Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Kokke
Geregistreerd op: 10-1-2022 Berichten: 3
|
Geplaatst: Ma, 10 Jan. 2022, 22:09 Onderwerp: Iemand bekend met KTM 950 2005 met blok revisie JTX |
|
|
Hoi heren, ik ben nieuw hier en ben mijn eigen aan het oriënteren om evt een KTM 950 adventure te kopen. Nu staat er een te koop bij JTX motoren met bijna 50.000km en heeft blokrevisie gehad (€6795).Nu was ik benieuwd of iemand van hier bekent is met deze motor, en of tips voor me heeft waar ik op zou moeten letten. |
|
Naar boven |
|
|
mr leo
Geregistreerd op: 2-8-2020 Berichten: 109
|
Geplaatst: Di, 11 Jan. 2022, 10:41 Onderwerp: |
|
|
Wellicht als je het kenteken erbij vermeldt dat iemand de motor herkent. Blokrevisie bij zo'n lage km stand is ongebruikelijk, benieuwd wat de aanleiding was. Maar als het goed is uitgevoerd en je krijgt er garantie bij zou ik me geen zorgen maken.
PS als de inflatie zo doorgaat verwacht ik binnenkort de eerste 950/990 te zien met een vraagprijs van >10.000 _________________ Groet
Leo
=========
950 ADV S GO!! |
|
Naar boven |
|
|
Ger964
Geregistreerd op: 14-12-2015 Berichten: 140 Woonplaats: de Liemers
|
Geplaatst: Di, 11 Jan. 2022, 13:55 Onderwerp: |
|
|
Het gaat om deze:
https://www.jtxracing.nl/#ktm-950-adventure-m1420840
Op de foto’s een nette 950.
Bubbels lucht onder de stickers vd tank is een kwaal.
Motor revisie was 3000,-. Bij deze km stand niet gebruikelijk. Maar alles kan natuurlijk kapot 🙂.
Cijfer 1 op de kentekenplaat zegt niets maar is wel jammer. _________________ KTM 950 adv op noppen |
|
Naar boven |
|
|
Ger964
Geregistreerd op: 14-12-2015 Berichten: 140 Woonplaats: de Liemers
|
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 547
|
Geplaatst: Di, 11 Jan. 2022, 15:42 Onderwerp: |
|
|
Ziet er netjes en origineel uit, wel prijzig inderdaad. Als het je om de lage KM stand gaat, probeer je daar niet op blind te staren. Zoals gezegd kunnen deze motoren gemakkelijk hogere KM standen aan. Mits goed onderhouden en niet afgetrapt uiteraard. En hoe vaak hoor je wel niet dat er gerommeld wordt met KM standen, waarbij ik uiteraard NIET wil zeggen dat dat bij deze motor ook zo is. Je moet er soms ook maar een beetje geluk mee hebben.
Een 950 Adv is iniedergeval wel een dikke vette aanrader!! |
|
Naar boven |
|
|
Kokke
Geregistreerd op: 10-1-2022 Berichten: 3
|
Geplaatst: Di, 11 Jan. 2022, 15:43 Onderwerp: |
|
|
Oke bedankt, weten jullie of het veel schild in onderhoud met een 690 enduro? |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1497 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 11 Jan. 2022, 17:02 Onderwerp: |
|
|
Toch vreemd die bubbels onder de tanklak. De mijne heeft er nog steeds geen last van, niet het kleinste bubbeltje te bespeuren. Het zal stilaan de enige zijn denk ik zo. Toch al 118500km achter de rug. Echte! En zonder revisie _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Ger964
Geregistreerd op: 14-12-2015 Berichten: 140 Woonplaats: de Liemers
|
Geplaatst: Di, 11 Jan. 2022, 19:55 Onderwerp: |
|
|
Onderhoud van een 950 is te overzien.
Jaarlijks een oliewissel incl filters vindt ie fijn
Kleppen iedere 15.000 km stellen
Jaarlijks carburateurs synchroon stellen
Luchtfilter jaarlijks afhankelijk van wel/niet off-road gebruik
Als je zelf handig/technisch bent is alles zelf prima te doen.
Op internet/youtube is veel te vinden over hoe jet het moet doen.
690 is een heel andere motor, lichter, minder comfortabel, minder vermogen en waarschijnlijk ook goedkoper in onderhoud.
Wat wil je met de 950 gaan doen? _________________ KTM 950 adv op noppen |
|
Naar boven |
|
|
Kokke
Geregistreerd op: 10-1-2022 Berichten: 3
|
Geplaatst: Wo, 12 Jan. 2022, 0:12 Onderwerp: |
|
|
Dat is een goeie vraag. Ik heb een 10 jaar geleden een 950sm gehad alleen heb ik die toen na ong 1 jaar ingeruild voor een enduro 690. Dus hoe ze rijden denk ik wel dat ik het weet. Ik vond de 950 geweldig rijden, lekker veel vermogen en lekker sturen. En de 690 heb ik ook weer vrij vlug inruilt voor een 450 omdat ik echt meer enduro er mee reed. Ik denk dat ik nu dus niet meer echt enduro wil gaan rijden maar gewoon lekker een keer woon werk verkeer en zo af en toe lekker in het zand spelen en of ritjes rijden op navigatie. Alleen vraag ik mijn eigen af wat ze dus ong op jaar basis zouden gaan kosten aan onderhoud bij ong 70/30 zand weg..
Er vanuit gaande dat ik het meest zal laten doen.
Bij JTX motoren zeggen ze €250 voor jaarbeurten, olie en olie filter. En dan bij 15000 groot onderhoud a €500. Alleen dan komt er denk ik de rest nog bij zoals banden tandwiel ketting enz. En daar heb ik niet zo goed zicht op. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1497 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 12 Jan. 2022, 12:01 Onderwerp: |
|
|
Wat banden en kettingen kosten kan je zelf online wel ontdekken. Slijtage ervan heb je met je rechterhand in de hand.
Maar als je onkosten dan toch zo belangrijk vindt, weet dat een 950 6-7 liter per 100 km verbruikt. Dat is dus zo'n 11 euro per honderd km. Vele moderne fietsen verbruiken slechts 4-5 liter. Dat scheelt dus wel een slok op een borrel.
Volgens mij gaat een moderne motorfiets minder duur zijn in onkosten wegens langere onderhoudsintervallen en minder verbruik. Behalve als je zélf alle onderhoud doet, en dan wordt een 950 dan weer interessanter. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 12 Jan. 2022, 13:22 Onderwerp: |
|
|
idd. geheel afhakelijk van je doelstelling..: Als je een 950 gaat kopen om woon-werk verkeer te doen en kms te draaien.. is het misschien niet de meest economische keuze (dan kun je sowieso beter een klein koekblik kopen )
990s zijn kwa verbruik vaak slechter dan de oude 950 ...
maar een 690 is dan weer veel zuiniger!
Waarom koop je een 950 als je de onderhoudskosten van belang vind?
Is 'economisch' een aanschaf-argument?
dus:
- bepaal eerst wat je WIL: looks? offroad? fun? vervoer? alles in 1 motor?
- binnen dat kader passen meestal slechts een paar opties: kies uit die opties met additionele argumenten die belangrijk zijn voor je toepassing. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Garfield
Geregistreerd op: 1-10-2021 Berichten: 99 Woonplaats: Amersfoort
|
Geplaatst: Wo, 12 Jan. 2022, 13:35 Onderwerp: |
|
|
Hi Kokke,
Ik sluit me aan bij wat anderen hierboven al geschreven hebben.
Ik heb zowat 30 jaar voornamelijk degelijke, redelijk zuinige, maar ook wat saaie Honda's en andere japanners en een paar BMW-K's gereden en heb nu sinds 2 maanden een 990 Adventure.
Zo'n KTM is hele dikke fun (had ik véél eerder moeten doen) maar economisch zijn ze niet.
Mijn 990 is (uiteraard) een injectiemotor en die vindt rijden op deellast, zeg maar rustig tokkelen door een dorpje, niet zo leuk.
De Transalp 650 die ik ook nog heb doet dat veel beter.
Om maar te zwijgen van de Pan European 1100 die ik ingeruild heb op de KTM. Die was supercomfortabel, niet stuk te krijgen en héél wat zuiniger dan de KTM (1 op 20 op de snelweg, 1 op 16 bij flink gassen op secundaire wegen).
Ik begrijp van anderen dat de 950, met carburateurs, wat soepeler is.
Maar economisch is zo'n motor niet.
Mijn KTM heeft tot nu toe gemiddeld 1 op 12,8 verbruikt (inclusief offroad kilometers).
Dus denk even goed na wat je wil: economisch en comfortabel woon-werk kilometers maken of 'fun fun fun'.
Succes en veel plezier met je zoektocht ! _________________ Ik heb 'een paar' motoren waaronder een KTM 990 Adventure. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Wo, 12 Jan. 2022, 20:01 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | Toch vreemd die bubbels onder de tanklak. De mijne heeft er nog steeds geen last van, niet het kleinste bubbeltje te bespeuren. Het zal stilaan de enige zijn denk ik zo. Toch al 118500km achter de rug. Echte! En zonder revisie |
bubbels onder de lak is niet vreemd, wat wel vreemd is dat die van jou het niet heeft.. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Do, 13 Jan. 2022, 0:55 Onderwerp: |
|
|
Als je even geduld hebt, ik ga snel (als het mooi weer is om foto's te maken) mijn 950 GO!!!!!! in de verkoop zetten. Niet de nieuwste, wel de mooiste versie _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
|
|