Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
goelen
Geregistreerd op: 14-11-2006 Berichten: 37 Woonplaats: melsbroek
|
Geplaatst: Do, 16 Nov. 2006, 15:52 Onderwerp: oliepomp ??? |
|
|
hallo, ik rij met 950 van 2003. 45000 km. na de laatste rit bleef het olielampje branden. olie bijgevuld zonder resultaat. aan het motorgeluid te horen denk ik aan onvoldoende smering. evt oliepomp defekt??
Hoe begin ik eraan. iemand ervaring met dit probleem. Verder fantastische motor. groetjes |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 16 Nov. 2006, 17:34 Onderwerp: |
|
|
begin met controleren of je geen water in de olie heb gekregen waardoor je filter helemaal vol zit en er geen olie druk meer is.
In dat geval heb je last van een lekke kop pakking of waterpomp keerring. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 16 Nov. 2006, 21:04 Onderwerp: |
|
|
Doorrijden met een olielampje aan moet je natuurlijk nooit doen!
Zodra je geen oliedruk hebt doen de nokkenaskettingspanners (hydrolisch) het niet meer en maakt het blok in ieder geval herrie, maar je hebt natuurlijk ook kans op lagerschade.
der zijn allerlei mogelijke oorzaken... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 545 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Vr, 17 Nov. 2006, 0:17 Onderwerp: |
|
|
Ik neem aan dat je geen garantie meer hebt en dat je zelf wel het een en ander kunt.
Ik denk dat je eerst naar de olie moet kijken en als daar op de een of andere manier vocht in is gekomen dan slaat je oliefilter dicht.
Als het olie filter dicht zit pompt de oliepomp de olie doorde bypass rond en werkt je distributie spanner niet meer.
Die distributie spanner werkt gedeeltelijk meganisch en gedeeltlijk op olie druk, de oliedruk zorgt dat de ditributie mooi stil is .
IK denk dat het in jou geval verstandig is om eerst de olie met filter te vervangen.
Als nu het probleem verholpen is heb je waarschijnlijk op de een of andere manier vocht in je olie gekregen, en moet je dus op zoek naar de oorzaak daarvan( waarschijnlijk koelvloeistof)
groet Johan |
|
Naar boven |
|
 |
dee dee dirk

Geregistreerd op: 26-10-2006 Berichten: 172 Woonplaats: heerhugowaard
|
Geplaatst: Vr, 16 Mrt. 2007, 22:17 Onderwerp: |
|
|
Heb vorige week hetzelfde meegemaakt. Was na een feestavond van Brian Zuidinga met de, in nieuwe blanke lak gespoten, lc8 op de terugweg toen rijdend op de snelweg met 140km/h mijn olielampje ging knipperen en gelijk op rood sprong. Ben gelijk op de vluchtstrook tot stilstand gekomen en heb de motor uitgezet. Met een andere motor voor de zekerheid extra motorolie thuis gehaald (wist bijna zeker dat er voldoende olie in moest zitten,omdat ik pas nog 200ml olie had bijgevuld.)
Na bijvullen van 800ml olie ging het lampje 1 seconde uit om daarna gelijk weer te branden. De motor maakte ook het geluid alsof je hem net start en er nog geen oliedruk is. (dus geen oliedruk in het blok,dus oliepomp?) Al klonk het deze keer erger. Motor staat nu bij Brouwer in zwartebroek of Nijkerk. Ze weten nog niet wat het is, maar ze hebben het al over een reserveblok????) Dit is dus geen goed nieuws, nieuws volgt. _________________ lc 4, lc 8, lc 16?????? |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Za, 17 Mrt. 2007, 20:26 Onderwerp: |
|
|
dee dee dirk schreef: | Motor staat nu bij Brouwer in zwartebroek of Nijkerk. Ze weten nog niet wat het is, maar ze hebben het al over een reserveblok????) Dit is dus geen goed nieuws, nieuws volgt.
|
Shit,....dat is zeker geen goed nieuws !
Je leest of hoort niet vaak dat er wat met een blok aan de hand is,.....meestal alleen over de dingen die er op zijn geschroefd !
....Keep us posted. _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
dee dee dirk

Geregistreerd op: 26-10-2006 Berichten: 172 Woonplaats: heerhugowaard
|
Geplaatst: Za, 17 Mrt. 2007, 22:55 Onderwerp: |
|
|
laatste update van vanmiddag:
Via een uitnodiging bij Brouwer in zwartebroek de superenduro opgehaald. In de omgeving met Jeroen wat wezen rijden en geeindigd bij Brouwer in Nijkerk. Daar de monteur gesproken van de lc8... Was geen goed nieuws Hij liet mij het zeefje zien dat onderin het blok zit (kun je zelf controleren als je olie ververst) Deze zat vol met aluminiumschilvers. Daardoor was de zeef verstopt. Ook zag ik grotere stukje alu op het filter Dit is naar mijn mening ander blok werk
Maandag maar even met Albert bellen, er zit nog garantie op tot jan 2008 dus???  _________________ lc 4, lc 8, lc 16?????? |
|
Naar boven |
|
 |
Marja

Geregistreerd op: 26-2-2006 Berichten: 87 Woonplaats: Egmond aan den Hoef
|
Geplaatst: Zo, 18 Mrt. 2007, 12:47 Onderwerp: |
|
|
wow vet KaUThee zeg !
oja heb je die SE voor vervanging??? |
|
Naar boven |
|
 |
dee dee dirk

Geregistreerd op: 26-10-2006 Berichten: 172 Woonplaats: heerhugowaard
|
Geplaatst: Zo, 18 Mrt. 2007, 13:12 Onderwerp: |
|
|
Marja schreef: | wow vet KaUThee zeg !
oja heb je die SE voor vervanging??? |
Als het lang gaat duren, ga ik dat wel voorstellen!  _________________ lc 4, lc 8, lc 16?????? |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 18 Mrt. 2007, 16:08 Onderwerp: |
|
|
dee dee dirk schreef: | laatste update van vanmiddag:
Via een uitnodiging bij Brouwer in zwartebroek de superenduro opgehaald. In de omgeving met Jeroen wat wezen rijden en geeindigd bij Brouwer in Nijkerk. Daar de monteur gesproken van de lc8... Was geen goed nieuws Hij liet mij het zeefje zien dat onderin het blok zit (kun je zelf controleren als je olie ververst) Deze zat vol met aluminiumschilvers. Daardoor was de zeef verstopt. Ook zag ik grotere stukje alu op het filter Dit is naar mijn mening ander blok werk
Maandag maar even met Albert bellen, er zit nog garantie op tot jan 2008 dus???  |
daarom is hij niet kapot hoor als er een radje van je olie pomp gebroken is komt dit ook onderin je blok of van je ontsteking maar is niet altijd schadelijk voor de rest van je blok
je moet gewoon afwachten |
|
Naar boven |
|
 |
dee dee dirk

Geregistreerd op: 26-10-2006 Berichten: 172 Woonplaats: heerhugowaard
|
Geplaatst: Do, 22 Mrt. 2007, 12:44 Onderwerp: |
|
|
Laatste Update: Ben door Albert van Brouwer gebeld. KTM nederland doet nogal moeilijk met de garantie en wil het in de schoenen van de dealer schuiven. Ik heb daar natuurlijk geen boodschap aan , maar zorgt er wel voor dat de motor nu al twee weken in de garage staat en minimaal nog een week daar blijft staan. Ben benieuwd of KTM Nederland nog contact met mij gaat opnemen. Volgens Albert wel. KTM moet wel opschieten, want het mooie weer komt eraan......
p.s. motor is echt wel stuk _________________ lc 4, lc 8, lc 16?????? |
|
Naar boven |
|
 |
Peter
Geregistreerd op: 22-10-2006 Berichten: 248 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 22 Mrt. 2007, 14:10 Onderwerp: |
|
|
Wel balen zeg! Dit zijn van die dingen die niemand mee wil maken
Maarre, ze zeggen dat jij die ene van Verhoeven (Frans) op je motor hebt laten rijden. Dat is toch die man die altijd die KTM's zo afragt? Denk toch na voordat je zoiets laat gebeuren...
Even serieus: KTM kan toch de eigenaar van een motor met de handtekening van 2 fabrieksrijders (en ook nog binnen de garantie termijn) toch niet zo behandelen? Weten ze wel over welke motor het gaat??  |
|
Naar boven |
|
 |
dee dee dirk

Geregistreerd op: 26-10-2006 Berichten: 172 Woonplaats: heerhugowaard
|
Geplaatst: Do, 22 Mrt. 2007, 21:20 Onderwerp: |
|
|
dat van Frans was wel een risico ja.. Maar hoe ik zag hoe hij via een plankje bijna verticaal het podium opreed, vertrouw ik hem wel
Volgens Albert zou ik door KTM nederland gebeld worden, dus ik ben benieuwd. Als ik ze aan de lijn heb ga ik natuurlijk al jouw opmerkingen ook aandragen. Maar ik zal hun ook goed laten weten dat ik ook hun positieve of negatieve actie wereldkundig zal maken. Zeker als ze dit niet goed afhandelen
Je zei het al, wie kent nu deze fiets niet? (al aardig wat mensen volgen nu de afhandeling.)  _________________ lc 4, lc 8, lc 16?????? |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Do, 22 Mrt. 2007, 21:35 Onderwerp: |
|
|
Uiteindelijk zullen ze wel door de knieen gaan, het zal alleen wel ff duren, ze zijn niet zo "bellerig"
Als Brouwer eenmaal "groen licht" heeft van de importeur, dan staat hen ook niets meer in de weg om je motor snel te maken  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Vr, 23 Mrt. 2007, 0:17 Onderwerp: |
|
|
Dirk,
Er zit nog bijna een jaar garantie op die fiets,...tot 21-jan 2008 meen ik mij te herinneren
Het is bij Brouwer in handen en ik verzeker je alles komt goed,...met de vuist direct op tafel en pos of negt. ervaringen direct posten op een openbaar forum, zet eerder kwaad bloed dan dat het helpt.
Ik heb net de mijne opgehaald bij Brouwer, en volgens mij is er al wat meer nieuws omtrent jouw motorfiets (ik ving iets op in de wandelgangen),...Albert zal je morgen wel bellen denk ik.
....tel tot 10 en daarna nog eens, alles komt goed.
Een belletje van KTM nederland is hartstikke leuk, attent en aardig maar ook niet meer dan dat, jij hebt hem bij Brouwer gekocht en nog een jaar garantie,..Brouwer maakt het in orde, en vecht het verder wel uit met KTM Ned. ....en niet over jouw rug...echt niet. _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
|