lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Stotteren/bokken lage toeren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Appelsientjes



Geregistreerd op: 14-2-2020
Berichten: 8
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Apr. 2020, 17:50    Onderwerp: Stotteren/bokken lage toeren Reageer met quote

dag fijne forumleden.
omdat de sm geen bekende recente historie heeft, is er toch wat aandacht nodig.
als ik in lage toeren rij stottert en bokt hij best wel erg, waardoor normaal de wijk uit rijden alleen kan door vrij hoog in ze 1 te rijden. (met kabaal)

Nu gaat 1 deze dagen de tank er af om de sas/epc te doen, en dan meteen de bougies vervangen en carb even schoon.


Is er nog iets wat dit zou kunnen veroorzaken waar ik naar kan kijken ??
kleppen stellen? hij loopt verder wel prima stationair etc.
Ketting en tandwielen zijn al onlangs vervangen

excuses als dit al ergens besproken is maar met de zoekfunctie kwam ik er toch niet helemaal uit


groetjes Dodge
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6752
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Apr. 2020, 22:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ja das altijd heel moeilijk: Wat de ene als stottreren omschijft of bokkig rijden, vind de ander heel normaal. De 950 is geen motor die graag 2500 toeren door het drop tokkelt... dat blijft zo. maar echt stotteren hoort niet.

Bij ontsteking valt de motor echt helemaal weg, vaak met ploffen/knallen in de uitlaat: echt stotteren, niet een beetje bokkig...
ontsteking, kan van alles zijn: Vervuiling, losse zittende bougiekap, gebroken bougie. een van de interlocks (bijv. zijstandaard/koppelingschakelaar)

beetje bokkig rijden (beetje inhouden en zo, maar niet echt wegvallen) moet je meestal meer in de brandstof/afstelling zoeken. Daarvoor zorg je het best dat eerst alles schoon is (carbs schoon, evt busje reiniger bij de brandstof), een goede service gedaan is (luchtfilter schoon, olie schoon, kleppen gesteld) en dat alles in orde is, choke goed terugkomt, brandstofpomp niet hapert . Dan carbs synchroon zetten, en afstelling nakijken (staan de naalden nog standaard of is er al aan de afstelling geprutst.

succes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Appelsientjes



Geregistreerd op: 14-2-2020
Berichten: 8
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: Di, 28 Apr. 2020, 7:10    Onderwerp: Reageer met quote

Thnx! Omdat er al 46000 op staat, en qua historie al 8 jaar niks bekend is ga ik 'm sowieso wat liefde geven!
Er zitten akras onder, kan het ook zijn dat er geen aangepaste mapping in is geladen of heeft dat niet zoveel effect?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2689
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 28 Apr. 2020, 7:21    Onderwerp: Reageer met quote

Gaat het nu om een 950 of 990? Je hebt het over zowel carbs als mapping, day is behoorlijk conflicterend. Maar agreed dat het veel eerder brandstof afstelling is dan electronica.

Begin bij volledige onderhoudsbeurt inclusief kleppen stellen dan. Dat heeft wel degelijk effect. Balanceren en de afstelling controleren.
Soepele werking gaskachels ook belangrijk.

Een 990 blijft wat fel, een goed afgestelde 950 is onderin poeslief.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6752
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 28 Apr. 2020, 8:54    Onderwerp: Reageer met quote

goeie vraag.. 950 of 990..

omdat je SAS/EPC noemde nam ik aan dat het om een 950 ging.

maar goed, ook een 990 kan gewoon soepel lopen. Wat fel is wat anders dan niet soepel en stotteren.. dus blijft: moeilijk te interpreteren zonder het zelf te ervaren.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Appelsientjes



Geregistreerd op: 14-2-2020
Berichten: 8
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: Di, 28 Apr. 2020, 9:31    Onderwerp: Reageer met quote

Oh natuurlijk, ja gaat om een 950... Collega met een adv 990 kwam hiermee maar gaat natuurlijk niet op voor dit verhaal!
Even niet aan gedacht

Bedankt voor de tips, ga een voor een beetje alles af, laat wel even weten nog wat het was!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif