| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| TooBigTooHeavy 
 
  
 Geregistreerd op: 13-5-2018
 Berichten: 614
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 23 Feb. 2020, 12:00    Onderwerp: Spaaklood |     |  
				| 
 |  
				| Iemand enig idee welk spaaklood te gebruiken is op de spaken van een 990 Adventure? Ik heb wat liggen van mijn Africa Twin, maar die heeft blijkbaar dunnere spaken en dat past niet lekker. Enig idee waar de juiste diameter verkocht wordt? |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| john68 
 
 
 Geregistreerd op: 22-5-2008
 Berichten: 376
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 23 Feb. 2020, 13:31    Onderwerp: lood |     |  
				| 
 |  
				| plaklood op de velg . |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 23 Feb. 2020, 14:13    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| idd ja, ik gebruik ook  liever plaklood, lood op de spaken zit ook gedeeltelijk over de nippel heen, en daaronder komt
 zand/vuil te zitten en de nippel rot vast.
 ooit heb ik eens mooi smal plaklood kunnen bemachtigen
 online in een kartshop, was ook nog eens mooi oranje
  _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6804
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 23 Feb. 2020, 19:45    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| gewoon om de spaak en netjes aanknijpen met een combinatie tang oid 
 one size fits all...
 badly
  _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| TooBigTooHeavy 
 
  
 Geregistreerd op: 13-5-2018
 Berichten: 614
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 24 Feb. 2020, 11:21    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ja het past eigenlijk voor geen meter. Ik balanceer ze vaker zelf, statisch dan, en elke keer dat gekloot met spaaklood wat niet goed past. Plaklood werkt op mijn Africa twin ook niet goed, omdat er geen goede vlakke plek is om het te gaan plakken. Je kan het natuurlijk gaan knippen, maar als je 60g zo moet plakken zit de helft van je velg vol. Ook heb ik het gewicht ivm het statisch balanceren liever precies in het midden. 
 Maar niemand die weet of je spaaklood met een grotere diameter hebt dus?
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| keewhip 
 
 
 Geregistreerd op: 17-4-2014
 Berichten: 82
 Woonplaats: Amsterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 24 Feb. 2020, 15:12    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik gebruik daklood, strookje van juiste gewicht knippen en zo strak mogelijk om spaak + nippel draaien. Dan nog tyrap eromheen om te zekeren. |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| john68 
 
 
 Geregistreerd op: 22-5-2008
 Berichten: 376
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 24 Feb. 2020, 22:58    Onderwerp: lood |     |  
				| 
 |  
				| ik sla er met een hamer een kleine ronding in zodat het aansluit met de velg . gaat prima . een andere optie is om de velg een stukje vlak te slaan  , u mag kiezen . |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6804
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 24 Feb. 2020, 23:40    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| het spaaklood knijp je om de spaak zelf heen, (eignlijk met een speciale tang natuurlijk), met een brede bek tang (je kunt voorsichtig met een 'botte'nijptang knijpen bijv...) 
 daarna tik je het rustig over de spaaknippel heen waardoor die zich weer wat klem drukt.
 gezien ie naar buiten geslingert wordt blijft dat daarna gewoon zitten.
 
 je hebt zeker 5-10 en 20 grams... 50 grams is er ook maar dan doe ik liever 2x20 en 10. op iedere spakkmaar 1 loodje!
 
 Als je echt zo heel veel nodig hebt moet je je misschien afvragen waarom! Als je een bandenklem hebt, zet dan het ventiel tegenover.. dan heb je al aardig balans.
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| timieh 
 
 
 Geregistreerd op: 20-3-2013
 Berichten: 1482
 Woonplaats: Biddinghuizen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 2 Mrt. 2020, 19:42    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Verder kan je de velg los ook even balanceren/controleren zodat je weet waar je zwaarste punt zit Evenals als velg met band (en ventiel)
 
 En dan kan je wellicht ook nog het e.a. met elkaar uit balanceren.
  _________________
 ------------
 Hartelijke groetjes uit Flevoland,
 Tim.
 KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
 www.motorkampeerwinkel.nl
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |