| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| Thorri 
 
  
 Geregistreerd op: 6-8-2010
 Berichten: 222
 Woonplaats: Gees
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 16 Feb. 2018, 15:08    Onderwerp: Olie en filters wissellen |     |  
				| 
 |  
				|       Ik heb vaker mijn filters en olie vervangen. En moest altijd ongeveer 2,5 ltr nieuwe olie un de motor doen.
 Maar nu loopt het er al na 1,5 ltr uit bij de vuldop.
 Heb alle olie er weer uitgepompt en alles weer losgehaald om te kijken of er iets verkeerd zat. niets kunnen vinden.
 Dus weer olie er in. bougie kabels losgehaald en met korte stootjes de motor gestart maar  het nivo zakt niet.
 Iemand een idee wat het zou kunnen zijn.
 Hoor het graag.
 
 Gr Bjørn.
 _________________
 Groeten Thorri
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| TDB 
 
  
 Geregistreerd op: 24-10-2014
 Berichten: 78
 Woonplaats: Mol
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 16 Feb. 2018, 16:48    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Vreemd... zit er geen terugslagklep tss de olietank en carter, eens gehoord dat deze wel eens stuk gaat / blokkeerd. Voor de rest zou ik het niet weten. _________________
 950 adv 2005
 CB900 hornet
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| timieh 
 
 
 Geregistreerd op: 20-3-2013
 Berichten: 1482
 Woonplaats: Biddinghuizen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 17 Feb. 2018, 12:12    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Thorri vervelend joh! 
 Heb je ook het zeefje in je olie tank schoongemaakt?
 Een test om te kijken of het wel naar het blok loopt .
 Even de leiding los en dan een beetje erin gieten.
 Dan kan je zien in iedergeval tot waar het normaal doorloopt.
 
 Succes
   
 
 *Edit: Check ook even of er geen knik daar in de leiding zit (metaal/rubber -leiding)
 _________________
 ------------
 Hartelijke groetjes uit Flevoland,
 Tim.
 KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
 www.motorkampeerwinkel.nl
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Thorri 
 
  
 Geregistreerd op: 6-8-2010
 Berichten: 222
 Woonplaats: Gees
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 17 Feb. 2018, 12:33    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Zeefje zat in de filter set dus die is vervangen. Heb ook gekeken of de terugslagklep er onder niet vast zat. Heb gisteravond nog wat langer door gestart. Nivo zakte wel wat maar ben nog niet tevreden.
 Vandaag weer even verder zoeken.
 _________________
 Groeten Thorri
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6807
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 18 Feb. 2018, 11:15    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| welke motor? 
 heb je de tank zelf wel leeg laten lopen bij het aftappen?
 
 en JA, er zit een kogelventiel onderaan de olietank bij de 990/950 (en de rest ook neem ik aan)
 
 Bij een dry-sump staat alle olie in de tank, en een heel klein beetje in de filters en het blok zelf.
 
 ALs je nieuwe filter hebt, moeten die eerst volpompen dus.. en dan zakt het nivo wat.
 
 probeer het olie-systeem te begrijpen: in het wph staat een prachtige uitleg en tekening.
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Thorri 
 
  
 Geregistreerd op: 6-8-2010
 Berichten: 222
 Woonplaats: Gees
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 18 Feb. 2018, 17:07    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Dank je Dr Bean, 
 Ik heb alle data nog een keer nageslagen. Ja ik had ook de tank gedraint. Motor ingepakt in alufolie. een zeer goede engineer die op die plek een aftapplug heb verzonnen.
 De motor heb een paar weken zonder olie gestaan. dus als ik het systeem bekijk zou er ergens een lucht bel kunnen zitten.
 Dus ik heb gedruft om te starten. het nivo daalde gestaag en ik moest olie bij vullen. Nu zit er ongeveer 2,5 á 3 ltr in.
 kan nu dus met een gerust hart mijn "nieuwe" Z-start pro koppeling uittesten.
 
 Iedereen dan voor het mee denken.
 
 Groeten Bjørn.
 _________________
 Groeten Thorri
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |