Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
5150
Geregistreerd op: 24-11-2012 Berichten: 212
|
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 226
|
Geplaatst: Ma, 30 Jun. 2025, 18:46 Onderwerp: |
|
|
10 Nm klinkt mij als heel weinig in de oren, is dat naar specs van het werkplaatshandboek? Door de bank genomen schrijft het wphb 10 Nm voor bij een M6 boutje, maar toch...
Ringetje in geolied voor montage?
Misschien een heel klein tikkie vaster zetten of de specs erbij zoeken?
Grtzz
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6792 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 30 Jun. 2025, 22:20 Onderwerp: |
|
|
ik weet niet precies hoe dat O-ringetje daar zit: maar meestal (net als bij oliefilter deksel) zit de O-ring zijdelings: dat betekend dus dat harder aandraaien helemaal niks doet...
een O-ring is niet als een pakking: als ie lekt is gewoon het O-ringetje beschadigd of zit niet goed.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
5150
Geregistreerd op: 24-11-2012 Berichten: 212
|
Geplaatst: Wo, 2 Jul. 2025, 20:24 Onderwerp: |
|
|
De manual heeft het over 10nm.
Ik ga de boel loshalen en kijken of er iets niet helemaal goed zit. Helaas de enige oplossing.
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6792 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 2 Jul. 2025, 22:35 Onderwerp: |
|
|
5150 schreef: | De manual heeft het over 10nm.
Ik ga de boel loshalen en kijken of er iets niet helemaal goed zit. Helaas de enige oplossing. |
je kunt de olietank leeg hevelen met een slangetje. en dan met redelijk weinig olie verlies de tank aansluiting loshalen als je de motor naar de andere kant legt.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|