Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Ma, 19 Nov. 2018, 22:39 Onderwerp: |
|
|
Ze hebben open fles van 4lit gebruikt. Alle olie is er uit gekomen. Dat kan niet anders.
Ze verklaren nu dat de oiliesmering een apart verhaal is bij de oude 950 en oliepeilen per keer behoorlijk kan verschillen. Ook de bellen kunnen komen door de kleppen enz die als je ze nu zou vervangen van een ander type zijn....
Hun advies is om er niets aan te laten doen...
Alleen staat er nog een achterrem mod open. Die laat ik nog doen en een “betere” hulpkoppelingcilinder.
(Wordt wss volgend jaar want ben hem nu aan het slopen...) rij niet meer in de winter.
|
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1459 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Di, 20 Nov. 2018, 20:34 Onderwerp: |
|
|
Als het per direct al zo zwart is lijkt me vreemd.
Zou kunnen maar is de olie wel vervangen?
Ja als je niet volgens wphb doet kan het zijn dat het peil nog al eens schommeld. Is er wat aan de hand nee.
10W60 doen de blokjes het gewoon prima op hoor
_________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1498 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Do, 13 Dec. 2018, 14:04 Onderwerp: |
|
|
ook een vraag voor werkplaats
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6731 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 13 Dec. 2018, 17:28 Onderwerp: |
|
|
en ook verplaatst .
mbt olie wisselen en peilen:
Als je het precies goed doet, meet je minder dan 100ml verschil per meting. Maar.. tis wel een lastige, dus veel werkplaatsen krijgen dat niet voor elkaar (zegt misschien iets over het huidige werkplaatspersoneelnivo... )
verhaal over 'kleppen en luchtbellen in het blok is nogal nonsense: Het is een dry-sump, dus er zit zowieso al bijna geen olie in het blok. Wat er in blijft staan staat grotendeels bij het filter. ALs je die ook vervangt is echt 95% er uit.
Mijn olie was na een 3500 km RALLY in de hitte en met veel belastig, nog helder!
Dus: ja, ik dnek dat het blok vuil was.. niet vaak genoeg olie gewisseld.. misschien het filter laten zitten. Als je er dan nieuwe in gooit dan lost die nieuwe olie meteen de oude drap op en ziet ie meteen zwart: Op zich niet erg, want het is nog steeds nieuwe olie, en het echt vuil moet in het filter blijven.
doe je volgende beurten lekker ruim op tijd, en hij wordt vanzelf schoner. OF, ververs nu zelf een keertje.. en dan is ie meteen schoon als het goed is.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Vr, 14 Dec. 2018, 1:09 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | en ook verplaatst .
mbt olie wisselen en peilen:
Als je het precies goed doet, meet je minder dan 100ml verschil per meting. Maar.. tis wel een lastige, dus veel werkplaatsen krijgen dat niet voor elkaar (zegt misschien iets over het huidige werkplaatspersoneelnivo... )
verhaal over 'kleppen en luchtbellen in het blok is nogal nonsense: Het is een dry-sump, dus er zit zowieso al bijna geen olie in het blok. Wat er in blijft staan staat grotendeels bij het filter. ALs je die ook vervangt is echt 95% er uit.
Mijn olie was na een 3500 km RALLY in de hitte en met veel belastig, nog helder!
Dus: ja, ik dnek dat het blok vuil was.. niet vaak genoeg olie gewisseld.. misschien het filter laten zitten. Als je er dan nieuwe in gooit dan lost die nieuwe olie meteen de oude drap op en ziet ie meteen zwart: Op zich niet erg, want het is nog steeds nieuwe olie, en het echt vuil moet in het filter blijven.
doe je volgende beurten lekker ruim op tijd, en hij wordt vanzelf schoner. OF, ververs nu zelf een keertje.. en dan is ie meteen schoon als het goed is. | ik laat hem voor wat zaken naar Andre gaan. Dan maar weer schone olie erin. De laatste keer is alles verschoond(incl 2 zeefjes)!! Zij adviseren 10W50 en gooien dat er het liefste in. Dus er staat hier nog een vaatje van 4L á €80 stof tevangen.
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6731 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 14 Dec. 2018, 10:36 Onderwerp: |
|
|
dan gebruik je dat toch lekker om bij te vullen....
zolang het goede motorfiets olie is, maakt het niet zo vreselijk veel uit hoor.
en ja.. een garage gebruikt graag zijn eigen olie.. ze verdienen immers het meeste op de onderdelen/materialen, en niet op de uren.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Vr, 14 Dec. 2018, 13:43 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | dan gebruik je dat toch lekker om bij te vullen....
zolang het goede motorfiets olie is, maakt het niet zo vreselijk veel uit hoor.
en ja.. een garage gebruikt graag zijn eigen olie.. ze verdienen immers het meeste op de onderdelen/materialen, en niet op de uren. | Daar dacht ik ook aan... hoop dat dat heel weinig is... haha
|
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
|
Naar boven |
|
|
|