Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 893 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Zo, 12 Nov. 2006, 21:25 Onderwerp: Mongolie reis |
|
|
Jawel, na eerst de transsiberische treinreis al gedaan te hebben in 1992 nu op de GO!!!!!! Vanuit huis naar mongolie en terug. Vertrek 26-5-2007 terug half augustus.
De route zal globaal lopen via Tsjechie, Slovakije, Oekraine over de Krim naar Rusland, bij Astrakhan de grens over naar Kazachstan, langs het Aralmeer de zuidelijke route naar Bishkek in Kirgistan hier een rondje maken en langs het Issyk Kul meer terug Rusland in naar het Altai gebergte van hieruit richting het Baikalmeer en het eiland Olgon. Vandaar in zuidelijke richting Mongolie in.Daar in ieder geval naar de zuidelijke Gobi (Omnigovi regio) het zal ook een beetje van het weer afhangen bij veel regenval is het Noordwestelijke deel van Mongolie nauwelijks berijdbaar. Voor Mongolie heb ik meer tijd uitgetrokken. Daarna terug Siberie in naar Irkutsk en eventueel op de trein naar Moskou of rijdend terug via Novosibirsk. het precieze aantal kilometers zal dus afhangen van de gekozen route en kan varieeren van 14000 tot 20000km.
Nog hints voor motor en persoon?
Ad
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6745 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 13 Nov. 2006, 18:52 Onderwerp: |
|
|
gaaf Ad!
advies: post zo af en toe ene leuk verhaal hierzo onderweg !!
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Ma, 13 Nov. 2006, 23:00 Onderwerp: |
|
|
Hmm, ben wel een beetje jaloers op je Ad . Ik zou willen dat ik mijn vrouwtje zo lang alleen kon laten (ik dat ze het niet eens goed zou vinden!!)
Ben erg benieuwd naar je avontuur en wens je veel suc6 met alles.
Gr. Koen (transwallonie partner)
PS. ga je alleen of met een groep?
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 893 Woonplaats: Loerbeek
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3652
|
Geplaatst: Vr, 29 Dec. 2006, 7:57 Onderwerp: |
|
|
ATAK schreef: | Hier is de reis ingeplot op google earth. een hele reis dat geef ik toe. Volgens Sommer hoef ik maar erg weinig mee te nemen. Remschoenen achter en twee koppelings rubbers, een paar spaken achter en rem en koppelings hendel. De rest moet het zonder problemen uithouden.
Ad |
MMM, ik zou toch ook een comkleet koppeling-nemersetje meenemen (zuiger/cilidertje).
Neemt weinig plek in beslag in je bagage, ik heb er toch al 2 "gesleten"in 60000 km, rij nu constant rond met een setje in de bagagebak conder het zadel.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6745 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 29 Dec. 2006, 12:37 Onderwerp: |
|
|
Tja.. je kan er weinig van zeggen: Mijn stelling is, "dat wat je niet bij je hebt je nodig, dat wat wel bij je hebt blijft heel"
Ik rij al 45dkm met de zelfde koppelingsgever, en heel veel door de bagger, zand etc.. en schoongemaakt wordt die met de HD reiniger... wat ook niet heel best is. En hij is nog gewoon heel!
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 893 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Zo, 7 Jan. 2007, 17:45 Onderwerp: |
|
|
Ik ben vorige week naar Sommer geweest om door te spreken wat ik nodig heb. Nu dat is BAR WEINIG. Twee spken voor en achter, rem en koppelings hendel, achter remblokken, twee ringen voor de koppelings cilinder met wat olie en dat was het wel. De rest moet het zonder problemen uithouden. Ik geloof dat mr weely voorstelde om de hele koppelingset mee te nemen. Wat is daar het voordeel van?
AD
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3652
|
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 893 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Zo, 7 Jan. 2007, 22:39 Onderwerp: |
|
|
Bedankt, doe ik.
Ad
|
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 893 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Do, 1 Mrt. 2007, 22:52 Onderwerp: |
|
|
Wel, vandaag een hele dag bij sommer gezeten. Alle update's gedaan al mijn wensen verwerkt en alle reserve onderdelen gekregen. Koste toch nog 1500 euro's, maar dan heb je ook wat. Nu alleen nog een exel voorvelg en dan ben ik er klaar voor. Hun raden aan om toch die sommerdoor links te plaatsen, in het lage bereik meer soeplesse, ik verlaag dan wel de doorwading hoogte. Wat is slim?
Ad
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6745 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 2 Mrt. 2007, 0:16 Onderwerp: |
|
|
Ad,
wat heb je voor een grote dingen laten doen? aanpassingen?
zou leuk zijn als je wat meer kan vertellen.
mbt doorwadingen: Zou ik mij niet zo druk om maken. De luchtfilterkast zit in zijn geheel hoog. zo snel komt dat water daar niet binnen, en der zit een gaasje voor wat dichtslaat door het water, dus dan komt er nog niks ik.
