lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Geruisarmer koppdeksel?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Feb. 2005, 11:16    Onderwerp: Geruisarmer koppdeksel? Reageer met quote

Hoi!

Weet iemand of het koppdeksel van de LC8 veranderd is tov van de eerste modellen?

Ik heb onlangs voor de tweede keer op het duitse forum daar iets over gelezen, maar het komt er niet echt duidelijk uit.

Dit deksel zou zwaarder (dikker) uitgevoerd zijn om het geluid wat te dempen.

Mijn LC8 is nl naarmate de kilometers vorderen, (nu 23500) mechanisch
luidruchtiger geworden, ik kan daarmee leven, maar elke verbetering is uiteraard welkom!

Groet Daan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Feb. 2005, 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij niet het kopdeksel, maar in ieder geval wel het koppelingsdeksel.

Ik vind dat rauwe mechanische van de lc8 juist wel heel erg mooi.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Feb. 2005, 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
volgens mij niet het kopdeksel, maar in ieder geval wel het koppelingsdeksel.

Ik vind dat rauwe mechanische van de lc8 juist wel heel erg mooi.


Ha DR Bean!

Dat bedoel ik dus ook, het koppelings deksel.

Je hebt bijgeluid, en bijgeluid, bij mij was het echt irritant hard,
een kloppend geluid, vooral tussen 4 en 5000 toeren.

Brouwer heeft na achterstallige, niet uitgevoerde koppeling modificaties van mijn
ex-dealer het geluid voor 80% weggekregen.

Zou het nieuwe model deksel op een 2003 passen?
En zou dit deksel dan als claim van de dealer naar de importeur
doorgesluisd kunnen worden? (net zoals de carb verwarming)

Ik ben ook benieuwd vanaf welk bouwjaar de nieuwere deksels dan wel gemonteerd zijn!

Zou dit te achterhalen zijn aan de hand van een bestelnummer?

Groet Daan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Feb. 2005, 20:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Daan,

KTM voert volgens mij de wijzigingen gewoon langzaam door gedurende het jaar (dit was ook te zien aan het feit dat mijn LC8 al voorbereid was op de carbverwarming.

Alleen echte direkt zichtbare dingen zoals de carbverwarming zelf en het uiterlijk en dingen die gekeurd moeten worden zullen ze per modeljaardatum invoeren.

Als je je stoort aan het geluid: is het misschien een idee om zo'n carbon dekseltje te kopen?

Garantie lijkt me in dit geval niet van toepassing (maar dat bepaal ik niet gelukkig smiley ), immers is er geen sprake van gebrekkig functioneren of anders fucntioneren dan bedoeld was. Ook de veiligheid lijkt me niet in het geding.

grts succes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Feb. 2005, 21:57    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Ha Daan,

KTM voert volgens mij de wijzigingen gewoon langzaam door gedurende het jaar (dit was ook te zien aan het feit dat mijn LC8 al voorbereid was op de carbverwarming.

Alleen echte direkt zichtbare dingen zoals de carbverwarming zelf en het uiterlijk en dingen die gekeurd moeten worden zullen ze per modeljaardatum invoeren.

Als je je stoort aan het geluid: is het misschien een idee om zo'n carbon dekseltje te kopen?

Garantie lijkt me in dit geval niet van toepassing (maar dat bepaal ik niet gelukkig smiley ), immers is er geen sprake van gebrekkig functioneren of anders fucntioneren dan bedoeld was. Ook de veiligheid lijkt me niet in het geding.

grts succes


Hartstikke goed idee van dat carbon laugh2

Ik neem aan dat het carbon dan over het origineel heen gaat,
dus extra demping!

Ik zal als ik thuis ben ff checken op de site van sommer of zo!

Misschien kan ik het van te voren testen, ik bedoel dus het deksel
ergens mee afdekken/plakken, en een stukkie ermee rijden!

Als het geluid dan minder is, dan pas het crabon dekseltje bestellen!

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Feb. 2005, 22:11    Onderwerp: Reageer met quote

ktm -powerparts
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 15 Feb. 2005, 0:50    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Dr_Bean schreef:
Ha Daan,

KTM voert volgens mij de wijzigingen gewoon langzaam door gedurende het jaar (dit was ook te zien aan het feit dat mijn LC8 al voorbereid was op de carbverwarming.

Alleen echte direkt zichtbare dingen zoals de carbverwarming zelf en het uiterlijk en dingen die gekeurd moeten worden zullen ze per modeljaardatum invoeren.

Als je je stoort aan het geluid: is het misschien een idee om zo'n carbon dekseltje te kopen?

Garantie lijkt me in dit geval niet van toepassing (maar dat bepaal ik niet gelukkig smiley ), immers is er geen sprake van gebrekkig functioneren of anders fucntioneren dan bedoeld was. Ook de veiligheid lijkt me niet in het geding.

grts succes


Hartstikke goed idee van dat carbon laugh2

Ik neem aan dat het carbon dan over het origineel heen gaat,
dus extra demping!

Ik zal als ik thuis ben ff checken op de site van sommer of zo!

Misschien kan ik het van te voren testen, ik bedoel dus het deksel
ergens mee afdekken/plakken, en een stukkie ermee rijden!

Als het geluid dan minder is, dan pas het crabon dekseltje bestellen!

Daan
over het deksel ??????? hallo!!!!! deksel verwijderen en dan nieuw deksel van carbon hoe kan je dat nu laten zitten ???? carbon is lichter en geefd bijna geen getril door dus ook geen mechanisch geluid maar ik denk dat je dit niet oplost door een carbon deksel we zullen het volgen groeten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Di, 15 Feb. 2005, 1:14    Onderwerp: d Reageer met quote

Dit schijnt de beschermer te zijn,
dekt slecht een klein deel van het deksel af angry

Niet geschikt om het geluid te dempen dus!

Daan



kopp laatste poging.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  195.87 KB
 Weergegeven:  695 keer

kopp laatste poging.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Di, 15 Feb. 2005, 9:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb even mee zitten lezen en weet dat ik bij mijn 2005 model ook de koppeling hoor. Tenminste, als ik de koppeling inknijp maakt het ' blok' wat minder mechanisch geluid. Verder vind hem niet veel mechanisch geluid maken, zeker niet vergeleken bij mijn RSV of een willekeuring Ducati?!

Moet er wel bij zeggen dat er maar 800 km op staat.

Reinier

Ps bij Ducati zijn het de tussenplaten van de koppeling die lawaai maken. Deze ' slaan' in na verloop van tijd. Modifictie is er al lang maar de echte Duc-rijder vind het cool!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Di, 15 Feb. 2005, 12:28    Onderwerp: d Reageer met quote

Ik ben erg benieuwd naar het verschil tussen het oude type, en het nieuwe type deksel, ze hebben het tenslotte niet voor niets veranderd.

Bij het volgende Brouwerbezoek zal ik het eens aankaarten,
een vergelijkingsritje met een 2003 waar meer dan 20.000 km
opstaat lijkt me dan ook interessant.

Verder ben ik dan benieuwd naar de prijs van een nieuw type deksel!
(zal wel heel erg schrikken worden).

Daan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Mrt. 2005, 21:29    Onderwerp: Re: d Reageer met quote

Daan schreef:
Ik ben erg benieuwd naar het verschil tussen het oude type, en het nieuwe type deksel, ze hebben het tenslotte niet voor niets veranderd.

Bij het volgende Brouwerbezoek zal ik het eens aankaarten,
een vergelijkingsritje met een 2003 waar meer dan 20.000 km
opstaat lijkt me dan ook interessant.

Verder ben ik dan benieuwd naar de prijs van een nieuw type deksel!
(zal wel heel erg schrikken worden).

Daan!

hier heb je een foto van een bescherm kapje van keflar



4248.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  9.18 KB
 Weergegeven:  16376 keer

4248.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Mrt. 2005, 21:33    Onderwerp: Re: d Reageer met quote

[quote="mr wheely"][quote="Daan"]Ik ben erg benieuwd naar het verschil tussen het oude type, en het nieuwe type deksel, ze hebben het tenslotte niet voor niets veranderd.

Bij het volgende Brouwerbezoek zal ik het eens aankaarten,
een vergelijkingsritje met een 2003 waar meer dan 20.000 km
opstaat lijkt me dan ook interessant.

Verder ben ik dan benieuwd naar de prijs van een nieuw type deksel!
(zal wel heel erg schrikken worden).

Daan![/quote]
hier heb je een foto van een bescherm kapje van keflar[/quote]

Huh???

Dat is toch het ontstekingsdeksel?

Koppelingsdeksel zit toch aan de andere kant?

Of ben ik nou in de bonen??

Daan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Mrt. 2005, 21:46    Onderwerp: Re: d Reageer met quote

Daan schreef:
mr wheely schreef:
Daan schreef:
Ik ben erg benieuwd naar het verschil tussen het oude type, en het nieuwe type deksel, ze hebben het tenslotte niet voor niets veranderd.

Bij het volgende Brouwerbezoek zal ik het eens aankaarten,
een vergelijkingsritje met een 2003 waar meer dan 20.000 km
opstaat lijkt me dan ook interessant.

Verder ben ik dan benieuwd naar de prijs van een nieuw type deksel!
(zal wel heel erg schrikken worden).

Daan!

hier heb je een foto van een bescherm kapje van keflar


Huh???

Dat is toch het ontstekingsdeksel?

Koppelingsdeksel zit toch aan de andere kant?

Of ben ik nou in de bonen??

nee je heb gelijk maar dit is maar een voorbeeld de andere kant ziet er ongeveer het zelfde uit maar ik kon de foto niet down-loaden maakt hem wel mooier dat keflar/carbon

Daan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Do, 3 Mrt. 2005, 12:55    Onderwerp: Reageer met quote

Vraagje tussendoor, weet iemand vanaf welke kant van het blok
de koppelings drukstift vervangen moet worden?

Dus kan dit door het cilindertje links op het blok te verwijderen,
(die voor de uitgaande as zit)

Of moet het koppelings deksel aan de rechterkant van het blok er af?
(dus ook olie aftappen enz).

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 3 Mrt. 2005, 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

Drukstift (pushrod) heeft aan de koppelingskant een verdikking. Gezien die aan de andere kant een keering en geleiderrol heeft denk ik niet dat ie er aan die kant (bij de koppelingsgever) uit kan.

Maar: De olie hoeft er niet uit hoor; Gewoon de motor een beetje naar de andere kant leunen en het koppelings deksel loshalen. Binnenste koppelingsdeel (met de veren) loshalen en hij kan er uit.

In het LC8 blok zit zowieso nnoit veel olie omdat het een drysump is: Alles in het blok wordt met drukleidingen gesmeerd, alle olie die er dan afdruipt loopt onderin het blok waar het meteen weggepompt word door de (retour)oliepomp terug naar de olietank.
De olietank heeft een terugloopventiel wat voorkomt daat bij lange stilstand de olie terug het blok in zakt. Alleen als dit niet goed werkt dan komt de olie in het blok te staan en klopt dus je oliestand bij oliepijlen ook niet. (euvel bij de aller eerste LC8 modellen, zie modificatieblad)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif