Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
african
Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Ma, 27 Nov. 2006, 23:26 Onderwerp: Re: Laden zonder contact aan? |
|
|
Koen, als je een alarm hebt zit op beide ACC een aansluiting voor het alarm. Maar als het goed is (bij mij in ieder geval wel) heeft men dat gedaan met een 'splitsdraadje' zodat je nog steeds extra accessoires kan aansluiten.
Ze bevinden zich normaal ergens achter de koplamp ter hoogte van het rechtse knipperlicht.
Met een voltmeter (of lampje) kun je controleren welke spanning heeft terwijl je contact uit staat. Op deze moet dan de aansluiting van de druppellader komen. Dan kan je je accu laden zonder sleutels op je motor...
_________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
|
Koen
|
Geplaatst: Ma, 27 Nov. 2006, 23:46 Onderwerp: |
|
|
Dank je,
ik ga zo snel mogelijk zoeken, meten en aansluiten (en weer rijden ),
Groeten Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
Koen
|
Geplaatst: Zo, 10 Dec. 2006, 23:10 Onderwerp: plaats ACC1 en 2 |
|
|
Zonder nog iets te demonteren heb ik gezocht naar enn losse rood-zwart en geel-rood draden rond de koplamp en niets gevonden. Als ik het schema bekijk lijkt (P 13-6) me dat ik ook na de zekering in de centenbak en aarde de plug kan aansluiten. ACC2 lijkt niet via het contact te lopen ( voor de accu oplader).Of moet ik toch het dashboard of de zijkant weghalen om toegang te krijgen tot de draden?
Heen voor de ACC1 en terug van de ACC2 wordt de zelfde kleurcode gebruikt alleen met een ander teovoeging nml. 1 en 0.5. Heeft dit iets met de lengte van de kleuren of dikte draden te maken?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Vast bedankt & Groeten,
Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
|
Geplaatst: Ma, 11 Dec. 2006, 7:44 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Of moet ik toch het dashboard of de zijkant weghalen om toegang te krijgen tot de draden? |
JA,...je ziet ze dan beide zitten ! _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
|
Geplaatst: Ma, 11 Dec. 2006, 19:46 Onderwerp: |
|
|
in principe kan je alleen rechts loshalen. Maar het is veel handiger om ook link even los te halen, de lamp/voorkant kan je er dan zo afpakken (sterker met draden naar de lampunit) klikt er ook zo uit.
dan kan je overal makkelijk bij. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|