Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6734 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 7 Nov. 2006, 20:05 Onderwerp: |
|
|
jep.. ik had het al gezien, echter omdat het oppervlak toch aanzienlijk kleiner is dan die van een papierfilter, betwijfel ik een beetje of de werking zo goed zal zijn.
Daar komt bij deat de prijs 3x die van een papierfilter is... en het papierfilter kan je (bij stof) best een keertje uitkloppen en terugplaatsen.
kortom: mijn mening was dat het niet loont.
grts
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Di, 7 Nov. 2006, 22:02 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | jep.. ik had het al gezien, echter omdat het oppervlak toch aanzienlijk kleiner is dan die van een papierfilter, betwijfel ik een beetje of de werking zo goed zal zijn.
Daar komt bij deat de prijs 3x die van een papierfilter is... en het papierfilter kan je (bij stof) best een keertje uitkloppen en terugplaatsen.
kortom: mijn mening was dat het niet loont.
grts |
Toch lijkt het me wel wat voor een meerdaagse rally, (zoals de touarech rally)
Je hebt 2 filters, elke avond een schone er in, de vuile uitwassen, en meenemen in je slaapzak, zodat die s'morgens weer droog is voor de volgende avond
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6734 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 7 Nov. 2006, 22:26 Onderwerp: |
|
|
Tuareg rally vorig jaar gereden met 2 luchtfilters totaal...
Na dag 3 gewisseld, omdat ik wilde zien hoe het er uit zag... en eigenlijk was dat absoluut niet nodig geweest: het zat lang niet dicht!
(ik merke ook geen vermogensverlies)
constructie van de airbox is gewoon erg goed: Er komt maar weinig stof in.
de EATV (950 quads) jonges zeiden dat er vooral wat lucht langs de plastic aansluitstukjes OP de carburateur lekt.. daar komt het meeste vuil door naar binnen.
Moet zeggen dat bij mij, het licht vettige bovenhuis van de airbox eigenlijk altijd prachtig schoon is gebleven, ondanks al het stof wat ik gereden heb.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
erwindob
Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Wo, 8 Nov. 2006, 20:15 Onderwerp: |
|
|
Hier, http://www.uniflow.com.au/ hebben ze een voorfilter dat in de plaatst komt van de snorkel. (zie new releases)
Misschien ook wel wat? of niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6734 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 8 Nov. 2006, 20:56 Onderwerp: |
|
|
effe geknipt van advrider forum:
Quote: |
've just had the chance to try out a sample of a new pre filter made by
Unifilter australia.
http://www.unifilter.com.au/
I used the filter for around 6000 km's with about 2/3rds being in very dusty outback Australia . Ride report here if you want a look :
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=152387
The filter worked extremely well at saving the stock paper filter. It didn't appear to need rejetting as fuel economy was similar before and after fitting.
The filter replaces the stock snorkel by just pulling the stock part out and fitting the new units rubber base in the same hole.
The airbox lid really needs to be removed to make fitting/removal easier.
It's a foam filter that is meant to be oiled, and is cleanable.
It didn't really need cleaning for the whole trip, just a quick tap to loosen
some caked on dirt. It should show up on there web site soon.
|
Het ideee van een voorfilter vind ik goed: Dit is ook zoals ze het bij de 'échte'rally (o.a. van Meoni) hadden.
Echter: Dit voorfilter zit op de plek van de snorkel. Om het los te halen moet je het deksel van de airbox loshalen... nogal omslachtig! met risico dat je er meer zand in gooid dan goed doet. Het schuimfilter is vrij klein.
Een voorfilter hoeft dus echt niet 100% perfect te zijn: Als het 50% van het grofstof wegneemt is het perfect. Maar dan moet het dus wel zo zijn dat je het snel eraf trekt en effe uitklopt/wast: Dus niet met rubberrandjes en interne kooi zoals hier.
sorry.. maar naar mijn idee is dit een prut(s)oplossing!
Nuancering: Of zie ik hier iets verkeerd en kan je NA montage van het basisdeel weldegelijk het schuimdeel LOS verwijderen en tussentijds uitspoelen?
ps.: Een groot voordeel van de snorkel, is dat deze naar achteren gericht is, en bijna geen vuile lucht binnen krijgt.
Een voorfilter zou eigenlijk op de plaats van het handschoenkastje moeten zitten....
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2672 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 10 Mrt. 2007, 1:21 Onderwerp: |
|
|
Vind hem voor 28 AU dollar, 15 euro ook echt niet duur!
Heb de vraag op advrider uit staan of je hem kan wisselen van het support frame, als dat kan, willen er nog mensen meebestellen dan met mij? verzendkosten zijn nu duurder dan het hele filter
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6734 Woonplaats: Nijmegen
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2672 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 10 Mrt. 2007, 20:00 Onderwerp: |
|
|
Ik bedoel het pre filter die dus de snorkel vervangt. Die op Ebay lijkt mij niet handig.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
|