Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Aleph
Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Vr, 8 Mei. 2009, 22:37 Onderwerp: motor viel stil door vacuum gezogen tank? |
|
|
bekend bij 950 Adventure?
Na 23000 km heb ik vorig weekend voor het eerst m'n motor onder me weten stilvallen. Leek alsof ie geen benzine meer kon trekken. Heb dan rechtertankdop opengedaan en toen startte ie weer meteen. Dan tankdop weer toe en heel de dag (500km) geen last meer van gehad.
Raketman zei dat daar een modificatie voor bestond? Klopt dat?
_________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 9:01 Onderwerp: |
|
|
die modificatie is een luchtbalansslangetje tussen beide tankhelften ( loopt over de luchtfilterkast heen).
maar als allebei de tankontluchtingen gewoon goed werken (dus geen geknikte slangetjes) is deze mod eigenlijk onzin.(dealer gaat daarvoor ook gaten in je tanks boren ).
als de rechtertankontluchting verstopt zou zijn zou het kunnen dat de brandstof niet meer naar de linkertank loopt, waar de aanzuig van de pomp zit. (ging die dop moeilijk open? vacuumgeluid).
Jouw verhaal lijkt mij eerder een gevalletje brandstofpomp, want zo begon het bij mij ook
Maarja, anderzijds is 25000 wel erg weinig voor een kaduuke pomp, meestal geven ze zo rond de 50 de geest.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 9:14 Onderwerp: |
|
|
hier plaatjes van het setje en de modificatie,
dit is volgens mij een vroege versie, want bij mij zitten er haakse kunststofpilaren in de tank geschroefd, ipv koperen rechte.
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
32.19 KB |
Weergegeven: |
28756 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
26.83 KB |
Weergegeven: |
28757 keer |
|
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Aleph
Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 14:13 Onderwerp: |
|
|
wel, ik heb er 23000 mee gereden, maar de motor zelf heeft er al 35000 op zitten.
vertel eens wat meer over die brandstofpompperikelen?
_________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Za, 9 Mei. 2009, 14:25 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | wel, ik heb er 23000 mee gereden, maar de motor zelf heeft er al 35000 op zitten.
vertel eens wat meer over die brandstofpompperikelen? |
tja, het HOEFT het niet te zijn hoor, maar het klinkt me wel bekend, haal hem voor de gein eens los, en als de contacpuntjes er uitzien als de foto op pag 1 van dit draadje http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=690
dan is hij aan vervanging toe.
ik denk dat de serieuze 950-off road rijder zelfs eerder last heeft van dit probleem omdat de pomp onderaan het blok hangt (modder/doorwadingen dus vocht in de pomp).
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 16:50 Onderwerp: |
|
|
die modifictaie is aardig... maar dus niet nodig normaliter: Beide tanks hebben een ontluchting, en als die gewoon werkt dan gaat erniks fout.
zuigt je tank dus vacuum, dan zit gewoon een van de 2 ontlcuhtingsslangetjes (vooraan de tank, in de zijkap) geknikt (meestal), of vertsopt (bij offroaders).
Kijk effe naar hetslangtje, haal het los en blaas er een keertje door om te kijken of het open is.
(de ontluchting loopt door dit slangtje, DOOR de bovenkant van de tank, naar de tankdop, en dan door de tankdop de tank ik)
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 21:02 Onderwerp: |
|
|
Awel, ik denk nu aan iets...
Was dat stilvallen voor of na het vervangen van de balhoofdlagers ?
Ik dacht ervoor, en bij het demonteren van de zijkuipen is de maandag nadien toch gebleken dat beide ontluchtingsdarmen NIET aangesloten waren op de tanks, die hingen gewoon te bengelen.
Van een afgeknelde of geknakte ontluchtingsdarm kan het volgens mij dus niet geweest zijn...
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
Aleph
Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 21:25 Onderwerp: |
|
|
hey, da klopt. Die ontluchtingdarmpjes zaten al meer dan 20000 km los.
Mja, het deed zich 's middags voor, en de rest van de dag en de hele dag erna niet meer.
Lijkt dus niet echt op een ontluchtingsprobleem.
Misschien moet ik ooit- ergens in de vijfde dimensie, want daar heb ik nog wat tijd vrij - eens kijken naar die contactpunten van de brandstofpomp.
_________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 13 Mei. 2009, 14:47 Onderwerp: |
|
|
tja.. die pomp leidt niet tot een vacuum getrokken tank.. dus dat is iets anders.
Vacuum getrokken tank kan echt alleen als de ontluchting dicht zit he!
Maarja, als je die slangetjes er af laat... kan er makkelijk vuil in komen en ze verstopt gaan zitten! Dat zal het dus wel zijn.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Blackbert
Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 727 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Vr, 15 Mei. 2009, 9:15 Onderwerp: |
|
|
Hee black bert .... leuk om je hier op het forum tegen te komen. Heb je de trans alp ingeruilt voor een adv??
Veel plezier met de EAR-Slovenie, ik ben er dit jaar niet bij helaas.
Moest van de vrouw een keuze maken, Slovenie of de trans balkan rit naar Albanie.
Gr Koen W (Benzine)
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 15 Mei. 2009, 10:26 Onderwerp: |
|
|
ja.. het kan ook in de dop fout gaan, maar dat gebeurd ook niet zomaar. Ik zie geen rede om de dop te modificeren als ie gewoon bij 1000en ktm's goed werkt.
maw: Als die in de dop verstopt zit... dan zit daar waarschijnlijk vuil.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Blackbert
Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 727 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Zo, 17 Mei. 2009, 12:07 Onderwerp: |
|
|
Hey Koen , eigenlijk eerder de Blackbird ingeruild, die is meer waard Slovenië kan ik ook niet, pubers en examens, niet het beste moment om weg te zijn van huis. Volgend jaar beter plannen.
Dr. Bean: dat is eigenlijk wat ik bedoelde: die dop reinigen kan de oplossing zijn. Alles eruit halen lijkt mij de snelste weg tot vuil in de tank.
|
|
Naar boven |
|
|
simmetje
Geregistreerd op: 12-5-2008 Berichten: 19 Woonplaats: Esch
|
|
Naar boven |
|
|
|