lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Smoren motor

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superduke berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Superduke 990R



Geregistreerd op: 10-8-2018
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Aug. 2018, 22:32    Onderwerp: Smoren motor Reageer met quote

Hallo,

Geen idee of dit forum nog heel actief is maar ik probeer het toch.
Ik heb een Superduke 990R uit 2007.
Sinds kort smoort de motor als ik het gas vol openzet.
De motor maakt een zwaar geluid en dan duurt het ff voordat hij echt weg gaat. Net alsof er wat doorslipt. (waarschijnlijk niet de koppeling)
Vanavond had ik zelfs dat ik 50 km/h reed en dat ik vol gas gaf en de motor even blop zei terugviel in toeren en hem toen weer oppakte.
Een maat die naast me reed die vroeg wat ik deed.

Hebben jullie enig idee wat dat kan zijn?
Luchtfilter, injector vies? Of misschien heel wat anders?
De motor heeft net een grote beurt gehad met nieuwe filters, al waren ze vergeten de ketting te smeren dus of er echt een nieuw filter inzit geen idee.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 341
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Aug. 2018, 23:52    Onderwerp: Re: Smoren motor Reageer met quote

Superduke 990R schreef:
Hallo,

Geen idee of dit forum nog heel actief is maar ik probeer het toch.
Ik heb een Superduke 990R uit 2007.
Sinds kort smoort de motor als ik het gas vol openzet.
De motor maakt een zwaar geluid en dan duurt het ff voordat hij echt weg gaat. Net alsof er wat doorslipt. (waarschijnlijk niet de koppeling)
Vanavond had ik zelfs dat ik 50 km/h reed en dat ik vol gas gaf en de motor even blop zei terugviel in toeren en hem toen weer oppakte.
Een maat die naast me reed die vroeg wat ik deed.

Hebben jullie enig idee wat dat kan zijn?
Luchtfilter, injector vies? Of misschien heel wat anders?
De motor heeft net een grote beurt gehad met nieuwe filters, al waren ze vergeten de ketting te smeren dus of er echt een nieuw filter inzit geen idee.
Alvast bedankt voor jullie hulp.


niet direct een idee wat het is, maar als dit gedrag direct na een grote beurt is zou ik toch even teruggaan naar de dealer die de beurt heeft uitgevoerd, die zal toch vast even willen kijken?

_________________
KTM 950 Adventure S '03
KTM 525 EXC Rally '05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6134
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Aug. 2018, 8:05    Onderwerp: Reageer met quote

mja... kan vele dingen zijn natuurlijk.

idd, net na een grote beurt zou ik maar effe terug gaan...

maar wat kan het zijn?
Je hebt het over doorslippen: Maar ik neem aan dat het toerental ook niet oploopt ???

- Injectie brandstof toevoer probleem:
* eenvoudig: quicklock van de tank niet goed in elkaar geschoven (bij de beurt...). Dan is de doorvoer van de brandstof niet goed
* brandstof pomp filters vies : zelfde effect

Hoe veel km heeft dat blok?
andere dingen die hetzelfde effect kunnen hebben:
- compressie verlies (klep fout gesteld, of stuk)
- nokkenasketting timing fout (komt eigenlijk niet voor bij lc8)
- balansas keerrring in het blok stuk waardoor er te veel olie in het onderblok komt te staan (maar meestal heb je dan ook een oliedruk-lampje aan..)


een simpel vies luchtfilter geeft niet zulke sterke effecten. Maar als er echt iets fout is natuurlijk wel: veel olie op het filter.. vergeten poetsdoekjes ... etc (ja ja.. dat komt allemaal voor).


ps.: forum áctief'? och.. dat kan je zelf zien... gezellig clubje hier, niet te groot. Maar weinig SD rijders denk ik om redenen die je denk ik zelf kunt bedenken.

succes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Superduke 990R



Geregistreerd op: 10-8-2018
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Aug. 2018, 9:36    Onderwerp: Reageer met quote

Hartelijk dank voor de antwoorden.

Ik zal inderdaad maar eens terug gaan. Althans ik denk dat ik naar een ander ga, ik heb niet echt een hoge pet op van deze werkplaats.

Het blok heeft 40.000km gelopen.
Zou het misschien ook de benzinepomp kunnen zijn? Ik lees op verschillende fora dat dit een bekend LC8 probleem is.

PS: ik heb geen idee waarom er weinig SD rijders zijn hier haha ik ben helemaal nieuwe in de motor en KTM wereld
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2225
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Aug. 2018, 14:15    Onderwerp: Reageer met quote

klinkt mij heel sterk als vervuilde benzine filters. Is het erger bij een lege tank? dan kan het bijna niet mis.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6134
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Aug. 2018, 14:39    Onderwerp: Reageer met quote

benzinepomp:

JA, als in filters vervuild (ook 'in' de pomp)

en NEE als in, de pomp zelf een issue.. dat is een 950 ding. 990 heeft een injectiepomp.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Superduke 990R



Geregistreerd op: 10-8-2018
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Aug. 2018, 17:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ja klopt als de tank leger raakt rijdt hij bokkeriger (is dat nederlands?)
Ik merk ook groot verschil tussen Euro 95 en Euro 98.

Stomme vraag misschien maar kan ik zelf zo bij de filters? Ik ben erg benieuwd namelijk
Wederom bedankt voor de antwoorden en het is inderdaad gezellig hier laugh2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Superduke 990R



Geregistreerd op: 10-8-2018
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Do, 16 Aug. 2018, 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hoorde vandaag dat een motor opnieuw afgesteld moet worden als er andere uitlaten onder komen.
De vorige eigenaar had er akra’s onder en heeft de duke met originele pijpen aan mij verkocht.
Zou dat ook iets met het smoren te maken kunnen hebben?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6134
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 16 Aug. 2018, 23:49    Onderwerp: Reageer met quote

het is goed om de afstelling te controleren/opnieuw te doen als er een andere uitlaat op komt... maar

het zal nooit zo dramatisch zijn dat de motor 'smoort' EN
je zegt dat je het sinds kort hebt.. dus niet sinds het verwisselen van de uitlaaat door de vorige eigenaar: Ergo.. dat is het niet.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superduke Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif