Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Do, 7 Sep. 2023, 16:51 Onderwerp: koelprobleem |
|
|
Hoi, ik zit met een koelprobleem op mijn 950 adv,
Mijn vraag is , kan een slecht werkende radiateurdop veroorzaken dat bij hete
motor het expansie tankje overloopt?
(tankje zat bij koude motor uiteraard niet te vol)
Dit is namelijk al 2 keer gebeurd, nu heb ik de dopafdichting schoongemaakt
teruggeplaatst en een proefrit gemaakt, en vooralsnog werkt alles goed.
(niveau stijgt wel iets, maar loopt zeker niet over)
als dit de oplossing is dan zet ik er voor alle zekerheid wel een nieuwe dop op,
Echter mijn gedachten gaan ook uit naar een lekke koppakking,
iemand suggesties ??
Oh ja, de olie op de peilstok ziet er prima uit, (geen mayonaise oid) _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1497 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 8 Sep. 2023, 12:11 Onderwerp: |
|
|
Ja dat kan.
Zelf ook al meegemaakt.
Bij elke stilstand begon de 950 te zeiken.
En 'smorgens als het blok was afgekoeld was de radiator half leeg.
Oplossing inderdaad: andere, nieuwe dop, en inderdaad de radiatoropening mooi proper maken.
Ik ga nog zelden op reis met de motorfiets (tijd tijd tijd plus geen kameraden die tegelijk als ik tijd hebben) maar als het met de KTM is (want ik heb ook nog een Duitser) neem ik steeds een nieuwe radiatordop als reserve mee. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Laatst aangepast door Muug op Vr, 8 Sep. 2023, 16:04, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Vr, 8 Sep. 2023, 15:08 Onderwerp: |
|
|
Klinkt geruststellend Muug,
ik had al een lekke koppakking in m'n gedachten.
ik ga een nieuwe dop bestellen,
deze dop staat 1.40 op, voor mijn exc heb ik ooit
eens op aanraden van de dealer een dop met een zwaardere veer genomen,
zodat die minder snel opengeduwd werd.
ik zal eens kijken of er voor de 950 ook keuze in doppen is. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
john68
Geregistreerd op: 22-5-2008 Berichten: 363
|
Geplaatst: Vr, 8 Sep. 2023, 23:26 Onderwerp: dop |
|
|
hier bijna hetzelfde probleem , echter mijn 990 adv. spuugt wanneer ik vol gas over het "circuit " raas , bij 200 + dus . komt niet vaak voor maar is wel vervelend want dan zit mijn rechter broekspijp onder de koelvloeistof . ben daarom benieuwd wat voor radiatordop dit euvel zou kunnen stoppen. laat hier aub even weten wat er voor nummer er bij u op de dop staat . |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Ma, 11 Sep. 2023, 8:37 Onderwerp: |
|
|
Denk hier ook dat het inderdaad de dop zelf is, Daan
In iedergeval ook beter uit te sluiten (en de kosten niet) vergeleken met een koppakking. _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 12 Sep. 2023, 20:54 Onderwerp: |
|
|
ik zou gewoon dezelfde 1.4 EXC dop bestellen en er op zetten.
sowieso... kosten van de dop zijn het niet.. als het dan over is is het gedaan, zoniet, weet je 100% zeker dat het dat niet is. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Vr, 15 Sep. 2023, 18:18 Onderwerp: |
|
|
net de bestelde nieuwe dop gemonteerd,
moest flink kracht zetten in de druk/draai beweging,
zou betekenen dat de afsluiting beter is.
Van een dop met een zwaardere openingsdruk
was diegene die ik aan de telefoon had niets bekend,
( was 1.40 is nu ook origineel 1.40)
afwachten maar, en als ik de 2 gebeurtenissen terugdenk
dan zou het ook gewoon domweg een kokende motor geweest
kunnen zijn.
Het was2 keer een bloedhete dag namelijk, als voorzorg
heb ik ook de originele radiateurbescherming gedemonteerd,
en heb de indruk dat dat de koeling wel verbeterd.
( offroad doe ik toch nooit meer met de 950) _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1497 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Za, 16 Sep. 2023, 21:57 Onderwerp: |
|
|
Originele radiatorbescherming? Die ligt al minstens 10 jaar aan de kant. Er zit al even lang zo een metalen rooster voor dat een hogere luchtdoorlaatbaarheid heeft. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Zo, 17 Sep. 2023, 10:28 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | Originele radiatorbescherming? Die ligt al minstens 10 jaar aan de kant. Er zit al even lang zo een metalen rooster voor dat een hogere luchtdoorlaatbaarheid heeft. |
ja die had ik ook op vorige lc8888,
maarja, een keer ingeruild met dat ding er nog op,
met de gedachte dat ik nooit meer een lc8 zou rijden.. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
|