lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Gebroken frame

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ATAK

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Aug. 2006, 21:42    Onderwerp: Gebroken frame Reageer met quote

Ik heb zitten lezen op de site http://www.cologne-shanghai.de/ omdat ik interesse heb om dat met een paar andere rijders ook te doen. Zie http://www.allroadmaniacs.nl/index.php?topic=1733.0 Nu lees ik daar dat er een paar finnen waren met een, ik neem aan lc8, die beide een gebroken sub-frame hadden. Ik heb eens gekeken en het sub frame zit inderdaad maar bovenaan aan twee plaatjes met m8 boutjes vast. Is dit te verbeteren? een sub frame uit rvs kan natuurlijk meer houden qua gewicht en schokken, maar als dat niet goed is vast te maken overkomt me dat dus ook.

Raad svp, Ad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Aug. 2006, 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ad, ik heb al veel gehoord en gezien, maar gebroken subframe, en zeker aan de bovenkant nog niet.

Bij onze ijslandreis is wel een van de jongens 3 van de 4 bouten van het subframe kwijtgeraakt: Dus goed vastzetten met loctite.

(ps.: vlak ervoor had de dealer dit losgehad.....)

PS: waar haal je vandaan dat dit om een lc8 ging??

ATAK

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Aug. 2006, 22:40    Onderwerp: Reageer met quote

Dat weet ik ook niet zeker, maar in de tekst staat dat ze twee finnen op een ktm adventure tegen kwamen :

Schon vor wenigen Tagen hatten wir zwei Finnen getroffen, die mit der KTM Adventure unterwegs waren und denen beiden der Rahmen auf dieser Strecke gebrochen war. Leider mussten auch wir den extremen Anforderungen Tribut zollen und an beiden Teneres sind auf der linken Seite die Gewinde, in denen die Gepaeckbruecke verschraubt ist, aus dem Rahmen gebrochen (Eine klare Schwachstelle des Motorrades, da hier nur zwei Muttern mit einem popligen Schweisspunkt befestigt sind).

Dit stukje dus.

Ad
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Aug. 2006, 22:55    Onderwerp: Reageer met quote

bijna altijd gaat het dan om de 620/640 adventure. Vanaf de tweede zin van het verhaaltje gaat het over Teneree, die blijkbaar bevestigingsbouten van het subframe stuk hadden.

Natuurlijk komen op die p[unten extreme krachten. Het subframe van de LC8 adventure is volgens mij juist wel goed, en ook goed bevestigd, maar die bouten zijn wel kritisch!

Probleem van de onderste bouten is overigens dat dit hele speciale bouten met een kraagje en speciale fijne schroefdraad zijn: Niet te krijgen onderweg dus!

Mijn advies: Neem voor de zekerheid de 4 bouten van het subframe gewoon op reserve mee (klein, en niet heel duur; ik heb jze ook in mijn reservepakketje zitten!, evenals een koppelingsdrukgever)

ATAK

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Aug. 2006, 23:01    Onderwerp: Reageer met quote

Mocht het allemaal doorgaan dan zal ik nog heel wat keren om raad vragen. Waarom het wiel uitvinden als er zoveel ervaring hier rondwaart.

Bedankt, Ad
Naar boven
alexopreis

BerichtGeplaatst: Za, 26 Aug. 2006, 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ik was oo kniet onder de indruk vh maximaal toegelaten gewicht vd LC8Adventure. De nieuwe 990Adventure heeft een sterker subframe, heb ik hier een keer in zo'n KTM-nieuws-mail gelezen.
StevenD

BerichtGeplaatst: Za, 26 Aug. 2006, 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

hmm, mij is geen echt verschil opgevallen maar het zou kunnen.

Ooit het plaatje van die amerikaan gezien die echt heeeeeel veel opgeladen had. Die zijn achterbrug was afgebroken (na een heel harde klapper in de berm), niet het subframe dus dat lijkt me niet zo'n zwak punt eigenlijk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan

BerichtGeplaatst: Za, 26 Aug. 2006, 21:22    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
hmm, mij is geen echt verschil opgevallen maar het zou kunnen.

Ooit het plaatje van die amerikaan gezien die echt heeeeeel veel opgeladen had. Die zijn achterbrug was afgebroken (na een heel harde klapper in de berm), niet het subframe dus dat lijkt me niet zo'n zwak punt eigenlijk.

Je bedoelt dit verhaal zeker wink3

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=233

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Aug. 2006, 11:21    Onderwerp: Reageer met quote

grin3 Yep, alles kan stuk.. Maar het zwakste punt gaat eerst, en dat lijkt wel niet het sub frame te zijn, ook het frame zelf niet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Aug. 2006, 12:22    Onderwerp: Reageer met quote

ja precies.

Als je je kofferrek heel fout ophangt, met veel spanning erin enzo, dan kan het achterframe ook vast wel stuk...

Wij hebben met 4 lc8en met bagage ruig door ijsland gereden (3000km offroad, flinke snelheden e.d.). Geen van de achterframes is stukgegaan.

(wel 3 van de 4 balhoofdlagers en 3 voorvelgen (de 4e had excelvelg))

grts
Gerben

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: