Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Gianni
Geregistreerd op: 20-3-2006 Berichten: 89
|
Geplaatst: Wo, 27 Dec. 2006, 21:30 Onderwerp: Temperatuurmeter |
|
|
Rijden met dit koude mistig weer is geen lolletje maar deze ochtend voor de eerste keer iets raars opgevallen.
950 (2004 en ik vermoed zonder carb vewarming) uit de verwarmde garage gereden en vertrokken, motor start perfect al na een a twee km geeft de thermometer een warme motor aan leek me wel erg snel.
Vlot naar werk gereden 40 km secundaire baan buiten de kou geen enkel probleem.
Vanavond terug gereden echter nu gestart met koude motor, motor start van eerste druk echter valt direct uit ... dom choke vergeten, die opgezet, start en weg na 1 km geeft watertemperatuur aan dat motor warm is ??? dus choke uit ... oh jee zodra ik gas los valt motor stil, terug met choke gereden ongeveer 10 km verder choke uit dan alles normaal.
Echter na ene tijdje fenomeen van bevroren carbs, zal ik volgende week met de dealer opnemen, maar nu is mijn vraag is de thermometer van de adventure inderdaad erg optimistisch of wijkt mijn meter iets af ? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 27 Dec. 2006, 22:00 Onderwerp: |
|
|
Die balken indikatie is de temperatuur van het koelwater.
zolang de motor nog niet warm is, zit de thermostaat van de radiator potdicht en circuleerd het water dus alleen langs de cilinder en door de waterpomp: 0 koelings oppervlak.
Het water zal dus idd heeel snel opwarmen.
Dit betekent echter niet dat bijv je olie al opgewarmd is... en dus ook niet dat je al lekker volgas kan gaan spelen. maar ik denk dat die indikatie wel klopt hoor. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Wo, 27 Dec. 2006, 22:01 Onderwerp: |
|
|
ehh stilstaan geen rijwind dus motor lekker warm (in de winter slaat je ventilator niet zo snel aan) dan stukkie rijden, door de rijwind koelt motor af, logisch toch
Adventure heeft klein koelcircuitje dus koelvloeistof is zo op temperatuur maar de hele motor heeft wel wat langer nodig, zelfs bij temperaturen zo om de +10 graden C moet je de choke er even op houden. Aprilia Vtwins hebben beetje zelfde gedrag, komen ook bij Rotax vandaan. |
|
Naar boven |
|
 |
|