lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

ktm 690 wereldreisklaar met aanhanger vol onderdelen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 247

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Jun. 2019, 12:01    Onderwerp: ktm 690 wereldreisklaar met aanhanger vol onderdelen Reageer met quote

mannen, ik stop ermee. Voor de foto's ff op marktplaats kijken.
https://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-ktm/m1421122076-ktm-690-enduro-wereldreis-rally-klaar.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

KTm 690 enduro rally


Te koop mijn expeditie machine voor avontuurlijke reizen. Het betreft een KTM 690 enduro die volledig is aangepast voor offroadreizen in uitdagende gebieden. Omdat je hier niets hebt aan de ANWB is de motor na elke reis uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd. Het kan maar beter heel blijven onderweg. Dat is de helft van de hobby. Bij elke opbouw is aangepast wat niet voldeed en alle lagers/verslijtdelen vernieuwd.
De motor heeft met name noord afrika gezien (tunesie, marokko en daarvoor lybie toen dat nog kon). Ik ben de 2e eigenaar.
Hij staat geprepreerd klaar voor een overlandreis naar mongolie/kygizie. Motor gaat weg wegens blessure die avontuurlijk motorrijden voor de toekomst niet meer mogelijk maakt voor mij.


De KTM 690 is de ideale motor voor dit werk. Geen overbodige elektronica (alleen injectie) maar wel gebouwd op rallye werk. Vermogen en comfort genoeg voor lange wegetappes (oa cushhub), zuinig en betrouwbaar. Daarnaast licht (138kg droog) mega sterk frame en goede gewichtsverdeling.


Alle zwakke punten van de 690 zijn bekend en opgelost. In de basis betreft het een 2008 model met 52000km, maar feitelijk alleen het chassis en onderblok heeft deze km gemaakt de rest is nieuw. Als de waarde van een motorfiets voor u in kmstand en bouwjaar zit kunt u stoppen met lezen. Hoef er niet rijk van te worden en de sentimentele waarde zit niet in de prijs, maar aasgieren/gelukzoekers mogen ook wegblijven. Het is een verkoop met een rouwrandje voor mij.


Motorfiets is technisch 101% en opgebouwd met goede (en dure) onderdelen. Geen ali rommel. Er zit alles bij voor een wereldreis of 2 of een rallye of wat. Verkoop bij voorkeur in 1 koop, wat terugkomt in de prijs. Als de fiets verkocht is komen evt overgebleven onderdelen los te koop.


1. Motor in reistrim zonder extra onderdelen: 7000 (alleen de gemonteerde accessoires en slijtdelen hebben al meer gekost)
2. Motorblok + dashboard: 1250,-
3. Wielset met tandwieldrager, motomaster remschijf en gemonteerde banden/mouses: 1000
4. Dottori rally kuip: 250,-
5. Trailtech HID enduro kuipje: 250,-
6. Speciaal gereedschap blokrevisie: 350,-
7. Slijtdelen: 700,-
8. Originele onderdelen + rest aftermarket: 700,-
9. Banden/mouses: 450,-
10. Alles compleet; 9500 euro (ik heb een aanhanger te leen wink2 )

· Preventief topendrevisie gehad bij 38000km (totaal overbodig maar omdat de boel toch los lag toch uitgevoerd. o.a. zuiger/zuigerveren, kleppen ingeslepen, rockerarms vervangen, distributieketting vervangen, nokkenas vervangen) Nooit een druppel olie gebruikt.
· Alle lagers van het frame/wielen zijn nieuw
· Remblokken rondom nieuw. remschijven vervangen.
· Nieuwe ketting en tandwielset (DID VX2 520 x-ring + JT sprokets)
· Benzinepomp/filter vervangen. extra GOLAN 10 micron inline high pressure filter van Adventure specs om de injector te beschermen
· Nieuwe injector
· Nieuwe shido lithium ion accu (maximale maat/vermogen) passend voor honda varadero.
· Olie/filters vervangen 10w60 volsyntheeth
· Alle speciaalgereedschap voor blokrevisie 690 heb ik ook voor de verkoop


Er is een extra inbouwklaar motorblok bij met 15000km met km teller met 15000km. Technisch dus nog jaren rijden zonder risico. Daarnaast is er nog een aanhanger aan onderdelen bij (niet overdreven). Zie hiervoor onderaan de advertentie.


Aanpassingen voor reisgebruik:
· Vering ktm 690 enduro R met 275mm veerweg ipv 250mm. Aangepast op reizen met bagage
· verlengde zijstandaard met verbreder tegen wegzakken in zachte ondergrond
· Rallye wielset met excell velgen, sterkste spaken, talonnaaf en cushhubdrive met extra cushhub. Deze is nu uitgerust met micheling bib rallyemouse en zandbanden maar nieuwe set pirelli mt21 erbij. Nieuwe lagers. Zit een professionele rotomaster wave disk remschijf op.
· Set wegwielen met nieuwe mitas E07 50/50 banden. Originele achterwiel met nieuwe lagers, DNA Racing voorwiel (nieuw)
· Rallye toren HDB pallye lite pro https://www.highwaydirtbikes.com met aanvullend vision X led lampen en GPS en tacho houder. Gemaakt en gebruikt in Baja rallye. Serieus valbestendig en serieus licht.en windbescherming. Perfecte ergonimie met geintegreerde stuurverhoger en stuurdemper adaptorplate.
· Scotts stuurdemper. Onmisbaar in mul zand en bij stenen.
· Seat concepts comfortzadel
· adventure specs rallye schuim handvaten
· KTM radiateurbescherming (meest beschadigde onderdeel bij een val)
· Touratech valbeugel (radiator bescherming bescherming wink2 )
· touratech voortandwiel carter bescherming
· Adventure specs bashplate met foam tegen resonantie en blubber. Volledige blokprotectie, ook de zijkanten
· Adventure specs case savers
· Wings titanium demper (originele wordt te heet en is te zwaar)
· SAS verwijderd, Open airbox, Touratech uni schuimfilter
· Mapping aangepast (dr Bean mapping) onderin gelijkmatig vermogen, bovenin meer open en zuiniger. Wordt het een andere motor van. Scherpe/bokkige is weg met veel meer koppel onderin.
· Lage temp sensor thermostaat 72C ipv 80C voor kruipdoor sluipdoor. Zelfs in de duinen blijft ie netjes op temp nu.
· Oberon koppelingscilinder (lichter, meer betrouwbaar, meer gevoel)
· Nieuwe koppelingsarmatuur (pomp/seals slijten door stof)
· Barkbuster stuurprotectie met serieuze val/windprotectie
· Double take mirror met rammounst. Breken niet af bij een vale n trillen niet. Originele spiegels breken je rem en koppelingsarmatuur.
· Pivotpegs. Verlaagde, brede, meedraaiende rallye voetsteunen. Must voor staand rijden
· Touratech kofferrek. Beschermd de ophanngpunten van de achtertank. Origineel een zwak punt bij de 690. daarnaast bied het mogelijkheid voor bevestiging van zijtassen. (alukoffers is een no go offroad)
· Grootste probleem is benzine capaciteit bij de 690, 12 l kom je niet ver mee, al rijdt hij 12thumbsup5. Daarom 7,5l extra tankje. One off gemaakt door Hotrod welding. Perfect geintegreerd bij kofferhouders. Goed beschermd en geen extra breedte. werkt zonder extra kraantjes of ander geklooi.
· Verhoogde tankdop van hotrodwelding. zodat de achtertank werkt en er geen zand in je tank valt bij tanken. (690 ontwerpfoutje)
· Touratech bagagetasje achterop (van bmw HP2)
· led knippers die heel blijven (baracuda micro)
· Perun motor adaptorplaat met tooltube voor reserve gereedschap
· touratech led achterlicht
· Touratech nummerplaatversteviging, al het andere trilt kapot


Onderdelen KTM 690 enduro:


origineel:
· Motorblok 15000km
· km tellerunit 15000km
· Gasklephuis
· Injector
· Gashandle + gaskabels
· Achtervering 250mm met 110kg veer + originele veer. Geserviced door 100% suspension
· 2x radiator
· enduro e zijstandaard
· originele einddemper
· Sas systeem
· originele achterplastic, nieuwstaat
· Enduro E koplamp met ruitje
· voorspatbord enduro E
· voorspatbord LC4 640 (breder/langer)
· 2x originele spiegels
· dichte airbox
· 2x rempedaal
· 2x schakelpedaal
· 3x koppelingshandle
· 3x remhandle
· voetsteunrubbers
· 80C thermoswitch
· plastic voortandwielafdekking
· handgrepen
· duo voetsteunhouders (350 nieuw)
· kentekenplaathouder origineel
· originele tankdop
· achterremklauw/pomp compleet + extra rempomp en leiding
· voetsteunhouder + duosteun rechts
·
Verslijtdelen:
· 3x remblokset voor, nieuw
· 2x rembloksets achter, licht gebruikt
· 1x reserve uni schuimluchtfilter (touratech)
· 2x papier luchtfilter (1x nieuw)
· 3x voorwiellagerset
· 1x achterwiellagerset incl lagers tandwielhouder
· Ketting DID VX2 520 1x nieuw 1x gebruikt 4 sluitschakels nieuw
· 4x Voortandwiel 2x15t 2x17t nieuw
· 5x achtertandwiel. 3x45t nieuw, 1x45t goed 1x 49t gebruikt
· 3x voetpakking
· 2x waterpomppakking
· complete set carterpakkingen
· nieuwe distributieketting
· remschijf achter
· kist vol kleindelen (pakkingen, bougies, bougiedop etc)
· reserve knipperlichten barracuda mini led blinker


Aftermarket:
· Dottori rallyekuip met frame, cockpitplaat en koplamp.gebruikt maar opbouwklaar. https://www.rallymotoshop.com/products/ktm-690-enduro-fairing-for-stock-tank-dottori
· Scots stuurdemper under barmount (demper zelf niet)
· stuurverhogers
· neopreen vorkhoezen ktm
· Trailtech X2 HID eclipse. Xenon endurokuipje, nieuw in doos. nieuw 399,- https://www.24mx.nl/koplamp-x2-universeel-eclipse-hid-zwart
· tandwiel case saver nieuw
· touratech adventure rearview mirror nieuw in verpakking
· osco-oiler handmatig kettingsmeer apparaat.




Band toebehoren:
· 2x rimlock achter
· 1x rimlock voor
· 3x michelin M02 rallye mouse (harde variant ca 1,2 bar van zichzelf) met adventure band ca 1,8 bar. 1x nieuw (doorsnee 33cm) voor 140 achterband 2 x gebruikt voor 130 achterband nog zeer geschikt (doorsnee 30 en 29cm)
· 1x m15 rallye mouse voor (doorsnee 19cm), voor nederlands zand nog ok
· 1x m16 enduro mousse (doorsnee 21cm)
· 2x gebruikte noppenband voor, met mousse. pirelli scorpion enduro,(90%) pirelli scorpion rallye (50%)
· 1x heidenau K60 voorband 95% met binnenband
· set pirelli mt 21 nieuw

gr Vincent

_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1017
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 13 Jun. 2019, 11:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb vernomen welk ongeval je gehad hebt. Erg. devil Hopelijk zal je met voldoende tijd beter worden.
Je motorfiets is werkelijk "one of a kind". Té high spec voor mij echter, daar moet ik naar mezelf toe eerlijk in zijn.

_________________
Leap, and the net will appear.
8 jaar een KTM Adventure 950, 2005 gehad, en met iets meer dan 100.000km verkocht aan een vriend die 'm niet meer kwijt wilt!
UPDATE: de vriend heeft 'm terug aan mij verkocht!
www.motorpraat.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif