Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
michael
|
Geplaatst: Vr, 16 Feb. 2007, 22:57 Onderwerp: Ik heb hem! En vraagje vering. |
|
|
Hoi,
Vanaf gisteren heb ik mijn KTM 950 SM . Een nieuw 2006 model met Akra's. Het alarm probleem uit mijn eerdere posting is opgelost door een ander merk alarm er in te stoppen.
De motor rijdt nog wel een beetje stug. Als ik in de eerste versnelling rij met ongveer 10km en ik trek op dan hapert de motor wat. Maar dat zal wel bijgesteld worden tijdens de 1000km beurt.
Ik heb nog wel een vraagje over de voorvering. Als je deze helemaal naar rechts draaid dan moet je 17 klikjes naar links doen om de basis instelling te hebben. Alleen staan de pijltjes dan niet gelijk.
Kan ik niet tellen of hoort dit zo???
Gr Michael |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 16 Feb. 2007, 23:28 Onderwerp: Re: Ik heb hem! En vraagje vering. |
|
|
michael schreef: | Hoi,
Vanaf gisteren heb ik mijn KTM 950 SM . Een nieuw 2006 model met Akra's. Het alarm probleem uit mijn eerdere posting is opgelost door een ander merk alarm er in te stoppen.
De motor rijdt nog wel een beetje stug. Als ik in de eerste versnelling rij met ongveer 10km en ik trek op dan hapert de motor wat. Maar dat zal wel bijgesteld worden tijdens de 1000km beurt.
Ik heb nog wel een vraagje over de voorvering. Als je deze helemaal naar rechts draaid dan moet je 17 klikjes naar links doen om de basis instelling te hebben. Alleen staan de pijltjes dan niet gelijk.
Kan ik niet tellen of hoort dit zo???
Gr Michael |
Gefeliciteerd Michael.
Volgens mij moet je gewoon klikjes tellen, niet op die pijltjes letten.
En over dat stapvoets optrekken, ik neem aan dat de standaard tandwielen er nog opzitten, en wel 17 tands voor.
Verander dat maar eens in 16, en je zal dan merken dat de motor een stuk smeuiger optrekt.
Lees ook hier http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=13&highlight=tands _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Za, 17 Feb. 2007, 12:05 Onderwerp: |
|
|
Je moet de in/uitgaande demping zien als een reduceerventiel, helemaal rechtsom is dicht ---> vering wordt kei-hard er kan immers geen olie meer langs het ventiel stromen (of in elk geval weinig).
Dus basis uitgang voor in/uitgaande demping is max linksom en dan 17 klikken rechtsom draaien.
Bij de adventure staan 3 basis instellingen. Ik vind het goede uitgangs punten om van daaruit het ideale te vinden. Dat zal bij de motard ook wel zijn.
suc6 er mee! _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
michael
|
Geplaatst: Za, 17 Feb. 2007, 12:19 Onderwerp: |
|
|
16 tands voor Laat ik dat er maar op zetten!!!
Bedankt voor de vering uitleg.
Gr Michael |
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
|
Geplaatst: Za, 17 Feb. 2007, 13:24 Onderwerp: |
|
|
effe off topic
Kraan: rechtsom dicht
Reduceer: rechtsom open. (bij gassen iig) |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Za, 17 Feb. 2007, 19:36 Onderwerp: |
|
|
Shit, je hebt me tuc!!! Zeker iemand uit de procestechniek.
Ik hoop dat het verhaaltje wel klopt. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
|