Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 228
|
Geplaatst: Vr, 17 Apr. 2020, 21:18 Onderwerp: afslaan bij stationair |
|
|
Beste allen,
Sinds kort, een dag of 2, slaat mijn 950 adv soms af bij stationair.
Hij heeft net een beurt gehad, loopt volgens mij mooi rond maar af en toe met een kleine inzinking in het toerental, net genoeg om af te slaan.
Mijn idee over een oplossing:
Stationair iets hoger afstellen, staat nu rond de 1000 rpm (maar waar zit dat afstelknopje ook alweer?)
reinigingsmiddel in de benzinetank gooien?
Heel hard rijden in de hoop dat de carburateurs schoon worden.
Wat denkt u allen?
|
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Za, 18 Apr. 2020, 13:33 Onderwerp: |
|
|
links langs het frame loopt de stationair kabel versteller. 1250 rpm is beter. Ad.
_________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 18 Apr. 2020, 14:47 Onderwerp: |
|
|
idd, misschien heeft die dealer hem net iets te laag afgesteld
voor het mooi
handstelschroef hangt net onder de tank uit ergens recht boven
het voortandwiel, dat gaat dan via een kabeltje naar de carbs toe.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 228
|
Geplaatst: Zo, 19 Apr. 2020, 18:23 Onderwerp: |
|
|
Dank dank!
Ik had het stelwieltje niet goed teruggehangen
bij het onderhoud. Heb me rot gezocht en het gevonden. Stationair nu iets boven de 1000 rpm gezet, probleem opgelost!!
|
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2726 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2020, 8:07 Onderwerp: |
|
|
Jongens, 1450rpm stationair aanhouden. Ook al loopt 1250 ook nog wel ok, het hele systeem en belangrijk: olie pomp is bemeten op 1450. Je krijgt problemen als je daar lang van afwijkt.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 228
|
Geplaatst: Di, 5 Mei. 2020, 21:41 Onderwerp: |
|
|
Nu heb ik bij de laatste oliewissel een beetje te veel olie bijgevuld.
Dat komt er nu ergens weer uit, er liggen af en toe wat druppels onder de motor. In de carterbeschermingsbak zit ook wat olie, niet zo veel maar genoeg om na een rit wat druppels te laten vallen. Is dat erg of moet ik nu per sé gaan aftappen? Heeft dit ook invloed op het wat onregelmatig stationair draaien?
Kortom, moet ik me zorgen gaan maken?
|
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2726 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 6 Mei. 2020, 9:24 Onderwerp: |
|
|
Dat ligt er natuurlijk erg aan wat jij als een beetje beschouwd
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 228
|
Geplaatst: Wo, 6 Mei. 2020, 16:05 Onderwerp: |
|
|
plm 1,5 cm boven het bovenste streepje op de peilstok?
|
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 228
|
|
Naar boven |
|
 |
WickedWilly
Geregistreerd op: 11-3-2011 Berichten: 66 Woonplaats: Roosendaal
|
Geplaatst: Do, 7 Mei. 2020, 15:44 Onderwerp: |
|
|
Die slang behoort aangesloten te zijn op de plaats waar nu dat afdichtdopje met klemmetje midden onder de snorkel zit. Die slang is van de ontluchting van je motorblok. Komen de oliedampen door welke dan weer verbrand worden. Als er veel doorheen komt slaat je luchtfilter erg vettig en hebben ze op die manier bij jouw motor opgelost
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Do, 7 Mei. 2020, 20:03 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het ook zo,
(alleen niet met zo'n verhard/vervuild filtertje erop)
op die manier hoeft je motor en luchtfilter niet zijn eigen vuiligheid opnieuw
in te ademen, wat verplicht is voor het millieu.
af en toe een nieuw sokje er op moet wel gebeuren ja.
als sokje gebruik ik de korte uitvoering van een schuim-verfrolletje
uit de bouwmarkt, (4 voor 3 euro of zo).
dan peuter ik het sokje van het plastic af, en je hebt een prima filtertje
Ik betwijfel echter of dat de oorzaak is van je onregelmatig stationair lopen
echter je kan het testen, gewoon dat vuile sokje er af trekken, en de motor
starten.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 7 Mei. 2020, 20:24 Onderwerp: |
|
|
scuimpje er af, uitwassen in eeen beetje wasbenzine (of met Dasty ) , licht inolien (doorkneden en in een oude doek uitknijpen).. en terugmonteren.
Als daar zo veel olie uitgekomen is dat het nu ook in je luchtfilter zit.. dan ja.. maar dat denk ik niet.
1,5cm te veel is wel veel te veel.. waarom niet gewoon simpel het er even uithevelen (dun slangetje via de vul-dop) ipv al dat risico en geknoei?
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 8 Mei. 2020, 15:51 Onderwerp: |
|
|
bwof, afgezien van toen ik het vorig jaar was vergeten monteren,zit die slang al ongeveer 100.000km bovenop dat luchtfilterdeksel. Nooit veel issues mee gehad.
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 228
|
Geplaatst: Za, 9 Mei. 2020, 9:47 Onderwerp: |
|
|
Mooi te weten dat het slangetje met spons geen oorzaak kan zijn.
Wat me vandaag opviel is dat de motor na getankt te hebben, beter stationair draait dan met een bijna lege tank.
Zou ik daar de oorzaak in moeten zoeken?
Zo ja, hoe dan?
|
|
Naar boven |
|
 |
TooBigTooHeavy

Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 604
|
Geplaatst: Za, 9 Mei. 2020, 10:32 Onderwerp: |
|
|
Tankdop ventilatie? Misschien even rondrijden met de tankdoppen open?
|
|
Naar boven |
|
 |
|