| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1666 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Do, 12 Feb. 2026, 20:35 Onderwerp: |
|
|
Ik typ teveel denk ik.
De oude print is inderdaad een oudje. Maar je hebt me wel degelijk een nieuw exemplaar verkocht, een maand of twee geleden. Je wou het geven maar ik wou ervoor betalen.
Filmpje:
https://youtube.com/shorts/pv2eU7qNASQ?feature=share
Dus: ik leg het contact op, meteen is er de eerste korte puls, een seconde later een 2de korte puls, dan niks meer behalve een klik in het relais.
Of die pomp daar nu wel of niet aan hangt... maakt geen verschil. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 139.000 km and still counting.
Laatst aangepast door Muug op Do, 12 Feb. 2026, 21:13, in totaal 2 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
mr leo

|
Geplaatst: Do, 12 Feb. 2026, 23:20 Onderwerp: |
|
|
Muug, heb je wel goed gemonteerd?. Het lijkt alsof die kartelringetjes aan de verkeerde kant vd printplaat zitten. Zie instructie _________________ Groet
Leo
========
950 SE |
|
| Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1666 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 13 Feb. 2026, 9:04 Onderwerp: |
|
|
Dat zal ik corrigeren, maar dat zal geen verschil maken.
Ondertussen heb ik een lampje gevonden en aan de stekker gehangen.
- contact aan: lampje gaat uit na een seconde.
- drukken op de startknop: lampje gaat terug branden (licht pulsend, 't is natuurlijk een oud, traag gloeilampje).
 _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 139.000 km and still counting. |
|
| Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 13 Feb. 2026, 12:27 Onderwerp: |
|
|
| Muug schreef: | Ik typ teveel denk ik.
De oude print is inderdaad een oudje. Maar je hebt me wel degelijk een nieuw exemplaar verkocht, een maand of twee geleden. Je wou het geven maar ik wou ervoor betalen.
Filmpje:
https://youtube.com/shorts/pv2eU7qNASQ?feature=share
Dus: ik leg het contact op, meteen is er de eerste korte puls, een seconde later een 2de korte puls, dan niks meer behalve een klik in het relais.
Of die pomp daar nu wel of niet aan hangt... maakt geen verschil. |
Ja.. je haalt nu effe 2 dingen door elkaar:
Je post over je oude pomp, en dit filmpje gaat over de nieuwe print.
(ja je hebt het ergens tussen neus en lippen door genoemd.. maar verwarrend is het wel.
Waarom deze het niet doet ziet ik simpel in 2 seconden: De kartelringetjes zitten fout gemonteerd: RTFM.
(moeten tussen print en stud !)
dus effe die ringetjes verleggen en dan doet ie het zekers!
en hij doet precies wat ie moet doen: de print zit namelijk te dicht bij de pomp zonder die ringetjes, en dan is de pomp-stang nooit ver genoeg terug een de lichtsluis altijd geblokkerd: De print denkt dat ie nog niet leeg is en levert een minimum puls: 1x kort per 2 seconden.
na 5 seconden schakelt de ECU de spanning naar de print af en gebeurt er uiteraard niks meer.
ergo: precies zoals het bedoeld is!
had mij gewoon effe een berichtje gestuurd: 'ik krijg de nieuwe print niet werkend..." en dan had ik je op basis van 1 foto de oplossing meteen kunnen geven..
zie ook hier voor 'foute montages':
https://advrider.com/f/threads/dr-beans-950-fuel-pump-kits.823347/ _________________ Dr_Bean
Laatst aangepast door Dr_Bean op Vr, 13 Feb. 2026, 12:38, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 13 Feb. 2026, 12:35 Onderwerp: |
|
|
| Muug schreef: | Dat zal ik corrigeren, maar dat zal geen verschil maken.
 |
dat zal het zeker..
meest gemaakte montage fout.. er waren velen voor je..
zie: https://advrider.com/f/threads/dr-beans-950-fuel-pump-kits.823347/
zoals je zelf zegt: een foto zegt meer dan woorden _________________ Dr_Bean |
|
| Naar boven |
|
 |
Muug

|
Geplaatst: Vr, 13 Feb. 2026, 12:50 Onderwerp: |
|
|
Amai
Hoe 1 mm het verschil kan maken
Een mooi bewijs dat de wereld zichzelf gelukkig mag prijzen dat ik ondanks mijn diploma in de wetenschappen nooit aan een wetenschappelijke loopbaan ben begonnen.
Shame on me. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 139.000 km and still counting. |
|
| Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 13 Feb. 2026, 13:32 Onderwerp: |
|
|
| Muug schreef: | Amai
Hoe 1 mm het verschil kan maken
Een mooi bewijs dat de wereld zichzelf gelukkig mag prijzen dat ik ondanks mijn diploma in de wetenschappen nooit aan een wetenschappelijke loopbaan ben begonnen.
Shame on me. |
schrale troost.. je bent niet de eerste, zeker niet de enige en ook vast niet de laatste die dit fout deed/doet. _________________ Dr_Bean |
|
| Naar boven |
|
 |
|