Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
TRooPER
Geregistreerd op: 5-10-2010 Berichten: 190
|
Geplaatst: Za, 16 Apr. 2016, 13:37 Onderwerp: |
|
|
petervdc schreef: | Master of Disaster schreef: | Ik kan toch relatief vlot met 1 hand de voorspanning van de achterveer aanpassen. |
Lukt écht niet.
Ik ga zowiezo naar de dealer volgende week.
Wat kan er mis zijn hier ? |
ge zijt aan de moer van het achtewiel aan het draaien ??
en ge voelt kliks in de botten van uw vingerkootjes |
|
Naar boven |
|
|
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1026 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Vr, 22 Apr. 2016, 13:46 Onderwerp: |
|
|
Net terug vd dealer.
Bon... alles staat op het hardste.
Maw weinig comfort meer.
Als het nu nog doorslaat (of ik wil terug comfort én niet meer doorslaan), dan zijn er 2 opties : andere shims, of een hardere veer.
Beide opties kosten 250euro.
Hij zegt dat de 1190 zelden gebruikt wordt met duo & bagage (euh ???), en heeft nog geen klanten met dezelfde klachten.
De vering ziet er niet vettig uit, dus geen lekkages. _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Vr, 22 Apr. 2016, 14:51 Onderwerp: |
|
|
petervdc schreef: | Net terug vd dealer.
Bon... alles staat op het hardste.
Maw weinig comfort meer.
Als het nu nog doorslaat (of ik wil terug comfort én niet meer doorslaan), dan zijn er 2 opties : andere shims, of een hardere veer.
Beide opties kosten 250euro.
Hij zegt dat de 1190 zelden gebruikt wordt met duo & bagage (euh ???), en heeft nog geen klanten met dezelfde klachten.
De vering ziet er niet vettig uit, dus geen lekkages. |
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk ook geen klachten heb, en regelmatig met duo en bagage rijd. En ik denk dat ik ook een paar kilootjes meer weeg dan jij. Nuja, als de dealer er niks mis mee vindt zal je wellicht voor een aanpassing moeten gaan... Of toch eerst eens langsgaan bij een veringspecialist? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6731 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 22 Apr. 2016, 15:23 Onderwerp: |
|
|
Peter,
klink een beetje alsof jij een motor wil die glijdt als een citroen CX, maar gaten en kuilen kan nemen als een crossmotor. Helaas... die bestaat niet.
Als je de demping te zacht zet, zal iedere motor doorslaan. Als je die harder zet, zodat met duo niet doorslaat, dan zal het bij solorijden een beetje hard zijn ja. Een betere demping op dit gebied kan soms wel, maar vereist dan inderdaad een specifieke afstelling naar jou wensen: een goede veringspecialist kan dat voor je doen, maar ook dat heeft grenzen natuurlijk
anderzijds, zoals je zegt: Als ie nu doorslaat, dan is er gewoon iets niet in orde, als ik zo de ervarings berichten van anderen lees.
succes. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1026 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Vr, 22 Apr. 2016, 15:37 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | klink een beetje alsof jij een motor wil die glijdt als een citroen CX, maar gaten en kuilen kan nemen als een crossmotor. Helaas... die bestaat niet.
. |
Euh, lol, eigenlijk is dat wat ik wil
Maar ik begrijp je wel.
Dr_Bean schreef: |
Als ie nu doorslaat, dan is er gewoon iets niet in orde, als ik zo de ervarings berichten van anderen lees. |
Lijkt me eigenlijk ook niet normaal. De dealer is natuurlijk geen échte veringspecialist. Denk ik. Die gaf enkel zijn oordeel in 10 minuten tijd.
Het kostenplaatje, niet onbelangrijk ook.
Hmm, de verenset van Hyperpro kost me voor én achter 480 euro, incl montage.
Een veringspecialist zal ook een paar uur bezig zijn, kost me bvb ook 100euro, heen/terug rijden, mss moeten er dan nog andere veren onder ?
Enfin, merci voor de feedback, even denken what to do... _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
|
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1026 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Vr, 22 Apr. 2016, 15:41 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Ik moet zeggen dat ik eigenlijk ook geen klachten heb, en regelmatig met duo en bagage rijd. En ik denk dat ik ook een paar kilootjes meer weeg dan jij. Nuja, als de dealer er niks mis mee vindt zal je wellicht voor een aanpassing moeten gaan... Of toch eerst eens langsgaan bij een veringspecialist? |
Ik weeg 75, mijn duo 60, bagage 20à30 mss, niks abnormaal toch.
En hoe staan jouw instellingen ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Za, 23 Apr. 2016, 19:52 Onderwerp: |
|
|
Ik weeg 80 en mijn duo 65, plus bagage voor 2 personen. Instellingen standaard, met enkel de veervoorspanning wat harder gezet met duo en bagage (een toerke of 4-5-6, op gevoel). _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1026 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Za, 23 Apr. 2016, 20:45 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Ik weeg 80 en mijn duo 65, plus bagage voor 2 personen. Instellingen standaard, met enkel de veervoorspanning wat harder gezet met duo en bagage (een toerke of 4-5-6, op gevoel). |
Wtf...
Wetteren zeg je ? Ik woon in Brugge.
Mss moet jij es met mijn moto rijden... ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1498 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 25 Apr. 2016, 9:53 Onderwerp: |
|
|
Ik peis dat dat geen slecht gedacht is, ne keer twee gelijke moto's vergelijken, in dezelfde situatie, met duo en koffers. En ne keer van moto wisselen tijdens een kort ritje. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1026 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Ma, 25 Apr. 2016, 9:57 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | Ik peis dat dat geen slecht gedacht is, ne keer twee gelijke moto's vergelijken, in dezelfde situatie, met duo en koffers. En ne keer van moto wisselen tijdens een kort ritje. |
Idd. 2 keer hetzelfde kort ritje doen mss.
Ik heb hem een pm gestuurd. _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
|
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1026 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Do, 16 Feb. 2017, 15:04 Onderwerp: |
|
|
De achterveer van hyperpro zit eronder.
Nu es deftig uittesten... _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
|
Vanlierde
Geregistreerd op: 4-6-2016 Berichten: 153
|
Geplaatst: Vr, 17 Feb. 2017, 20:46 Onderwerp: |
|
|
En? |
|
Naar boven |
|
|
norwin
Geregistreerd op: 20-4-2015 Berichten: 97 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Za, 18 Feb. 2017, 10:36 Onderwerp: |
|
|
weet je wat de spring stiffness in Kg/mm van het origineel was en hoeveel de hyperpro nu is?
(ps koop je de hyperpro op gewicht van de rijder incl gear).
Ben benieuwd naar je ervaring |
|
Naar boven |
|
|
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1026 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Ma, 20 Feb. 2017, 12:48 Onderwerp: |
|
|
Nog geen tijd gehad voor een uitgebreide testrit.
Veer is gevraagd op mijn gewicht+duo ttz 80+50
Kweenie in welke mate dat ze daar rekening mee gehouden hebben bij hyperpro.
Hoop dat het helpt hoor ! _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
|
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1026 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Ma, 13 Mrt. 2017, 11:15 Onderwerp: |
|
|
Het helpt dus geen zak
Slaat nog altijd door.
Advies van de dealer om zwaardere veer te steken was waardeloos dus.
Shock laten nazien ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
|
|