| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| Arrrie 
 
 
 Geregistreerd op: 25-3-2015
 Berichten: 110
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 21 Aug. 2019, 15:23    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | Muug schreef: |  	  | Toen ik giisteren wat spulletjes ging ophalen voor m'n 950, heb ik wat staan kijken naar de 790. God-wat-is-ie-lelijk !       
 | 
 
 Ja dat was ook de algemene mening van de 950 ook toen die uitkwam.
 maar als je er op zit zie je er wienig van.
 _________________
 Het zal wel loslopen
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| koekeroe 
 
  
 Geregistreerd op: 7-9-2015
 Berichten: 59
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 10 Nov. 2019, 12:38    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| heb nu ook zo'n dingetje ben er erg tevreden over
 like de rally mode, qwickshifter,crusecontrole en de explorer vering
   alleen jammer dat ze bij KTM modellenreeksen zo snel veranderen
  _________________
 nt 1100 dct
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| JanJan 
 
 
 Geregistreerd op: 25-6-2009
 Berichten: 192
 Woonplaats: De Woude
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 31 Mei. 2020, 11:13    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | JanJan schreef: |  	  | Ik heb vorige week bij NIWA proefgereden op de 790 R en Guzzi V85. De 790 viel me niet mee. Het rijdt lekker licht en voelt veel lichter en wendbaarder dan mijn 950, al scheelt dat maar 10 kilo.
 Het probleem is dat ik er niet warm of koud van werd. het blok praat niet tegen me. Het klinkt ook te Japans naar mijn smaak. Dat de verzette kruktappen het gevoel geven van een echte V-twin merkte ik helemaal niet.
 Toen iemand naast ons een 1090 ging starten zei ik tegen mijn vriendin 'let op, zo moet een motor klinken'. Ze begreep direct wat ik bedoelde.
 
 | 
 
 Ik moest lachen toen ik deze vergeten tekst van mezelf las vorige week, want...
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| JanJan 
 
 
 Geregistreerd op: 25-6-2009
 Berichten: 192
 Woonplaats: De Woude
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 31 Mei. 2020, 11:19    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik ben terug  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 31 Mei. 2020, 14:32    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|       och, we hebben allemaal wel eens een stapje opzij gedaan,
 en tja,... een 790 is nou 1 maal geen LC8
   ...een 1090 wel...
   was de guzzi toch niet je-van-het???
 _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Mookie 
 
 
 Geregistreerd op: 30-5-2015
 Berichten: 100
 Woonplaats: Zaanstad
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 31 Mei. 2020, 21:04    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Welkom terug Jan. 
 Mookie
 _________________
 1290 Super Adventure S
 1190 adventure
 ST1100
 Intruder750
 CM400T
 CX500
 CB350 four
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| JanJan 
 
 
 Geregistreerd op: 25-6-2009
 Berichten: 192
 Woonplaats: De Woude
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 1 Jun. 2020, 11:27    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | Mookie schreef: |  	  | Welkom terug Jan. 
 Mookie
 | 
 
 Dank je!
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| JanJan 
 
 
 Geregistreerd op: 25-6-2009
 Berichten: 192
 Woonplaats: De Woude
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 1 Jun. 2020, 11:33    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | Daan schreef: |  	  |       och, we hebben allemaal wel eens een stapje opzij gedaan,
 en tja,... een 790 is nou 1 maal geen LC8
   ...een 1090 wel...
   was de guzzi toch niet je-van-het???
 | 
 
 Ik vind de Guzzi een geweldige motor. Rijdt lekker, ziet er goed uit etc, maar ik vind hem te braaf. Ik miste de kick van hard optrekken en snel schakelen. En die 35 pk.. Nu heb ik 45 pk meer, en dat is een groot verschil natuurlijk.
 Bij mijn 950/990 had ik steeds het gevoel dat de motor altijd zat te loeren op een kans om er keihard vandoor te gaan en dat ik dat moest tegenhouden
   Dat heb ik nu weer terug. De Guzzi was mijn eerste nieuwe motor, maar gelukkig had Dipi Moto nog een nieuwe 1090 staan.
 
 Weet iemand trouwens hoe je kan zien of je een 95 of 125 pk versie hebt van de 1090? Niet dat ik twijfel of ik de verkeerde heb, maar daar ben ik nieuwsgierig naar. Na inrijden kom ik er ook vanzelf achter natuurlijk.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Gianni 
 
 
 Geregistreerd op: 20-3-2006
 Berichten: 89
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Do, 3 Sep. 2020, 10:51    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Aan te passen door gewoon aan computer te hangen. Kan je zo nergens aan zien
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| koekeroe 
 
  
 Geregistreerd op: 7-9-2015
 Berichten: 59
 
 
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6807
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 14 Okt. 2020, 21:36    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| geinig, ben benieuwd naar de specs.. wel aardige verbeteringen van de vering , stuurdemper etc.. maar het lijkt toch nog steeds behoorlijk sterk weg-georienteerd design. _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dekster 
 
 
 Geregistreerd op: 13-10-2010
 Berichten: 731
 Woonplaats: Amsterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Do, 15 Okt. 2020, 10:26    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| KTM 890 Adventure R Specs ENGINE TYPE:           Parallel Twin, 4-Stroke, DOHC
 DISPLACEMENT:        889 cc
 BORE/STROKE:         90.7 / 68.8 mm
 STARTER:                 Electric; 12V 10Ah
 TRANSMISSION:       6 Gears
 FUEL SYSTEM:           DKK Dell’Orto, 46 mm Throttle Body
 LUBRICATION:          Pressure Lubrication with Two Oil Pumps
 COOLING:                 Liquid Cooling with Water/Oil Heat Exchanger
 CLUTCH:                   PASC (Power Assisted Slipper Clutch),
 Mechanically Operated
 IGNITION:                 Bosch EMS with Ride-By-Wire
 FRAME:                      CroMoly Tubular Steel, Engine as Stressed Member
 SUBFRAME:                CroMoly Steel Trellis
 HANDLEBAR:               Aluminum, Tapered, Ø 26/22 mm
 FRONT SUSPENSION:   WP XPLOR USD Ø 48 mm
 REAR SUSPENSION:     WP XPLOR Monoshock with PDS
 SUSPENSION TRAVEL
 FRONT/REAR:               240 mm / 9.4 in; 240 mm / 9.4 in
 FRONT/REAR BRAKES:   Disc Brake 320 mm / 260 mm
 FRONT/REAR WHEELS:   2.50 x 21”, 4.50 x 18”
 FRONT/REAR TIRES:      90/90-21”; 150/70-18” Continental TKC 80
 STEERING HEAD ANGLE:   26.3º
 WHEELBASE:                 1,528 mm ± 15 mm / 60.2 ± 0.6 in
 GROUND CLEARANCE:   263 mm / 10.4 in
 SEAT HEIGHT:                880 mm; 34.6 in
 TANK CAPACITY:            20 l / 5.3 gal
 DRY WEIGHT, APPROX:   196 kg / 432 lbs
 
 FF geleend uit ARM
 _________________
 990 R  &   fe450  &   IHZ Jupiter
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6807
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Do, 15 Okt. 2020, 21:46    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| tja.. 
 toch weer 200kg
 240mm vering travel
 
 tis geen verbeterde  lc8-go denk ik dan
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 16 Okt. 2020, 12:10    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | Dr_Bean schreef: |  	  | tja.. 
 toch weer 200kg
 240mm vering travel
 
 tis geen verbeterde  lc8-go denk ik dan
 | 
 
 van een V twin naar twin in lijn is sowieso geen verbetering
  _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| StevenD 
 
  
 Geregistreerd op: 11-4-2005
 Berichten: 2739
 Woonplaats: Amsterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 16 Okt. 2020, 12:17    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Waarom? Het is eigenlijk aan alle kanten op de looks en breedte na de beste motor configuratie hoor.  _________________
 Go!!!!!!
 Ready to race - the adventure collector.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |