lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Problemen met uitlijning nokkenassen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 172
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Aug. 2022, 19:28    Onderwerp: Reageer met quote

Tja nokkenassen zitten er al in, wacht nog op de shims om de uitlaatnokkenas van de voorste cilinder te regelen, die zijn er nml nog niet

Als het blok niet goed blijkt te zijn volgt een revisie….ik heb me voorgenomen de motor eerst in orde te zetten

Probleem is dat ik een compressiemeter heb maar geen van de koppelstukken past in het supersmalle bougie-gat van de 950 kop….. ik kan dus tot mijn grote frustratie mijn compressie niet meten

Wat SAS en EPC betreft:
Beiden zijn verwijderd inclusief de benodigde draden die zijn losgeknipt. Ga morgen nog eens dubbelchecken want blijkbaar mogen er van de versnellingsindicator maar 2 doorgeknipt worden en één moet er blijven zitten: bij mij lijken ze alle 3 doorgeknipt….

Enige issue dat ik kan vinden is dat er geen stopjes op de diafragma’s van de carbu’s zitten: doet dat iets aan het gebrek aan vermogen?



A14DDA9A-536A-4D7C-9870-241E6D95835B.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  283.55 KB
 Weergegeven:  367 keer

A14DDA9A-536A-4D7C-9870-241E6D95835B.jpeg




Laatst aangepast door Markvb749 op Vr, 26 Aug. 2022, 21:15, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 30 Aug. 2022, 8:25    Onderwerp: Reageer met quote

euhm...

afgezien van vuil;

volgens mij is de ruimte aan de bovenkant van het gas-schuif membraan(in die zwarte dop dus) juist de vaccum ruimte die de schuif omhoog trekt: maar als dat helemaal open is heb je een bromfiets gekocht met 2pk, want dan gaat de vaccumschuif nooit open. zat er geen slang op met een dopje...?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Di, 30 Aug. 2022, 9:49    Onderwerp: Reageer met quote

ok, mijn tekst verwijderd,
de kennis van de dokter EN steven vertrouw ik meer als mezelf

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv


Laatst aangepast door Daan op Wo, 31 Aug. 2022, 8:42, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 30 Aug. 2022, 11:36    Onderwerp: Reageer met quote

Als deze aansluiting niet is afgedicht (volledig, geen enkele vacuum lekkage!) dan komen de gasschuiven NIET op vacuum omhoog. Enkel het eerste stukje mechanische slag zullen ze dan bewegen, dit is echter maar 10-20% van de totale slag. Ofwel: totaal geen vermogen.

De vacuum schuif gaat omhoog door precies dat, vacuum boven het diafragma, onder de zwarte plastic deksels. je zal zien dat er in het randje van het deksel dan ook een kanaal loopt naar de inlaat van de carburateur.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 172
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Di, 30 Aug. 2022, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Als deze aansluiting niet is afgedicht (volledig, geen enkele vacuum lekkage!) dan komen de gasschuiven NIET op vacuum omhoog. Enkel het eerste stukje mechanische slag zullen ze dan bewegen, dit is echter maar 10-20% van de totale slag. Ofwel: totaal geen vermogen.

De vacuum schuif gaat omhoog door precies dat, vacuum boven het diafragma, onder de zwarte plastic deksels. je zal zien dat er in het randje van het deksel dan ook een kanaal loopt naar de inlaat van de carburateur.


Interessant!

Als ik op op 950 wisdom kijk dan zie ik dat die gaten moeten afgedopt worden. Ik heb nog niet gezien dat er een kanaaltje langsloopt naar de carbu…
-EDIT- ik ben even in mijn atelier gaan kijken en er is idd een kanaaltje dat loopt van de aanzuigzijde, voor de vlinderklep, naar het zwarte potje. Volgens wat ik uit de Maintenance Manual kan opmaken zit er daar op die plek een kleine air-jet die ook door het diafragma steekt. Als de motor lucht aanzuigt krijg je dus een vacuüm effect in de bovenkant van het zwarte potje maar als die lekt via dat grote gat….gaat dat dus niet = gasschuif gaat dan niet helemaal open…. Damn…zou dat de oorzaak zijn?

Dat was ook mijn initieel gevoel dat de gaschuiven niet volledig opengingen… zou wel verklaren waarom hij zo zwak aanvoelt. Misschien had ik de nokkenassen helemaal niet hoeven steken stars


Laatst aangepast door Markvb749 op Wo, 31 Aug. 2022, 9:27, in totaal 5 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 172
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Di, 30 Aug. 2022, 22:40    Onderwerp: Reageer met quote

Wel toch verschillende meningen…. Ben benieuwd hoe het in elkaar zit thumbsup

Laatst aangepast door Markvb749 op Di, 30 Aug. 2022, 23:13, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 172
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Di, 30 Aug. 2022, 23:06    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
euhm...

afgezien van vuil;

volgens mij is de ruimte aan de bovenkant van het gas-schuif membraan(in die zwarte dop dus) juist de vaccum ruimte die de schuif omhoog trekt: maar als dat helemaal open is heb je een bromfiets gekocht met 2pk, want dan gaat de vaccumschuif nooit open. zat er geen slang op met een dopje...?


Neen, een slang met dopje zat er niet op

Ik heb de moto gekocht van iemand die hem als bouwdoos gekocht had en zelf in elkaar gestoken heeft
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 1 Sep. 2022, 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

nou als het waar is.. dan ligt het zeker daar aan.

alleen kan ik me niet voorstellen dat je het uberhaubt als 'acceptabel' hebt ervaren... zoals gezegd, dan is het niet meer dan een bromfiets die zwaar smoorend geluid maakt en beroerd loopt als je de gasklep open trekt.
laat ik zeggen.. om dat op te merken hoef je maar 1 x aan het gas te schroeven en niet eens een proefrit te maken.

dus: maar snel eens effe proberen MET afdichtdopjes smiley

ps.: EPC verhaal.. 2005 smiley
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=158&highlight=epc+verwijderen

en JA EPC is actief in 2e en 3e versnelling (indien niet gede-activeerd), dus niet in 1e.. geactiveerd door de 'versnellings-schakelaar'

_________________
Dr_Bean


Laatst aangepast door Dr_Bean op Do, 1 Sep. 2022, 21:40, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 172
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Do, 1 Sep. 2022, 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:


alleen kan ik me niet voorstellen dat je het uberhaubt als 'acceptabel' hebt ervaren... zoals gezegd, dan is het niet meer dan een bromfiets die zwaar smoorend geluid maakt en beroerd loopt als je de gasklep open trekt.
laat ik zeggen.. om dat op te merken hoef je maar 1 x aan het gas te schroeven en niet eens een proefrit te maken.

dus: maar snel eens effe proberen MET afdichtdopjes smiley


Ik heb de motor niet proefgereden bij aankoop, scheelde te veel aan, was een gokje, prijs was er ook naar surprised

De motor klinkt wel aardig, ook als je gas geeft alleen tijdens het rijden mist hij echte power

Het wordt nog beter: 3 weken geleden bracht ik hem bij een lokale garagist met best wel een zeer goeie reputatie voor het afstellen en synchen van de Carb’s en die vond dat hij mooi draaide….


Laatst aangepast door Markvb749 op Vr, 2 Sep. 2022, 9:43, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 1 Sep. 2022, 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

stationair heeft het geen invloed.. dus dan zal ie wel 'mooi draaien'. maar geen proefrit maken: hoe constateer je dan dat ie 'weinig vermogen heeft"?
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 172
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Sep. 2022, 9:41    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
stationair heeft het geen invloed.. dus dan zal ie wel 'mooi draaien'. maar geen proefrit maken: hoe constateer je dan dat ie 'weinig vermogen heeft"?


Ik heb hem op de aanhanger naar huis gebracht, vervolgens volledig in orde gezet (zie apart topic wat er allemaal aan gedaan is) en dan pas mee gaan rijden als alles me veilig en in orde leek te zijn.

Tijdens die testrit, 2-3 maand na de initiële aankoop, gelijk ook mijn eerste rit met mijn 950, en gelijk ook de allereerste keer op een LC8, vond ik hem relatief zwak aanvoelen en ben ik verder beginnen zoeken.
Eerste wat er daarna aan gedaan is dan waren de settings van de carbu's en dan vervolgens dit debacle met de nokkenassen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 172
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Sep. 2022, 12:30    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag met de originele nokkenassen erin een testrit kunnen gaan doen maar deze keer met de membranen van de carbu’s afgedopt.

Heb ondertussen ook een ITG race luchtfilter gemonteerd (idem als Rottweiler), dat gaat ook een klein beetje extra geven.


Denk dat hij ongeveel 3 keer meer vermogen heeft, ding gaat echt hard vooruit!
Bij bruut doorschakelen van 2de naar 3de trekt hij het voorwiel van grond 👍

Probleem opgelost! Dank voor de ondersteuning mannen!

Volgende stap is de SuperDuke nokkenassen er terug in: niet omdat het nog nodig is maar omdat ze hier nu toch liggen en ik wil weten wat het gaat geven grin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1482
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Sep. 2022, 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ah top! thumbsup

Fijn dat je het in iets relatiefs simpels hebt kunnen oplossen.


De carb's nu ze wat meer lucht krijgen ook wat meer brandstof gegeven?

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 172
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Sep. 2022, 12:40    Onderwerp: Reageer met quote

timieh schreef:
Ah top! thumbsup

Fijn dat je het in iets relatiefs simpels hebt kunnen oplossen.


De carb's nu ze wat meer lucht krijgen ook wat meer brandstof gegeven?


Denk niet dat dat nodig gaat zijn voor dat beetje meer, normaal vangt het vacuum gedeelte van de carbu's dit op.... denk ik althans lipsrsealed2 smiley2



Met de andere nokkenassen gaat dit wel nodig zijn omdat die veel meer gaan aanzuigen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Sep. 2022, 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

het vacuum is juist compleet om zeep geholpen met zo'n open luchtfilter op carburateurs.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif