| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| Jos van Vliet 
 
 
 Geregistreerd op: 8-7-2008
 Berichten: 384
 Woonplaats: Eindhoven
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 25 Mei. 2020, 22:06    Onderwerp: 950 gooit spontaan water uit de overloop tank |     |  
				| 
 |  
				| Ik eb een probleem met mijn 950 adventure... Motor heb ik tijd geleden (paar 100 km hooguit) onder handen genomen, o.a. thermostaat vervangen en de sensor van de ventilator. En netjes opnieuw gevuld met koelwater.
 
 Wanneer ik ga rijden (110-115 km/u op de snelweg) gooit de motor er ineens (na km of 20)een flinke slok koelwater uit via de overloop (schoenen en broek zeike nat, vies spul die vloeistof). Blijkbaar loopt de druk te hoog op en wordt er veel uitgegooid in 1x (veel meer dan er in dat overlooptankje past).
 Bij aankomst kap eraf en water bijgevuld, ongeveer halve liter. Borrelt nog flink wat lucht op (motor beetje schudden, in slangen knijpen, ik was niet thuis dus had geen gereedschap bij me).
 In Limburg rondje getoerd, precies het zelfde. En gisteren terug naar huis weer, ook na k of 20-30. Temperatuur al die tijd goed in de gaten gehouden, bleef netjes constant 4 streepjes en ineens water eruit. Daarna nog 50 km rijden, bleef op en neer gaan tussen 4 en 5 streepjes (logisch met wat minder water).
 
 De hamvraag: wat verklaart dit? Kwestie van slechte ontluchting bij vullen met koelvloeistof of is er meer aan de hand? En tips hoe die koelvloestof bij te vullen als het systeem leeg is? Dat is best een lastig iets bij een 950 blok. Alle tips en meningen welkom! (ik heb het ook op het ARM forum gezet)
 
 gr Jos
 _________________
 Husqvarna 701
 
 Niet meer:
 KTM 525 EXC Rally '05
 KTM 950 Adventure S '03
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| GezwindeSpoed 
 
  
 Geregistreerd op: 7-7-2015
 Berichten: 448
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 26 Mei. 2020, 8:21    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ook hier een antwoord.... 
 Is ie een keer heel heet geweest? Mijn koppakking heb ik er in de duinen uitgeblazen door door te rijden als temp. lampje brand en ik al een keer echt kokende motor had gehad. Die gaat er niet zomaar uit.
 _________________
 NC750X
 300EXC TPI
 950SE
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| ATAK 
 
  
 Geregistreerd op: 17-4-2006
 Berichten: 894
 Woonplaats: Loerbeek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 26 Mei. 2020, 13:59    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| laatst ook gehad, dop van de radiator kapot, vernieuwen en klaar. [bij mij tenminste] Ad.
 _________________
 IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| StevenD 
 
  
 Geregistreerd op: 11-4-2005
 Berichten: 2739
 Woonplaats: Amsterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 26 Mei. 2020, 15:25    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| de dop is ook het eerste waar ik aan denk. vies of beschadigd. dan kookt de motor vrij snel en bulkt er dan ineens een hele hoop uit. 
 vullen is simpel, als je het voorwiel maar hoog hebt, eventjes met een wheely op een stoel of de tafel zetten dus
  _________________
 Go!!!!!!
 Ready to race - the adventure collector.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Jos van Vliet 
 
 
 Geregistreerd op: 8-7-2008
 Berichten: 384
 Woonplaats: Eindhoven
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 26 Mei. 2020, 16:54    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Is de dop van een EXC hetzelfde dat je weet steven? Dan is het makkelijk checken namelijk (die heb ik liggen) _________________
 Husqvarna 701
 
 Niet meer:
 KTM 525 EXC Rally '05
 KTM 950 Adventure S '03
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| john68 
 
 
 Geregistreerd op: 22-5-2008
 Berichten: 376
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 26 Mei. 2020, 23:32    Onderwerp: koeling |     |  
				| 
 |  
				| Hier staat er ook zo een , als ik hem aan z;n flikker kom piest ie m'n rechterbroekspijp onder . van de week nog eens gekeken hoeveel paarden ik ben verloren na 12 jaar . hij tikte de 200 aan en kwam geen streep hoger , wel  bijvullen daarna . ( 990 adv. ) heeft ie van z'n geboorte af gedaan en is hiervoor regelmatig voor behandeling bij de dealer geweest . probleem is nooit verholpen helaas . niet dat ik zo vaak zo snel rijd want dat is ook niet echt relaxt . |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| StevenD 
 
  
 Geregistreerd op: 11-4-2005
 Berichten: 2739
 Woonplaats: Amsterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 27 Mei. 2020, 8:10    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Zou best kunnen passen van de oude exc Jos, maar dat is me te lang geleden. Wel even kijken naar de druk ratings van de dop, staat er bovenop. Maar voor test, als het past, dan past het. _________________
 Go!!!!!!
 Ready to race - the adventure collector.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6804
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Do, 28 Mei. 2020, 23:09    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| EXC dop is hetzelfde voorzover ik weet.. alleen een normale EXC dop is 1.2 Bar en een 950 dop is 1.4 bar. dus daar wordt het niet beter van als je die EXC dop gaat gebruiken _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |