| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| schenkie 
 
 
 Geregistreerd op: 3-10-2015
 Berichten: 79
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 4 Jun. 2019, 15:57    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| inderdaad gewoon verwisseld met een andere plaat, en wat een verschil! schakelen gaat nu ook gelijk een stuk soepeler
   
 bedankt voor het meedenken mannen!!
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6804
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 4 Jun. 2019, 21:53    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| let wel op dat die achterste voering plaat  en de buitenste voeringplaat andere zijn!  De veer valt in de voeringplaat _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| schenkie 
 
 
 Geregistreerd op: 3-10-2015
 Berichten: 79
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 5 Jun. 2019, 9:42    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Het klopt inderdaad dat de achterste voeringsplaat smaller is dan de rest waardoor de achterste kleine veer contact kan maken met de metalen plaat. 
 Voordat ik de metalen platen had omgewisseld kon ik ook m'n koppelinshendel tot aan m'n stuur intrekken nu lukt dat niet meer.
 
 Is dit normaal of hoort dit zo? Ik heb het cilindertje nu zo ingesteld dat ik de hendel wel weer ongeveer tot aan stuur kan intrekken omdat ik dit gewend ben
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Muug 
 
  
 Geregistreerd op: 11-6-2012
 Berichten: 1645
 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 5 Jun. 2019, 10:24    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | schenkie schreef: |  	  | Voordat ik de metalen platen had omgewisseld kon ik ook m'n koppelinshendel tot aan m'n stuur intrekken nu lukt dat niet meer.
 
 | 
 Hm
 niet normaal.
 Ergens zit iets niet goed denk ik dan.
 Kan je helemaal ontkoppelen?
 
 Een klassieker - bij mij toch - is dat het "borgstaafje" dat doorheen de drukstaaf gaat - links, waar die staaf het blok in gaat - niet mooi in het daarvoor voorzien gleufje ligt van de koppelingsslavecyilnder. Het borgstaafje moet verhinderen dat de drukstaaf aan het wentelen gaat, denk ik. Als je niet héél goed oplet, dan schroef je die koppelingsslavecyilnder vast en je knelt dan dat borgstaafje vast. Maar dat zal het wel niet zijn, want dan kan je helemaal niks meer ontkoppelen.
  _________________
 Leap, and the net will appear.
 Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 139.000 km and still counting.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| schenkie 
 
 
 Geregistreerd op: 3-10-2015
 Berichten: 79
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 5 Jun. 2019, 10:36    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| ik kan helemaal ontkoppelen, hij schakelt behoorlijk beter dan een jaar geleden dan ging het opschakelen en terug schakelen bij sommige versnellingen behoorlijk stroef. 
 dus de tip die ik nu eigenlijk krijg is bekijk eventjes de staaf die door het blok heen loopt en of deze nog wel correct zit.
 
 zijn er eventueel nog meer mogelijkheden waardoor ik de koppelingshendel niet helemaal kan intrekken als ik de koppelingspomp op het maximaal te verpompen volume staat?
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| schenkie 
 
 
 Geregistreerd op: 3-10-2015
 Berichten: 79
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 5 Jun. 2019, 20:18    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Zojuist eventjes gekeken, sproeier was nog netjes open en de borging van het staafje wat dwars door het blok gaat zit gewoon goed. |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |