Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
perlei
Geregistreerd op: 7-7-2006 Berichten: 81
|
Geplaatst: Za, 10 Feb. 2007, 19:20 Onderwerp: |
|
|
Hallo iedereen,
Zou dat ook iets voor mij zijn????
Ik versta er de ballen niet van (990adv S)
Ik vind trouwens dat die van mij al heel sterk is ,veel sterker dan ik hahaha
groetjes
Perlei |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
|
Naar boven |
|
 |
peje
Geregistreerd op: 27-7-2008 Berichten: 2
|
Geplaatst: Zo, 27 Jul. 2008, 9:58 Onderwerp: |
|
|
Hello ik heb hier ook nog een vraagje over, die epc heeft die te maken met de zwarte schuiven in de carbu die helemaal bovenaan staan? Als je die epc af koppelt gaan deze dan niet dicht blijven staan? of moeten deze schuiven uit de carbu gehaald worden?
groetjes |
|
Naar boven |
|
 |
k²

Geregistreerd op: 20-11-2007 Berichten: 185 Woonplaats: neffenalle
|
Geplaatst: Zo, 27 Jul. 2008, 12:48 Onderwerp: |
|
|
EPC houdt in 2de en 3de beetje in als je volgas geeft zodat je niet te veel wheely's trekt  _________________ Tên përdu, jhamâi së rëcôbro |
|
Naar boven |
|
 |
peje
Geregistreerd op: 27-7-2008 Berichten: 2
|
Geplaatst: Zo, 27 Jul. 2008, 13:24 Onderwerp: |
|
|
k² schreef: | EPC houdt in 2de en 3de beetje in als je volgas geeft zodat je niet te veel wheely's trekt  |
en als je de epc eraf haalt moeten je dan de zwarte schuiven uit de carbu gehaald worden of hoe? grts |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 27 Jul. 2008, 18:08 Onderwerp: |
|
|
Staat in de eerste posting van DIT topic precies beschreven:
snap je het niet of heb je het niet gezien? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
k²

Geregistreerd op: 20-11-2007 Berichten: 185 Woonplaats: neffenalle
|
Geplaatst: Ma, 28 Jul. 2008, 13:53 Onderwerp: |
|
|
bij mijn "S" zit alles er nog op
kan iemand me zegge of he tveel verschil maakt in 2 en 3
en of het demonteren van de naverbranding van de gassen ook merkbaar meer leven in de brouwerij brengt?
anku _________________ Tên përdu, jhamâi së rëcôbro |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 28 Jul. 2008, 18:42 Onderwerp: |
|
|
EPC eraf: Ja, als je bijv een wheelie wil maken maakt het behoorlijk verschil. EPC doet dan best rare dingen
SAS/SLS, breng vooral de uitlaattemperatuur omlaag als je dat eraf haalt. geen merkbare performance impact denk ik.
SAS er niet af halen als je nog KAT's hebt !!
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
k²

Geregistreerd op: 20-11-2007 Berichten: 185 Woonplaats: neffenalle
|
Geplaatst: Di, 29 Jul. 2008, 7:52 Onderwerp: |
|
|
anku
EPC vliegt buiten  _________________ Tên përdu, jhamâi së rëcôbro |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Di, 25 Mei. 2010, 15:23 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | EPC eraf: Ja, als je bijv een wheelie wil maken maakt het behoorlijk verschil. EPC doet dan best rare dingen
SAS/SLS, breng vooral de uitlaattemperatuur omlaag als je dat eraf haalt. geen merkbare performance impact denk ik.
SAS er niet af halen als je nog KAT's hebt !!
grts |
Even een oud topic boosten omdat het mij interesseerd.
Ik lees veel verschillende verhalen over het EPC/Injectie gebeuren.
Ik heb dus een injectie (990 2009) en zou dus geen EPC hebben maar een dergelijk iets in de injectie zelf. Ik heb echter wel kat's, dus de SAS zal ik moeten laten zitten. Maar goed... meer vermogen lijkt me altijd wel leuk (al weet ik nog niet echt wat ik mij erbij voor moet stellen (wat is meer en vind ik dat prettig . Maar overbodige meuk mag atlijd weg en meer vermogen klinkt altijd goed.
Hebben jullie ook iets gemerkt in brandstof verbruik na het verwijderen van het EPC verhaal? |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Di, 25 Mei. 2010, 19:17 Onderwerp: |
|
|
nocer,
je brommer zal niet meer gaan verbruiken, alleen vol in 2 en3 wordt hij niet meer "getempert"
om dit op een injectie te bewerkstelligen kun je een "gangensensor sport"
bij team west kopen ( 50 euro ofzo), maar 2 draadjes doorknippen aan de originele sensor geeft hetzelfde effect.
Het is al besproken op het forum, met foto's en al, zie hier hoe raketman het gedaan heeft, met foto's
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1680&postdays=0&postorder=asc&start=15
hier nog een draadje, om de verwarring compleet te maken,
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1244&postdays=0&postorder=asc&highlight=epc&start=0 _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Di, 25 Mei. 2010, 20:27 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ook een 990 en de sensor onderbroken. Had wat schrik om kabels door te knippen, dus heb ik gewoon de contactplaatjes uit de stekker gehaald, teruggeplooid en alles ingepakt in electrische tape.
Resultaat: een ietwat stabielere motor vind ik. Het vermogensverschil vond ik niet zo voelbaar.
Je hoeft in elk geval geen schrik te hebben om deze modificatie te doen: ik ben een absolute sleutelnul en had het op 20 minuutjes gefikst. Wel ff opletten dat je de juiste draadjes onderbreekt.
succes! _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Wo, 26 Mei. 2010, 8:57 Onderwerp: |
|
|
Ty Daan (en MoD)! Ga de linkjes maar goed doorlezen. Hoe minder rare zooi er op je motor zit hoe minder er kapot kan gaan.
Maar er is dus bijna geen verschil qua vermogen, jammer.  |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Wo, 26 Mei. 2010, 22:56 Onderwerp: |
|
|
Nocer schreef: | Hoe minder rare zooi er op je motor zit hoe minder er kapot kan gaan.
|
Zegt iemand met een injectiefiets met een aktieve katalysator, met elektronische ontsteking en wellicht met ABS erop !  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Vr, 28 Mei. 2010, 9:15 Onderwerp: |
|
|
Motorcycle Boy schreef: | Nocer schreef: | Hoe minder rare zooi er op je motor zit hoe minder er kapot kan gaan.
|
Zegt iemand met een injectiefiets met een aktieve katalysator, met elektronische ontsteking en wellicht met ABS erop !  |
Hehe.
Ja.. maar injectie geeft niet meer problemen dan carbs zover ik weet. En ABS is geen 'zooi' in mijn optiek. Heb je ook niet aktieve katalysators? |
|
Naar boven |
|
 |
|