Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
micwar

|
Geplaatst: Do, 15 Mrt. 2007, 2:53 Onderwerp: modificaties 950 adventure 2004 |
|
|
Hallo
Ik ben Michel Warmerdam en heb sinds 4 maanden een zwarte 950 adventure uit 2005 model 2004 met 4000 km op de teller.
Ik vroeg mij zo af wat voor modificaties er zoal waren voor dit model. Ik lees op het forum over bevriezing verschijnselen waar ik volgens mij ook last van heb. Is hier bv een modificatie voor geweest. Mischien dat iemand een lijst heeft waar ik dat op kan vinden? Ik breng hem volgende week naar een dealer en kan ik wat beslagen ten ijs komen als ik er over begin.
Bedankt alvast
_________________ Den(k) Helder
DS 185, xt 500, xt 600, xt 750, exc 525, fe 450 en nu de 950 adv. |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

|
Geplaatst: Do, 15 Mrt. 2007, 13:58 Onderwerp: |
|
|
Bij die van mij is het volgende gedaan;
Achterrem mod
cilinderkop, ringetjes eronder
dynamo bouten opnieuw vastzetten
Meer kan er wel gedaan zijn alleen ben ik daar niet bij geweest.
Ad
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 15 Mrt. 2007, 16:44 Onderwerp: |
|
|
Zo uit mijn hoofd: (ik kan er dus een paar vergeten zijn).
Cilinderkopmoer modificatie.
Beluchtingslangetjes carb's vervangen voor knikvrije exemplaren.
Achterremmod?? (bij mij nooit gedaan).
Dynamobouten vastzetten met loctite.
Grotere oliesproeier koppeligsdrukstift.
Kogelventiel olietank vervangen.
Carb verwarming: is geen mod, maar als je er op staat(zeggen dat je last hebt) dan wordt het onder garantie geplaatst.
(wil dan nog niet zeggen dat het probleem opgelost is, zie topic "carbverwarming).
Verder er zeker van zijn dat je het laatste model koppelingdrukstift in de koppeling hebt zitten. (is geen mod, ik heb hem zelf betaald).
Dat van die drukstift is geen noodzaak, (net als de rest van de modificaties trouwens), maar voor mijn gemoedrust heb ik er het laatste model ingezet omdat een aantal problemen in die richting wezen.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
micwar

|
Geplaatst: Vr, 16 Mrt. 2007, 2:03 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de info. Zal met de dealer het 1 en ander bespreken. Ik had van hem vernomen dat het aanpassen van de sproeiers en naalden met andere dempers de bevriezings verschijzelen zouden afnemen. Ik hou jullie hiervan nog wel op de hoogte.
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Vr, 16 Mrt. 2007, 10:11 Onderwerp: |
|
|
Hoi, Naar welke dealer ga je?
Een goede dealer kijkt voor jouw in het KTM systeem en ziet in 2 minuten exact welke modificaties voor jouw ktm van toepassing zijn EN welke al zijn uitgevoerd.
Ik kan je maar een tip geven, ga naar Verpalen in krommenie als je een goede dealer zoek, en nog in de buurt ook.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
dee dee dirk

Geregistreerd op: 26-10-2006 Berichten: 172 Woonplaats: heerhugowaard
|
Geplaatst: Vr, 16 Mrt. 2007, 10:40 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: |
Ik kan je maar een tip geven, ga naar Verpalen in krommenie als je een goede dealer zoek, en nog in de buurt ook. |
Kan ik wel beamen, maar volgens mij heeft hij die zwarte gekocht die bij verpalen stond???
_________________ lc 4, lc 8, lc 16?????? |
|
Naar boven |
|
 |
micwar

|
Geplaatst: Vr, 16 Mrt. 2007, 18:34 Onderwerp: |
|
|
De bedoeling inderdaad is dat ik naar verpalen ga. Bij die paar keren dat ik daar ben geweest hebben ze altijd goed geholpen. En nee niet die zwarte die bij verpalen staat heb ik gekocht. Ik heb hem vorig jaar oktober/nov. van een partikulier gekocht die andere prioriteiten kreeg. De motor heeft in zijn korte tijd al een aardig verleden. Zo was ie al 9 maanden uit de rolatie doordat ie gestolen was. Zodoende lijkt het mij wel raadzaam dat ik hem goed na laat kijken. Je weet tenslote nooit wat er meer is gebeurd.
O ja en Steven je zadel zit perfect. Beter dan de jel zadel die erop zat.
Gr Michel W
|
Naar boven |
|
 |
lelijk hoofd
|
Geplaatst: Vr, 23 Mrt. 2007, 11:47 Onderwerp: |
|
|
Hallo mannen,
Nee die zwarte daar blijven jullie af Die ga ik zaterdag namelijk ophalen!
Dit weekend zal de grijns niet van mijn kop te slaan zijn!!
|
|
Naar boven |
|
 |
micwar

|
Geplaatst: Vr, 23 Mrt. 2007, 17:07 Onderwerp: |
|
|
Dan zal ik je morgen wel zien. Dan ga ik de mijne langsbrengen om hem te Updaten
michel
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
Geplaatst: Do, 17 Mei. 2007, 20:34 Onderwerp: |
|
|
Mijn garantie loopt over 3 weken af en ben er niet zeker van of alle modificatie zijn gedaan. Oorspronkelijke (Belgische) dealer uitdraai lijkt niet compleet. Heeft wel zijn beurten gehad maar ook dit is slecht bijgehouden (niet op internet).
Ik wil nu proberen nog bij Sommers langs te gaan binnen 3 weken. Stel ik haal dit niet meer kan ik dan toch nog dingen claimen (omdat ze in het verleden zijn vergeten)?
Tenslotte wil graag gelijk een aantal andere dingen laten doen (mijn duits is matig):
- Sommer\'s door
- Vergasekit , Misschien, iemand ervaring?
- EPC-Stopfen for the EPC system, dit is de slangen weg halen en afsluiten?
- Gangensensor sport , =het zelfde als EPC?
Heb Akrá's + 16 tandwiel, nog andere tips?
Vast bedankt & Groeten,
Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 17 Mei. 2007, 21:06 Onderwerp: |
|
|
- Sommerdoor helpt zeker, zeker als je al akra's hebt.
- Carb een keer goed afstellen kan iig geen kwaad. Kit ben ik wel benieuwd naar.
- EPC stopjes: Is precies wat het zegt: stopjes, die de slang dicht houden. Alles blijft dus zitten, maar er kan geen lucht, maar ook geen vuil etc, meer door.
- Gangsensor (=versnelling sensor) doet idd hetzelfde, zorgt dat EPC niet in actie komt. Stopjes zijn desondanks nodig tegen vuil en stof. Alternatief is alles eraf halen, maar ik weet niet of ze dat bij Sommer willen doen.
(zie elders dit forum (EPC, SAS etc)
- Als je van de dealer het ktm-registratienummer krijgt van je motor (of evt via KTM.nl/.be dan kan je in principe de updates zelf checken. Maar ik zou gewoon bij je dealer langs gaan en zeggen dat je het wil zien.
Bij Sommer checken ze het iig.
tot slot: Bij Sommer spreken ze ook prima engels, en zijn ze gewend aan hollanders die hun best doen een paar woordjes duits te spreken: kein Probleem
Maak wel een afspraak! Ze werken behoorlijk volgens regels, op afspraak etc. Wachten moet je doen in de videohoek.....
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
Geplaatst: Do, 17 Mei. 2007, 22:54 Onderwerp: |
|
|
Bedankt Gerben,
Ga ik ze maar eens in het engels bellen om het 1 en ander te regelen.
Helaas ik heb het registatienummer maar er is niks geregistreerd.
Tenslotte nog een ander vraagje: ik heb de laatste tijd veel last van piepende remmen, zowel voor als achter. Enig idee waar dit aan kan liggen, weet nog niet wat er in zit voor blokken.
Groeten Koen
Voor de Duitse liefhebber (Ook op Sommer site):
Dieses Vergaserkit optimiert die Gemischaufbereitung Ihrer 950 Vergaser LC8 und setzt zusätzliche Leistung und Spontaneität frei. Es besteht aus neuen, schlankeren Düsennadeln, geänderten Leerlauf-
und Hauptdüsen und neuen Clips für die Nadeln.
Das Resultat ist eine deutlich spontanere und kräftigere Maschine, mit gesteigertem Drehmoment.
Die volle Performance dieses Vergaserkits kommt besonders mit Sport – oder Akrapovic Endschalldämpfern oder einer Komplettanlage zur Geltung und ist somit eine perfekte Ergänzung zu diesen.
Die zusätzlich gewonnene Spontaneität und Lebendigkeit ist auf einem Leistungsprotokoll nicht dokumentierbar, allerdings kann natürlich das Leistungs – und Drehmomentplus auf Papier gebracht werden
Das von außen nicht sichtbare Kit funktioniert umso besser, wenn auch unsere Sportluftfilterdeckel / SOMMERS DOOR montiert sind und (für den 2. und 3. Gang) das EPC-System mittels 2 EPC-Stopfen
(á 0,45 EUR) deaktiviert ist, bei Montage des Vergaserkits fallen praktisch keine Zusatzkosten an.
Der Einbau erfolgt in unserer Werkstatt in Oberhausen, damit anschließend auch eine korrekte und perfekte Vergasereinstellung mittels 4-Wege-Abgastester erfolgen kann. Danach werden die Vergaser neu synchronisiert.
Es bietet sich an, den Kit im Rahmen einer großen Inspektion montieren zu lassen, da dieses die Montagekosten um 60 – 90 EUR senkt (Modellabhängig).
Bei korrekter Vergasereinstellung ist auch eine AU keine Hürde.
Beschrijving: |
950 Supermoto Serie / 950 SM mit Sommers Door, Akrapovic Komplettanlage und Vergaserkit |
|
Bestandsgrootte: |
13.55 KB |
Weergegeven: |
11170 keer |

|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 17 Mei. 2007, 23:03 Onderwerp: |
|
|
piepende remmen:
ja.. dat doen ze, vooral als je weinighard remt en weinig offroad rijdt.
- andere blokken helpt
- nieuwe zwevende schijven helpt ook
De mijne doet het alleen in de regen en alleen als ik met dou rij, dan rij ik beheerster
zal me eerlijk gezegd ook worst zijn
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
Geplaatst: Do, 17 Mei. 2007, 23:11 Onderwerp: |
|
|
Moet ik toch maar wat vaker de blubber in . Wat is het effect dan? Onregelmatig afslijten. Ik heb juist het idee dat het bij droog weer erger is.
Ander blokken? Nieuw of ander type? Aan de ander kant als het niet onveilig is, geeft het een extra waarschuwing.
weer bedankt & Groeten,
Koen
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 18 Mei. 2007, 22:44 Onderwerp: |
|
|
tis gewoon resonatie/trillen van de remblokjes. kwaad kan het niet denk ik.
Andere blokken = minder hard. (organisch/lucas)
de originele voorblokjes raken maar niet op...
|
Naar boven |
|
 |
|