| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 7 Okt. 2018, 15:58    Onderwerp: distributie aandrijving Lc8  990 vs 1090 |     |  
				| 
 |  
				| Ik zit you tube filmpjes te bekijken omdat ik zelf kleppen wil stellen aan m'n 950, en mij valt op dat vanaf de 1090
 de distributie ketting  conventioneel zoals bij zoveel motoren
 weer over de nokken as tandwielen heenloopt
   
 ik vind het systeem op de 950/990 zo mooi omdat:
 de ketting erg kort is , dus weinig rek, en dat de nokkenassen
 dankzij de tandwiel aandrijving makkelijk te verwijderen zijn,
 (gewoon uit de vertanding tillen).
 ook geen gezeik met kleppen stellen dat de spanner los moet ,
 ketting er af enz...
 
 Waarom is KTM hierop teruggekomen vraag ik me af
  _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| StevenD 
 
  
 Geregistreerd op: 11-4-2005
 Berichten: 2739
 Woonplaats: Amsterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 7 Okt. 2018, 18:45    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Lager gewicht, goedkoper te produceren, loopt iets stiller. En met de 30.000 km stel interval, of check zelfs is het niet zo'n probleem ook. _________________
 Go!!!!!!
 Ready to race - the adventure collector.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6804
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 8 Okt. 2018, 7:09    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Tja Daan, der is maar een echte LC8     
 maar idd.. waarschijnlijk gewoon omdat het goedkoper is.
 
 mooie, technisch betere constructies halen het daarom vaak niet.
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 8 Okt. 2018, 10:23    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | Dr_Bean schreef: |  	  | Tja Daan, der is maar een echte LC8     
 maar idd.. waarschijnlijk gewoon omdat het goedkoper is.
 
 mooie, technisch betere constructies halen het daarom vaak niet.
 | 
 
 inderdaad ja, vind ik ook, gewichtbesparing?
 mm, die veel langere ketting die er nu in zit die weegt ook,
 (en rekt ook veel meer op )
 En voor het makkelijkere sleutelwerk vind ik het 950/990 systeem
 toch echt mooier
  _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |