Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Vr, 25 Aug. 2006, 21:42 Onderwerp: Gebroken frame |
|
|
Ik heb zitten lezen op de site http://www.cologne-shanghai.de/ omdat ik interesse heb om dat met een paar andere rijders ook te doen. Zie http://www.allroadmaniacs.nl/index.php?topic=1733.0 Nu lees ik daar dat er een paar finnen waren met een, ik neem aan lc8, die beide een gebroken sub-frame hadden. Ik heb eens gekeken en het sub frame zit inderdaad maar bovenaan aan twee plaatjes met m8 boutjes vast. Is dit te verbeteren? een sub frame uit rvs kan natuurlijk meer houden qua gewicht en schokken, maar als dat niet goed is vast te maken overkomt me dat dus ook.
Raad svp, Ad |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 25 Aug. 2006, 22:07 Onderwerp: |
|
|
Ad, ik heb al veel gehoord en gezien, maar gebroken subframe, en zeker aan de bovenkant nog niet.
Bij onze ijslandreis is wel een van de jongens 3 van de 4 bouten van het subframe kwijtgeraakt: Dus goed vastzetten met loctite.
(ps.: vlak ervoor had de dealer dit losgehad.....)
PS: waar haal je vandaan dat dit om een lc8 ging?? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Vr, 25 Aug. 2006, 22:40 Onderwerp: |
|
|
Dat weet ik ook niet zeker, maar in de tekst staat dat ze twee finnen op een ktm adventure tegen kwamen :
Schon vor wenigen Tagen hatten wir zwei Finnen getroffen, die mit der KTM Adventure unterwegs waren und denen beiden der Rahmen auf dieser Strecke gebrochen war. Leider mussten auch wir den extremen Anforderungen Tribut zollen und an beiden Teneres sind auf der linken Seite die Gewinde, in denen die Gepaeckbruecke verschraubt ist, aus dem Rahmen gebrochen (Eine klare Schwachstelle des Motorrades, da hier nur zwei Muttern mit einem popligen Schweisspunkt befestigt sind).
Dit stukje dus.
Ad |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 25 Aug. 2006, 22:55 Onderwerp: |
|
|
bijna altijd gaat het dan om de 620/640 adventure. Vanaf de tweede zin van het verhaaltje gaat het over Teneree, die blijkbaar bevestigingsbouten van het subframe stuk hadden.
Natuurlijk komen op die p[unten extreme krachten. Het subframe van de LC8 adventure is volgens mij juist wel goed, en ook goed bevestigd, maar die bouten zijn wel kritisch!
Probleem van de onderste bouten is overigens dat dit hele speciale bouten met een kraagje en speciale fijne schroefdraad zijn: Niet te krijgen onderweg dus!
Mijn advies: Neem voor de zekerheid de 4 bouten van het subframe gewoon op reserve mee (klein, en niet heel duur; ik heb jze ook in mijn reservepakketje zitten!, evenals een koppelingsdrukgever) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Vr, 25 Aug. 2006, 23:01 Onderwerp: |
|
|
Mocht het allemaal doorgaan dan zal ik nog heel wat keren om raad vragen. Waarom het wiel uitvinden als er zoveel ervaring hier rondwaart.
Bedankt, Ad |
|
Naar boven |
|
 |
alexopreis

Geregistreerd op: 19-4-2005 Berichten: 154 Woonplaats: Grunn'
|
Geplaatst: Za, 26 Aug. 2006, 19:06 Onderwerp: |
|
|
Ik was oo kniet onder de indruk vh maximaal toegelaten gewicht vd LC8Adventure. De nieuwe 990Adventure heeft een sterker subframe, heb ik hier een keer in zo'n KTM-nieuws-mail gelezen. _________________ Ordinary life is pretty complex stuff !! |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 26 Aug. 2006, 20:42 Onderwerp: |
|
|
hmm, mij is geen echt verschil opgevallen maar het zou kunnen.
Ooit het plaatje van die amerikaan gezien die echt heeeeeel veel opgeladen had. Die zijn achterbrug was afgebroken (na een heel harde klapper in de berm), niet het subframe dus dat lijkt me niet zo'n zwak punt eigenlijk. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 26 Aug. 2006, 21:22 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | hmm, mij is geen echt verschil opgevallen maar het zou kunnen.
Ooit het plaatje van die amerikaan gezien die echt heeeeeel veel opgeladen had. Die zijn achterbrug was afgebroken (na een heel harde klapper in de berm), niet het subframe dus dat lijkt me niet zo'n zwak punt eigenlijk. |
Je bedoelt dit verhaal zeker
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=233 _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2006, 11:21 Onderwerp: |
|
|
Yep, alles kan stuk.. Maar het zwakste punt gaat eerst, en dat lijkt wel niet het sub frame te zijn, ook het frame zelf niet. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2006, 12:22 Onderwerp: |
|
|
ja precies.
Als je je kofferrek heel fout ophangt, met veel spanning erin enzo, dan kan het achterframe ook vast wel stuk...
Wij hebben met 4 lc8en met bagage ruig door ijsland gereden (3000km offroad, flinke snelheden e.d.). Geen van de achterframes is stukgegaan.
(wel 3 van de 4 balhoofdlagers en 3 voorvelgen (de 4e had excelvelg))
grts
Gerben _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|