Het gevaar bij doorwadingen komt overigens niet zo zeer van het te diep rijden, maar van het omvallen... Als je omvalt komt het water via de uitlaat naar binnen.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3652
|
Geplaatst: Vr, 2 Mrt. 2007, 1:19 Onderwerp: |
|
|
Of als je een traject verwacht met doorwadingen, de avond van te voren
een stuk tape op het gleufje plakken
Als het luchtfilterkastdeksel er af is, dan kun je er net tussen komen
om af te plakken.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 893 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Vr, 2 Mrt. 2007, 19:42 Onderwerp: |
|
|
Wel, wat hebben ze gedaan.
veerpoot snel ontluchters erop
sls en epc eraf
luchtafbuigkap erop zodat als de ventilator aanslaat alle hete lucht naar buiten gaat.
zwart alu radiator beschermer erop, scheelt een blokje ipv de oude
DID zvm ketting met 16 om 42 tandwielen
stuurverhogers van 30 ipv 18 mm erop, 18 is net te weinig voor me
( 195 )
alle stekkers losgehaald en ingespoten
benzinepomp gecontroleerd
Remcilinder bescherming achter erop
De normale 15.000 beurt, dit is nu bij 11750 maar half maart verloopt mijn garantie vandaar.
Nieuwe remschoenen voor en achter
en alle update,s - dynamo - nieuwe stalen koppelings drukpen - ringen onder cilinderkop moeren - achterrem enz
Motor ietsje arm afgesteld voor de grote hoogte die we gaan rijden.
verder heeft de chef me laten zien hoe de koppelingshuis uit en in elkaar moet en ontlucht, hoe je het sproeiertje bij de koppeling schoonmaakt, waar de waterpomp zit en andere handige feiten.
als reserve heb ik aangeschaft;
Spaken achter
oliefilter pakketje
koppelingshuis met olie
16 tandwieltje
twee bougie's
rem en koppelings hendel
remschoen achter
waterpomp asje en dichtring
Ze hebben van 9.00 tot 19.00 met twee man gesleuteld en in een flink tempo. Alleen maar lof.
Wat ze opviel is dat de klepspeling maar 10 was en dat hadden ze nog nooit meegemaakt. Ook vond de werkplaats chef dat ze bij paashuis wel de modificatie voor de dynamo en de achterrem hadden kunnen doen.
Voor de schijf die krom was heb ik een nieuwe gekregen onder garantie.
Alle spullen die eraf kwamen heb ik mee gekregen omdat die nog wel goed zijn maar een reis van 24.000 km niet meer halen. Die kunnen er weer op als we terug zijn.
Nu moet er nog het volgende gebeuren;
Exel velg voor
osco oiler
scherm verhoger.
Dat moet echt het laatste zijn anders krijg ik herrie thuis.
Ik wil zelf de sommerdoor en een extre benzine filter plaatsen. Waar zet ik het beste dat filter?
Groeten, Ad
Hij rijdt nu goed en trekt veel beter met die 16 x 42 set
kost je wel 10 km/u bij 6000 toeren; 150 ipv 160.
Ik rijd namelijk elke week een flink stuk duitsland vandaar.
Laatst aangepast door ATAK op Za, 3 Mrt. 2007, 22:57, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6745 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 3 Mrt. 2007, 12:01 Onderwerp: |
|
|
Ad, klinkt als dat je perfect geholpen bent door Sommer en door KTM.
- overbrenging: met 16/45 loopt ie bij 220km/h nog steeds niet in de begrenzer... en als je eens een moeilijk pad heb, of in de grote stad ios het ideaal!
- Benzinefilter: NA de pomp, richting carb. Er is een plekje boven de spanningsregelaar achter de tank waar die net past.
Ik heb maar effe een fototje voor je gemaakt. Achter op de tank heb ik een stukkie binnenbandrubber geplakt tegen het schuren. Het filtertje komt van de autozaak. Het heeft al een rally overleeft en ziet er ongeschonden uit. Let wel effe op dat het niet TE klem zit.. 't past net als je het op de juiste plek zet.
TIP: (zie ook Daan's benzinepomptopic): Zet aan de slangen effe nieuwe klemmetjes, die ook los kunnen bij de pomp, ZO dat je igv nood de pomp eenvoudig kan overbruggen met dezelfde slangen.
succes
Gerben
Beschrijving: |
filtertje achter de tank, tank iets opzij gehouden om het te kunnen zien. |
|
Bestandsgrootte: |
521.73 KB |
Weergegeven: |
431 keer |
|
Beschrijving: |
benzine-filtertje achter de tank. |
|
Bestandsgrootte: |
745.26 KB |
Weergegeven: |
365 keer |
|
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 893 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Za, 3 Mrt. 2007, 13:26 Onderwerp: |
|
|
Dus 16 x 42 is niet goed? De oude was 17 x 42 of 45? Dan meen ik de oude maat erop.
Ad
|
|
Naar boven |
|
|
|