Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Klaverblad

Geregistreerd op: 5-4-2020 Berichten: 118 Woonplaats: Zuid-Holland
|
Geplaatst: Vr, 17 Jul. 2020, 16:58 Onderwerp: Spuiten i.p.v. bubbelstickers? |
|
|
Goedemiddag,
Vanmiddag zat ik naar de luchtbellen onder de stickers van de tank van mijn 950 adventure te turen en ik vroeg me af: wat nou als je de zwarte stickers zou (laten) verwijderen en dit vervolgens (professioneel) zou laten zwart spuiten, precies in de vorm van de stickers. Heeft iemand dat wel eens gedaan? En wordt dat mooi? Zou dat het bubbel-verhaal mogelijk kunnen oplossen?
Gr,
Ger _________________ KTM 950 Adventure '04 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3672
|
Geplaatst: Za, 18 Jul. 2020, 9:23 Onderwerp: |
|
|
ik heb ook wel eens ergens gelezen dat die lucht niet alleen
onder de stickers zit, maar onder de lak,
weet niet of dit waar is.. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2711 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 18 Jul. 2020, 11:25 Onderwerp: |
|
|
Dat is waar. De lak sluit met zo goed als de verf.
Als de ethanol (water!) Eenmaal door het nijlon komt heb je een bubbel. Tank leeg, open en een hele tijd laten staan kan het er weer uit via binnen.
Regelmatig een scheutje brandstof systeem reiniging er bij werkt preventief best ok denk ik. Die onttrekt het water uit de brandstof en de nijlon tank. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Klaverblad

Geregistreerd op: 5-4-2020 Berichten: 118 Woonplaats: Zuid-Holland
|
Geplaatst: Za, 18 Jul. 2020, 13:59 Onderwerp: |
|
|
A-ha, duidelijk verhaal. Dan kan ik dat wegstrepen! _________________ KTM 950 Adventure '04 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3672
|
Geplaatst: Za, 18 Jul. 2020, 19:21 Onderwerp: |
|
|
en vooral proberen om nooit e10 te tanken?
(zolang e5 nog te koop is)
zeker nu ik nieuwe carb membranen heb gekocht ben ik van plan
om alleen in uiterste noodgeval e10 te tanken.
al je die brandstof systeem reiniger gaat gebruiken,
zouden die bubbels dan ook kunnen verdwijnen?
waar koop je dat, zal eens googelen... _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2711 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 19 Jul. 2020, 8:25 Onderwerp: |
|
|
Huismerk Brezan automaterialen is wat ik gebruik. Denk niet dat ze daarmee weg zullen gaan, wat ik dan zou doen is de tanks de hele winter open naast de radiator proberen te plaatsen in super droge lucht. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Klaverblad

Geregistreerd op: 5-4-2020 Berichten: 118 Woonplaats: Zuid-Holland
|
Geplaatst: Zo, 19 Jul. 2020, 12:27 Onderwerp: |
|
|
Het niet tanken van e10, heeft dat alleen te maken met de bubbels of heeft dat ook andere redenen? _________________ KTM 950 Adventure '04 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3672
|
Geplaatst: Zo, 19 Jul. 2020, 15:36 Onderwerp: |
|
|
Klaverblad schreef: | Het niet tanken van e10, heeft dat alleen te maken met de bubbels of heeft dat ook andere redenen? |
google maar ff, je komt dan een hoop probleemverhalen tegen,
e10 bevat bio ethanol, dat bevat vocht, trekt vocht aan,
e10 tast rubber afdichtingen en leidingen aan,
vooral bij oudere brandstofsystemen, die bv carburateurs hebben.
maar ook brommers scooters enzo hebben problemen.
ook hoveniers willen die zooi niet in hun grasmaaiers kettingzagen heggenscharen enzo hebben.
als het aan mij ligt dan komt het er niet meer in, in m'n carb 950.
zeker nu ik de kwetsbare carb membranen ga vervangen
wellicht hebben de tankbubbels ook met e10 te maken... _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
TooBigTooHeavy

Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 595
|
Geplaatst: Zo, 19 Jul. 2020, 20:14 Onderwerp: |
|
|
Maar het is goed voor het milieu!!!!!1!!11!!1!
Ahum |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6783 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 20 Jul. 2020, 9:30 Onderwerp: |
|
|
ja twee problemen met E10:
- rubber en kunstoffen die niet goed tegen alcohol kunnen; Dat valt bij de KTM wel mee, toen ze doe maakten was er al lang alcohol in de benzine.
- Die alcohol trekt vocht aan.. en dat vocht veroorzaakt corrosie (bijv van het aluminium van de carburateur) en zwelling van sommige kunstoffen (zoals Nylon).
Dit gebeurt met name als het vocht zo veel wordt dat het als waterbelletjes uitkomt (Alcohol lost in benzine op, en het vocht lost op in de alcohol, maar die raakt verzadigd, Als het dan afkoelt komt het water er uit.) Dus het probleem treedt vooral op in de winter en als je de benzine lang laat staan. Als je er gewoon veel van verbruikt heb je er weinig problemen mee...
Grappig genoeg is die reiniger ook (vooramelijk) alcohol.. alleen weer eentje waar het water beter in oplost (isopropanol) en die zelf ook weer beter in de benzine oplost, zodat het probleem zich veel langer uitstelt...
Geen goede oplossing dus om de winter door te komen als ie echt helemaal stilstaat; je kunt dan beter effe leeg rijden en wat alcohol arme/vrije benzine er ingooien (98, of beetje speciale brandstof die voor tuinmachines gebruikt wordt (stihl/husqvarna etc).
Droog laten staan is ook niet goed, dan krimpen de rubbers en wordt alles hard.
Waarschijnlijk zou een zakje droogmiddel in de tank/benzine ook werken.. maar ik heb dat nooit getest  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3672
|
Geplaatst: Ma, 20 Jul. 2020, 16:29 Onderwerp: |
|
|
zoals gewoonlijk weer een duidelijke en uitvoerige uitleg Dr Bean  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Klaverblad

Geregistreerd op: 5-4-2020 Berichten: 118 Woonplaats: Zuid-Holland
|
Geplaatst: Di, 21 Jul. 2020, 9:27 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad een duidelijke uitleg, bedankt! _________________ KTM 950 Adventure '04 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3672
|
Geplaatst: Zo, 2 Aug. 2020, 20:48 Onderwerp: |
|
|
Vooralsnog ben ik van de bubbels onder de stickers/lak af..
een stuk of 6 flinke bubbels recht in het midden doorgeprikt
met de naald van een veiligheidspeld (1 mm diameter schat ik)
beetje plat/schuin geprikt en goed diep,
weet niet of ik dus alleen doorde sticker heen gegaan ben,
of ook door de lak.
daarna kon ik makkelijk de lucht richting gaatje wrijven,
op het prikgaatje na ziet het er nu strak uit, iig
tien keer beter als met die bubbels, afwachten of het zo blijft nu  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
greenback

Geregistreerd op: 9-3-2009 Berichten: 109 Woonplaats: Velle
|
Geplaatst: Zo, 2 Aug. 2020, 21:18 Onderwerp: |
|
|
Ik heb mijn 950 recent opnieuw laten spuiten. Had ook genoeg van die bubbels en tank nu alleen nog 98. Wegzetten voor de winter doe ik wel zonder benzine in de tank, enfin toch het grootste deel. We zien wel of de bubbels wegblijven... _________________ KTM Adventure 950 2003
Honda CBR600 Fx 1999
Honda Transalp XL600V 1994
Harley Davidson Aermacchi TX125 1973
Honda CB750 Candygold 1972 |
|
Naar boven |
|
 |
barro
Geregistreerd op: 5-11-2010 Berichten: 40
|
Geplaatst: Di, 18 Aug. 2020, 23:31 Onderwerp: |
|
|
Hoi greenback, door wie heb je jouw 950 laten spuiten? Ik weet nog niet of ik nieuwe plastic koop voor mijn 990 of die laat spuiten. |
|
Naar boven |
|
 |
|