lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Benzinepomp
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 892
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Za, 20 Mei. 2006, 9:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb begrepen dat er op de lc 8 dezelfde benzienepomp zit als de africa twin. Als ik iets preventief zou vervangen dan is het die. Bij een twin gaat hij gemiddeld zo'n 40.000 km mee. Ik heb in mijn twin nu een brezan opvoerpomp zitten die er precies in past. Daarom heb ik mijn zinnen ook gezet op een 990.

Ad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Za, 20 Mei. 2006, 9:56    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, die pomp, ik weet dat hij te overbruggen is, en als je tank dan vol genoeg zit dan kun je gewoon rijden laugh

Dr Bean, kun je daar misschien een korte uitleg over plaatsen? (wellicht in een nieuwe topic).

Wat moet ik daarvoor meenemen op vakantie? alleen maar een stuk slang?

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Mei. 2006, 12:26    Onderwerp: Reageer met quote

(afgesplitst dus)

De LC8 pomp is NIET precies hetzelfde als de AT pomp: De lc8 pomp heeft een ontluchtingsslangetje, en dat zorg juist ervoor dat er niet steeds vocht in het huisje komt waardoor de contacten oxideren en verder inbranden.

Desalniettemin:
Je kan idd de pomp makkelijk onderbreken en dan nog steeds de tank zo goed als leeg rijden zonder pomp.

Tis in principe een kwestie van slangen verwisselen, dus je hoeft niet eens echt wat meee te nemen.

- Haal de carterplaat naar onderen, en de linker tank eraf.
- haal de leiding van de benzinekraan naar de pomp los aan de kant van de pomp. (gezien de tank eraf is heb je nu dat stukje leiding in je handen)
- haal de benzineleiding van de pomp naar de carb los bij het koppelstuk achter de tank (koppelstuk laten zitten).
- steek nu de leiding van de kraan (dat losse stukje) aan het koppelstuk
- monteer de tank weer en steek het stukje leiding nu ook echt op de benzinekraan.
- haal de stekker van de benzinepomp los (je weet nooit of ie het weer gaat doen/stroom trekt
- monteer de carterplaat weer.

MAAR: Origineel zit iig onderaan bij de pomp aan de slang die je los moet halen een zogenaamde 'oorklem', en die krijg je niet makkelijk los, en zeker niet meer vast.
Ik heb toen in het noodgeval (toen ik stilstond) de slang gewoon afgesneden direkt achter de klem. Je zou het thuis kunnen voorbereiden door daar alvast een benzineslangklemmetje te zetten ipv de oorklem.
(de aanvoerkant is zowieso drukloos, de pomp pompt overigens ook slechts hele lage druk)

Tot slot: Ik heb zelf ipv het koppelstuk een benzinefiltertje (kleinste maat papierfiltertje). Zelfs met papierfiltertje kon ik nog zonder pomp rijden.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Mei. 2006, 16:53    Onderwerp: Reageer met quote

Luid en duidelijk DR Bean thumbsup

Lijkt me simpel, en als je daarna stilvalt door te laag niveau, kun je volgens mij ook nog de balanskranen dicht draaien, en de restinhoud van de rechtertank overhevelen naar de linkertank.

Dus neem ik toch maar een stuk benzineslang met klemmetjes mee op vakantie wink3
Kun je ook mooi een tank mee leeghevelen wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 892
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Mei. 2006, 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry dat ik je tegen moet spreken Dr Bean, maar pompen met die wijziging van het ontluchtingslangetje gaan ook die gemiddelde tijd mee. Ik was bij Sommer afgelopen zaterdag en daar vertelde de verkoper dat er inderdaad ook al lc8 problemen waren met de benzine pomp.

Ad

ps, als je oplossingen wil weten over de benzinepomp kijk dan bij de transalpclubforum onder africa twin naar item benzinepomp, ook de atic heeft bladzijden vol met oplossingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Mei. 2006, 19:02    Onderwerp: Reageer met quote

ik ken het, en ik weet dat ze niet het eeuwige leven hebben omdat er gewoon een contactpuntje in zit wat slijt.

Als je effe hier op het forum zoekt (evt in de gallery kijkt) kan je ook zien dat ik al een elektronisch geschakelde heb, dus dat ik dat probleem zelf al opgelost heb. Volledig electronisch...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Di, 14 Apr. 2009, 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

Motor stil gevallen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

reed stevig door bijna 40 km op zijn reserve en viel ploseling stil. (Normaal rijd ik ruim 60km of meer op reserve.)

Na bijna uur lopen veryangry 5 liter erin maar slaat alleen eerste slag aan, shit

Locale KTM service (Koen Warner) gebeld en die tipte "live" om de hele tank vol te gooien en jahoor hij reed gewoon met zijn bezweette bestuurder naar huis.


Wat kan de oorzaak zijn (kmstand 43.000km)??

- Pomp stuk en bij hoog nivo, toch kunnen rijden.

- Pech door drogen? pomp, niks aade hand?

- Iets anders?

Tips hoe ik dit kan testen? Wat kost een pomp en is die eenvoudig zelf te vervangen??


Vats bedankt,
Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 14 Apr. 2009, 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

Als je het contact aanzet (de eerste keer na een tijdje wachten), dan hoor je als je goed luistert: klikklikklik van de pomp.

Na 5 seconden na het aanzetetn van het contact slaat de pomp af.
Als de pomp genoeg druk heeft opgebouwd, gaat het klikken langzamer en houdt helemaal op.

Hoor je helemaal geen klikklik na aanzetten contact dan doet de pomp het niet meer.

Je kunt de pomp er tijdelijk tussenuit halen, dank kan je de tank 70% leegrijden.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Di, 14 Apr. 2009, 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt Gerben,

toch nog een paar vraagjes:

- hoe lang moet je wachten voor je weer iets hoort. Kan het dat je pas na een dag weer iets hoort? En na een paar dagen (gebeurt zelden nice ) hoor ik het pas echt goed.

- Waar kan ik het beste luisteren?

- Ik ben weer gewoon thuis gekomen met pomp, kan ik hem gewoon laten zitten en toch die 70% halen?

- Is het wijs desnoods de pomp preventief (nu 43.000km oude) te vervangen bij twijfel?

Wat zou het anders geweest kunnen zijn (5 liter niet genoeg als de tank toch leeg mocht geweest zijn)?

Tenslotte is het voor een gemiddelde sleutelaar zelf te vervangen?

Vast weer bedankt,

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Di, 14 Apr. 2009, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Koen,

als brandstofniveau hoog is met kapotte pomp doorrijden, dat kan niet, want de kapotte pomp laat dan niets door.
Wel kun je een bypass maken, zo heb ik een paar dagen zonder pomp rondgereden, kun je alleen de tank slechts half leeg rijden.

gezien je km stand denk ik dat je pomp het af en toe laat afweten, zo ben ik ook een paar weken aan het tobben geweest nl.

haal de pomp er eens af, die originele 1 keer te gebruiken klemmetjes doorknippen en daarna fatsoenlijke slangklemmen gebruiken.
kapje van de pomp afhalen en als de contacten er dan zo uitzien als deze (foto), dan is de pomp volgens mij de oorzaak.
zelf vervangen is goed te doen, kostte mij destijd 120 euro geloof ik.

als de contacten er slecht uitzien, kun je die bypass maken, het wijst zichzelf, pomp weg, slang die naar de crab's gaat direct op de tank aansluiten, en zo kun je de wachttijd van de nieuwe pomp toch doorrijden wink3



t_pompie_002_376.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  66.61 KB
 Weergegeven:  14258 keer

t_pompie_002_376.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Di, 14 Apr. 2009, 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt Daan,

Kan het iets te maken hebben met het feit dat ik ver op de reserve zat (bijna 20l getankt)?

Het feit dat hij na +5l niet doet en met volle tank wel is dus toeval geweest? Of kan de extra druk net helpen?

Tenslotte, wat veroorzaakt dat wel/niet effect? Of kan het nog iets anders verdacht zijn,

zal eens gaan zoeken waar die pomp eigenlijk zit evilgrin

weer bedankt,

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Di, 14 Apr. 2009, 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

Koen,

misschien als de tank bijna leeg is dat de pomp moeilijker volloopt/aanzuigt? (ik weet het niet, ik hou het op toeval).

De pomp kan volgens mij af en toe haperen, contakten die vastslaan door slijtage, en later weer loslaten).

Waar zit de pomp?
carterplaat laten zakken, onder het blok achter de accu, linkertankhelft hoeft er volgen mij niet eens af.

draadje vanaf de pomp volgen, dan vind je de stekker, die je af kunt koppelen (beetje pielen).

gelukkig is de 990 pomp anders (injectie), ik verwacht niet dat die snel stuk zal gaan.

succes, we horen het wel wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Apr. 2009, 13:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ken er niets van zenne, maar zou het kunnen dat indien je leeg rijdt dat er dan lucht in de leidingen komt? Dan zou je een paar keer moeten starten alvorens je pomp de lucht eruit heeft getrokken/gepompt.
_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Apr. 2009, 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, daar hoopte ik ook op en nog steeds een beetje.

Ik heb 20 liter getankt dus er zou nog twee liter in gezeten moeten hebben. Ook heb ik redelijk vaak gestart en gewacht (na de 5l), telkens sloeg hij 1 slag aan. Bij volle tank starte hij gelijk.

Toeval? Meer druk? Langer gewacht?

Ik weet het nog niet. Gisteravond en vanochted hoorde ik 2 klikjes.

Wat me wel opviel is dat er een 2-polen steker (zoals bij je xenon verlichting) geheel los zit bij de peilstok. Misschien iets met het relais te maken?

Wie het weet mag het roepen (hij staat voor de zekerheid in de schuur vandaag),

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Apr. 2009, 14:59    Onderwerp: Reageer met quote

die 2 polige stekker: Zit daar rood en zwart aan?? (fototje?) Dat is je FAN, die hoort wel vast te zitten! maar dat merk je pas als het warm wordt en de fan niet aanslaat. Heeft niks met brandstof te maken.

Als je pomp klikt dan staat ie niet vast. Kan zijn zoals bij Daan.. soms wel soms niet.

ps.: Als de tank echt leeg is, en de pomp geen benzine meer kan aanzuigen, dan hoor je hem heel snel klikken. (prrrttttttt).


Lijkt er toch op dat het bijna einde pomp is.... en euhm: Ik heb nog steeds de printjes niet klaar... soldeert zo moeilijk met 1 hand confused
(zoek op benzinepomp)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 1 van 6

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif