| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| Danny.nl 
 
 
 Geregistreerd op: 30-1-2017
 Berichten: 15
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Do, 15 Jun. 2017, 18:30    Onderwerp: Toch weer een olie vraag |     |  
				| 
 |  
				| Ik weet dat er al vanalles over dit onderwerp geschreven is maar toch Heb sinds ongeveer een half jaar een adventure 990 R uit 2010
 Nu is het olie peil op het moment te laag, wat olie lekkage, lijkt van oliefilter af te komen
 Weet niet wat voor olie er op zit, gewoon partuclier gekocht, dus kan dat daar niet navragen.
 Nu wil ik de olie verversen.
 Heb voor mijn husaberg fe501 , is eigenlijk gewoon ktm, samen met een maat een vaatje olie van 60 liter.
 Eurol ful synthetisch 10W-60
 Nu dus de vraag is die ook goed voor mijn adventure??
 Gr Danny
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| StevenD 
 
  
 Geregistreerd op: 11-4-2005
 Berichten: 2739
 Woonplaats: Amsterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Do, 15 Jun. 2017, 20:12    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Prima. Boutjes niet te vast draaien. _________________
 Go!!!!!!
 Ready to race - the adventure collector.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Ger964 
 
 
 Geregistreerd op: 14-12-2015
 Berichten: 140
 Woonplaats: de Liemers
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Do, 15 Jun. 2017, 23:19    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik rijd al meer dan een jaar/11000 km met Motul 300V Le Mans 20w60. Olie nog mooi goudkleurig en nagenoeg geen olieverbruik.
 Enkel wanneer het koud is is de koppeling wat stroperig.
 Weg zodra de olie op temperatuur is.
 _________________
 KTM 950 adv op noppen
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6807
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 16 Jun. 2017, 10:01    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Volgens mij is iedere volsynthetische MOTORFIETS olie: 5W-50, 10W50, 15W50, 10W60, 15W60, 20W60 allemaal geschikt. 
 
 Voor de blokken die graag een beetje olie lusten zou ik x-W60 nemen.
 Voor mensen die in de winter rijden of op wintervakantie gaan met de motor... neem een 5W-X of een 10W-x: een 20W-x is koud erg dik... prima als je rustig warm rijdt, maar lastig in de winter met starten etc.
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| timieh 
 
 
 Geregistreerd op: 20-3-2013
 Berichten: 1482
 Woonplaats: Biddinghuizen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 16 Jun. 2017, 12:45    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Helemaal met Bean eens. 10W60 veelal gebruikt in veel forumfietsen.
 Werkt prima!
 _________________
 ------------
 Hartelijke groetjes uit Flevoland,
 Tim.
 KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
 www.motorkampeerwinkel.nl
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Danny.nl 
 
 
 Geregistreerd op: 30-1-2017
 Berichten: 15
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 16 Jun. 2017, 18:13    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ok bedankt voor de info jongens Bedoel je de schroefjes van het filter stevenD?
 Verder nog iets waar ik op moet letten??!
 Olie plug er uit, filter verwijderen en olietank leeg
 Laten lopen, vergeet ik nog iets??
 Gr Danny
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6807
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 16 Jun. 2017, 19:57    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Volgens mij bedoelt Steven de schroefjes van het oliefilter dekseltje, zowel als die van de zeef... 
 De O-ring afdichtingen van deze dekseltjes zitten langs de ZIJKANT, dus harder aandraaien heeft echt geen zin: Als je daar lekkage ziet moet je dus de o-ring schoonmaken of vervangen.
 
 die kleine boutjes draai je makkelijk stuk: dus neem een dropschroevendraaier en zet ze daarmee gewoon met de hand, hand-vast (en geen ratel..).
 
 Om te voorkomen dat ze loslopen kun je altijd een beetje low-strength loctite gebruiken (243) of dergelijk.
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| StevenD 
 
  
 Geregistreerd op: 11-4-2005
 Berichten: 2739
 Woonplaats: Amsterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 16 Jun. 2017, 20:04    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|   Dat, maar dan iets beter verwoord door Gerben 😅
 _________________
 Go!!!!!!
 Ready to race - the adventure collector.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| timieh 
 
 
 Geregistreerd op: 20-3-2013
 Berichten: 1482
 Woonplaats: Biddinghuizen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 19 Jun. 2017, 10:13    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Oja misschien nog een klein tipje wat ik ooit vergeten ben. 
 Zorg ervoor als je het slangetje wat aan tussen leiding motorblok en aansluiting olie tank zit. Voldoende omhoog schuift terug erop. Zodat die niet meer verder gaat.
 
 *Lastig uitleggen dit haha.
 
 Heb hem ooit niet helemaal omhoog erop geschoven (niet op gelet...)
 En dan gaat je harde leiding schuren in je bellypan
   
 Even beter erin duwen en weg is het probleem
    _________________
 ------------
 Hartelijke groetjes uit Flevoland,
 Tim.
 KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
 www.motorkampeerwinkel.nl
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6807
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 20 Jun. 2017, 21:06    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| 'spanningsvrij' monteren, zou ik zeggen, das altijd goed: anders knikken slangetjes of scheuren ze bij de aansluiting etc. _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |