Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 547
|
Geplaatst: Za, 10 Dec. 2022, 14:20 Onderwerp: |
|
|
990’s hebben dat inderdaad, 950’s niet. Behalve de mijne dan aan 1 kant
|
|
Naar boven |
|
|
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 157 Woonplaats: Buggenhout - België
|
Geplaatst: Za, 10 Dec. 2022, 17:14 Onderwerp: |
|
|
TooBigTooHeavy schreef: | Ik ken het gevoel . Bij mij stond het voorwiel ook uit het lood door een deuk in het frame bij het balhoofd (door een veerpoot ws).
Laten richten is echt prijzig, ik kwam al gauw op een paar offertes van +€1000. Uiteindelijk een ander goed frame gekocht en de boel overgebouwd.
Overigens merkte ik er tijdens het rijden niets van, niet scheef trekken met handen los bv. Jij ook?
En heb je het frame echt goed bekeken op schades?
Als je het echt zeker wil weten misschien bij een framebouwer (Bakker bv) langs gaan, zij kunnen wel zeggen of het frame echt krom is. |
Ik heb er nog niet zoveel mee gereden maar ik voel er niets van: stuur los en mooi rechtdoor, linkse of rechtse bocht gaat even vlot. Niks wiebelen of trekken, stuurt gewoon prima.
Ik heb iemand gevonden die frames richt maar ik heb nog geen prijs gekregen.
Een occasie frame ben je ook 1600euro kwijt, en de frames van de 950 zijn nieuw niet meer verkrijgbaar. Die van de 990 zijn wel nog verkrijgbaar en kosten 2050euro officieel bij KTM.
Als ik er zoveel moet inpompen verkoop ik hem liever in onderdelen en zoek me dan beter een andere.
Dank voor de tip, ik kijk eens of het bij mij misschien ook zo is!
|
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 547
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2022, 0:38 Onderwerp: |
|
|
Het zou toch wel zonde zijn om ‘m in stuken te verkopen hoor.. Weet je of het een echte GO!! is trouwens?
Ik heb misschien wel interesse.
|
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 892 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2022, 15:29 Onderwerp: |
|
|
Om je achterwiel stand te checken kun je met een schuifmaat vanaf het stelmoer gat tot de as houder opmeten en l en r controleren.
Ik zou als hij gewoon goed rechtdoor rijdt blijven rijden, het chassis breekt niet.
Kan de foto niet meer vinden maar dat is er een met een 950 op een crossbaan die echt 10 meter hoog vliegt, daar was het balhoofd van verbogen maar niet scheef.
Ik heb stevenD ooit een frame verkocht.
Succes.
_________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 157 Woonplaats: Buggenhout - België
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2022, 22:54 Onderwerp: |
|
|
TooBigTooHeavy schreef: | Het zou toch wel zonde zijn om ‘m in stuken te verkopen hoor.. Weet je of het een echte GO!! is trouwens?
Ik heb misschien wel interesse. |
Ja het is een echte Go!!!!!!!, bj2004
Net je bericht gezien heb je geantwoord: benieuwd of het aankomt, soms heb ik het gevoel dat ik geen berichten kan versturen
Ik was echt wel gebeten om hem terug op orde te zetten, ben zelfs een stickerset aan het laten maken zodat ik hem kan herspuiten (bij KTM zijn die uitverkocht)
Misschien is het de kader niet maar iets eenvoudiger zoals de achterbrug of kroonplaten….ik ga het weten als ik hem demonteer en begin uit te meten. Mijn draaibank staat sinds gisteren terug in orde, dus kan ik de conische bussen draaien…Zal iets voor de kerstvakantie zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 157 Woonplaats: Buggenhout - België
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2022, 23:10 Onderwerp: |
|
|
ATAK schreef: | Om je achterwiel stand te checken kun je met een schuifmaat vanaf het stelmoer gat tot de as houder opmeten en l en r controleren.
|
Dat heb ik gedaan en er zit niet echt een verschil op, achterwiel staat op de paddock ook mooi waterpas recht trouwens terwijl je , als je achteraan op de moto kijkt, duidelijk ziet dat het stuur en vork naar links onderuit staat, ook de hele plastiek (tanks ed) hebben dezelfde tendens
Dus als er vanachter een verschil opzit kan het misschien ook in de brug zitten…
Zoals ik zei, in de kerstvakantie weten we het
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 13 Dec. 2022, 21:53 Onderwerp: |
|
|
zoals gezegd:
- het opmeten van de stand van het wiel in de achtervork is niet de juiste methode en garandeert niet dat je wielen uitgelijnt staan.
als de V-vork en de tanks scheef staan.. dan is het niet het frame maar de achtervork of het wiel zelf. Achtervork heb je zo gecontroleerd (lijn van de achteras tov lijn van de achtervork-lagering... Als die lagering stuk is bijv, dan staat het al snel scheef..
(bij mijn ktm was de achterbrug-lager-binnenbus afwezig (bij nieuw..) en daardoor stond alles scheef bijv).
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 547
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Za, 24 Dec. 2022, 11:27 Onderwerp: |
|
|
dat frame levert ook meer stuuruitslag op
(fabriek-af deukjes in de buis op de plek van de vorkpoten)
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 547
|
Geplaatst: Zo, 25 Dec. 2022, 11:49 Onderwerp: |
|
|
Het wordt wel een beetje een Frankenstein motor dan, maar de kans dat je een 950 Adv frame van ‘04 vind welke fabrieks af een GO was is vrijwel nihil. Maar dat is dan wel echt iets voor de hardcore purist. Als het maar een 950 frame is lijkt me genoeg toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 157 Woonplaats: Buggenhout - België
|
|
Naar boven |
|
|
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 157 Woonplaats: Buggenhout - België
|
Geplaatst: Ma, 26 Dec. 2022, 21:39 Onderwerp: |
|
|
Achterbrug gedemonteerd:
Lagers ok, as vuil en ingevreten, tool moeten maken om ze eruit te kloppen.
Geen scheuren of andere beschadigingen, lagers en bussen hebben oud vet maar geen beschadigingen of ontbrekende bussen
Uitgemeten en alles is recht
Morgen hulpstukken draaien om frame uit te meten ….
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
286.09 KB |
Weergegeven: |
105 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
256.99 KB |
Weergegeven: |
108 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
274.41 KB |
Weergegeven: |
104 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
290.78 KB |
Weergegeven: |
106 keer |
|
Laatst aangepast door Markvb749 op Ma, 26 Dec. 2022, 22:15, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 157 Woonplaats: Buggenhout - België
|
Geplaatst: Ma, 26 Dec. 2022, 21:46 Onderwerp: |
|
|
Omkatten? Wat bedoel je daarmee?
Thx voor de link: zou wel eens van pas kunnen komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 157 Woonplaats: Buggenhout - België
|
Geplaatst: Ma, 26 Dec. 2022, 21:50 Onderwerp: |
|
|
TooBigTooHeavy schreef: | Het wordt wel een beetje een Frankenstein motor dan, maar de kans dat je een 950 Adv frame van ‘04 vind welke fabrieks af een GO was is vrijwel nihil. Maar dat is dan wel echt iets voor de hardcore purist. Als het maar een 950 frame is lijkt me genoeg toch? |
Lig ik niet wakker van… mag ook een 990 frame zijn, dat gaat ook passen. Ik ben ook diegene die hem omgebouwd heeft op supermotard…. Denk dat er hier al een paar forumleden voodoopoppetjes aan het maken zijn om zich te wreken voor deze heiligschennis….
Ik ga er ook nog van uit dat het frame kan gerecht worden
|
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 547
|
Geplaatst: Di, 27 Dec. 2022, 0:46 Onderwerp: |
|
|
Alles is te fixen! Ik zou dan wel het 950 frame goed bewaren, misschien kun je ‘m ergens ooit nog een keer laten richten.
Omkatten als in frame van de 990 inbouwen. Echter zitten daar wel wat haken en ogen aan. De motor krijgt dan ook een ander chassisnummer en kenteken. Ik weet niet hoe dat in Belgie gaat, maar je zou het 990 frame kunnen inbouwen en dan naar het Belgische RDW gaan en de motor als zijnde een Oostenrijkse motor invoeren. Je moet dan wel zorgen dat je alle papieren er bij hebt.
In NL is dat eigenlijk niet de correcte procedure, volgens mij moet je als je het frame ombouwt, de motor als zijne als “samengestelde motor” laten keuren. Nogal een ingewikkeld gedoe kan ik je vertellen, maar het is te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
|