lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Afslaan Adventure op lastige momenten
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Noppie

BerichtGeplaatst: Za, 22 Apr. 2006, 19:48    Onderwerp: Afslaan Adventure op lastige momenten Reageer met quote

Naar aanleiding van het topic uitlaatscheten en de verhalen daarin die mij tochwel erg bekend voorkwamen ben ik maar eens gaan kijken Bij KTM dealer Verpalen in Krommenie.

Mijn LC8 had als sinds enige tijd last van afslaan bij het aanremmen voor een bocht en soms spontaan zo voor een verkeerslicht als ik stond te wachten. Aangezien mijn adventure toch aan een beurt toewas kon ik de dingen gelijk combineren. Na de gebruikelijke koffie werd ik door Andre uitgenodigd om een kijkje te komen nemen in de keuken en alles van dichtbij te volgen en daar waar nodig zelfs te helpen. thumbsup Na de kleine beurt werd de adventure warm gedraaide en werd er een Co meter klaar gemaakt om wat gegevens van mijn motor te meten daar kwamen zeg maar gerust hele vreemde waardes uit! Mijn achterste cilinder bleek weinig tot geen lambda waarde te hebben en mijn voorste cilinder was niet eens meetbaar! thumbsdown Een vertaling naar jip en janneke taal werd dus je motor staat veel te arm afgesteld en daar gaan we wat aan doen.

Andre vertelde me terloops ook nog even dat rijden en sleutelen aan KTM meer een uit de hand gelopen hobby was en hij kon nu het aangename met het plezierige combineren door middel van zijn autobedrijf en zijn passie KTM.

Na een sloop partij van een stief kwartiertje lagen de carburateurs bloot en werden deze op vakkundige wijze gedemonteerd.

Mijn Gasnaalden ginge twee standjes omhoog en vervolgens werd er gekeken naar mijn mengselschroeven. Van de voorste carburateur stond deze op 1 slag uit en van de achterste carburateur stond hij op bijna 2 slagen.

Andre heeft deze Nu alle twee op 2,75 slag uitgezet en toen zijn we de boel weer gaan dicht bouwen voor een Co meting en voor een proefrit.

De meting gaf nu wel de juiste waardes aan en de proefrit was een verademing thumbsup Ik ken nu dus mijn eigen fiets niet meer terug! Wat een vermogen en gasrespons heeft hij gekregen echt een 100% verbetering van wat het was! thumbsup

Ik weet nu dus wel waar ik voor mijn volgende beurt naartoe ga 2thumbsup

21042006(006).jpg
 Beschrijving:
Open hart chirurgie
 Bestandsgrootte:  64.93 KB
 Weergegeven:  13532 keer

21042006(006).jpg

21042006(001).jpg
 Beschrijving:
Andre Verpalen tijdens het warm draaien
 Bestandsgrootte:  55.22 KB
 Weergegeven:  13532 keer

21042006(001).jpg

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Apr. 2006, 19:40    Onderwerp: Reageer met quote

ziet er goed uit Noppie. Goed dat je zo goed geholpen bent.

grts
thumbsup thumbsup

jimbo

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Apr. 2006, 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben ook n paar keer bij andre geweest,en moet je zeggen dat ik nagelnieuwe ktm dealer,die van oorsprong n autobedrijf is,best wel n beetje eng vind,om je heilige koe heen te brengen.
maar jouw verhaal geeft me wel wat meer vertrouwen,zn werkplaats zag er wel spatzuiver uit trouwens,enben ook wel blij met n ktm dealer dicht in de buurt.

Daan

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Apr. 2006, 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

Goeie KTM dealers zijn zeldzaam, en zeker goeie 950-Dealers.
Ook een beetje de schuld van KTM zelf, als ze een motorfietswarenhuisketen dealer maken.
Maar als ik het zo lees heeft noppie een goeie gevonden thumbsup

Daan
Naar boven
jimbo

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Apr. 2006, 20:17    Onderwerp: Reageer met quote

ook last van het safe syndroom daan??
Daan

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Apr. 2006, 20:29    Onderwerp: Reageer met quote

jimbo schreef:
ook last van het safe syndroom daan??

Een soort safe, (heet motoport) heeft mijn lc8 in het eerste jaar ook aardig weten te vernaggelen,gelukkig heeft mijn huidige dealer dit allemaal weer recht weten te trekken thumbsup

Als je een jas of een helm nodig hebt, kun je wel naar zó'n warenhuis toegaan, (lekker veel keus).
Een standaard beurt weten ze ook wel, (olie /bougies/en filters wisselen).
Maarja, dat kan ik zelf ook wel.

Als er echter een echt probleem opduikt, dan weten ze het niet meer,
en doen ze maar wat thumbsdown

Er is weer een ktm dealer opgedoken, 10 km bij mij vandaan (zwijndrecht) lekker dichtbij, maar ik durf er gewoonweg niet naar toe te gaan undecided

Ik blijf die 80 km enkele reis telkens maar rijden naar Zwartebroek thumbsup

Daan
Naar boven
Noppie

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Apr. 2006, 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

Dank jullie voor de reacties! Ik ben bestwel heel kritisch en niet snel tevereden, temeer omdat de Adventure bestwel een aardige duit kost en het toch mijn lust en mijn leven is! Vandaar ook mijn verhaal.

Je ziet tegenwoordig nogmaar weinig zaken waar je als klant zo betrokken raakt en waar er zo'n openheid van zaken word gegeven met wat er met je "liefje" gebeurt.

Na mijn bezoek aan de KTM dag vandaag heb ik gezien dat ze ook de gehele KTM kleding lijn gaan voeren thumbsup

Andre ik wens je heel veel succes met je verworven dealerschap en ik spreek je snel weer! thumbsup

IMG_0032.jpg
 Beschrijving:
KTM dag Wijchen
 Bestandsgrootte:  80.24 KB
 Weergegeven:  447 keer

IMG_0032.jpg

Naar boven
StevenD

BerichtGeplaatst: Za, 29 Apr. 2006, 16:28    Onderwerp: Reageer met quote

Geloof je nu hoe mijn ktm is gaan rijden? Smile

Mooi dat jij deze dealer al even bekeken heb want ik had het plan al mijn grote beurt daar te laten doen maar dat wist je ook al grin3

Hoe ben je terecht gekomen bij ze? (toch jammer dat ik je afstelling niet heb mogen doen, haha)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Ad

BerichtGeplaatst: Za, 6 Jan. 2007, 11:56    Onderwerp: Re: Afslaan Adventure op lastige momenten Reageer met quote

Ik heb begin vorig jaar een LC8S uit 2004 aangeschaft.
Vanaf die tijd heb ik regelmatig met het probleem te maken dat de motor afslaat als deze stationair loopt. Dit gebeurd ook bij het terug schakelen, en vaak op de rottigste momenten.
Ik ben met dit probleem regelmatig naar mijn dealer geweest, maar die heeft dit probleem niet op kunnen lossen.
Op het LC8-Forum had ik gelezen over de goede ervaringen bij Verpalen motoren in Krommenie, om dit probleem ongedaan te maken. Aangezien ik uit Brabant moet komen, en Krommenie dan toch een aardig eindje tuffen is, heb ik een bezoek aan deze dealer een behoorlijke tijd uitgesteld.
Achteraf blijkt dat ik deze beslissing veel te laat heb genomen. De service gerichtheid van Andre is echt bijzonder te noemen.

Met een CO meter werd al snel vastgesteld dat de afstelling van de Carburateurs verre van ideaal was. De ene cilinder stond veel te arm, terwijl de ander veel te rijk stond afgesteld.

Samen met Andre zijn de carburateurs gedemonteerd, waarna Andre de sproeier bezetting heeft gecontroleerd en gewijzigd. De oude sproeiers en naalden waren nog steeds standaard. Deze standaard setting in combinatie met de akra’s zou een slechte combinatie zijn.
Andre wist dan ook te vertellen dat de sproeier bezetting aangepast moet worden, op het moment dat er Akra’s gemonteerd worden.

Op het moment dat ik deze motor kocht en gelijk Akra’s heb laten monteren had dit dus eigenlijk al gelijk aangepast moeten worden. De Akra’s zaten destijds in de deal, maar er is toen niet gerept over de noodzakelijke carburateurs aanpassingen. Waarschijnlijk te veel werk!
Zelfs als aangegeven zou zijn dat er dan ook extra kosten gemaakt moeten worden voor de carb afstelling, had ik dit graag uit laten voeren.
Maar ja…….

In ieder geval heeft Andre het luchtmengsel nog aangepast, waarna we de motor weer hebben opgebouwd.

Hierna weer een CO meting uitgevoerd en daaruit bleek dat alles weer in balans was. Nu even proefrijden, en ja hoor…. PERFECT.
De gasreactie is veel beter. De motor hangt aan nu echt aan het gas en heeft tot nu toe nog niet een keer afgeslagen.

Een dealer moet beoordeeld worden op wat ze doen, en niet om wat ze zeggen.
Andre van verpalen motoren in krommenie heeft beide kwaliteiten, en dat mag best bijzonder genoemd worden in deze tijd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
jimbo

BerichtGeplaatst: Za, 6 Jan. 2007, 16:07    Onderwerp: Reageer met quote

is wel n ritje uit brabant waard toch?
andre is n topper!

G-Spot

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Jan. 2007, 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

Tja en mijn superenduro kampt met hetzelfde probleem.
Hij slaat ook telkens af. Zeker na knippenpaden en sprongetjes.

ik heb er ook Akra's onder.

De motor plofte verschrikkelijk bij het dichtdraaien van het gas.

Bij Brouwer hebben ze de motor ook weer aan een CO meting blootgesteld en bleek ook te arm te staan. De gasnaalden waren destijds al op de maximum stand gezet.
Nu zijn er nieuwe stationairsproeiers geplaatst. Deze zijn iets uitgeboord.
De motor loopt echt een stuk beter, geen ploffen meer.....maar hij slaat nog vaker af hahaha
Dus ik mag weer terugkomen. grin3

to be continued..

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Jan. 2007, 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk ook dat die twee niet echt met elkaar te maken hebben:

- Ploffen door te arm lopen kan goed, als je akra's hebt.

- het afslaan na knippen komt volgens mij doordat de vlotterbak overloopt door klotsen van de benzine. Hierdoor VERZUIPT de motor juist. Dit is niet op te lossen met een paar sproeiertjes. De motor rijker stellen maakt het echter wel nog erger (wat jij ook ondervindt).

Ik ben zelf bezig met een oplossing voor dit laatste probleem. Maar gezien mijn lc8 een grote rally-beurt ondergaat, kan ik even niet testen. Zodra ik meer weet hoor je het.
Als er iemand ondertussen en goede oplossing bedenkt is dat natuurlijk alleen maar heel mooi... en hoor ik het ook graag Smile

petertje

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Jan. 2007, 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

toch nog iets goed aan injectie pleased
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Jan. 2007, 23:17    Onderwerp: Reageer met quote

zeker: Injectie is een goeie oplossing.

Ik heb wel inmiddels in het werkplaatshandboek gezien hoeveel sensortjes en draadjes er aan die injectie zitten... en daar wordt ik minder blij van (voor offroad dan he....)

Toch doet GasGas en Aprilia het wel voor hun offroad modellen.

Daan

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Jan. 2007, 11:23    Onderwerp: Reageer met quote

Enne, geen bevroren carburateurs meer met injectie thinking2

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: