| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| Vanlierde 
 
 
 Geregistreerd op: 4-6-2016
 Berichten: 153
 
 
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 23 Okt. 2016, 9:38    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik doe het altijd met een massief stuk pijp waarvan de randen "scherp"zijn, (bv 20mm)  daarmee de binnenbus die tussen de 2 lagers zit
 iets opzij duwen, zodat uiteinde vd pijp op het randje vh lager rust,
 en zo met een paar flinke meppen het eerste lager rondom  er uit slaan.
 2e lager is natuurlijk dan helemaal een makkie....
 
 dat setje is natuurljk helemaal mooi
 _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Vanlierde 
 
 
 Geregistreerd op: 4-6-2016
 Berichten: 153
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 23 Okt. 2016, 10:10    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| dit ben ik al 2 dagen aan het proberen  , bij de voorste naaf werkte dit perfect. 
 maar de binnenste bus wil niet ver genoeg op zij om mooi bij de lagerrand te komen, als ik dan mep met de hamer springt de staaf gewoon van de rollager.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 23 Okt. 2016, 16:02    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | Vanlierde schreef: |  	  | dit ben ik al 2 dagen aan het proberen  , bij de voorste naaf werkte dit perfect. 
 maar de binnenste bus wil niet ver genoeg op zij om mooi bij de lagerrand te komen, als ik dan mep met de hamer springt de staaf gewoon van de rollager.
 | 
 
 de staaf ijzer waar ik dit altijd mee doe heb ik bewerkt, nl aan het uiteinde
 een "holletje"uitgefreesd zodanig dat er een scherp randje overblijft
 die op het lagerrandje gezet kan worden, voor maximale grip.
 
 Tja, als het niet lukt dan toch maar dat setje bestellen?
 of misschien weet iemand anders nog wat ?
 _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 23 Okt. 2016, 16:09    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| PS: in de bouwmarkt een flinke keilbout kopen die er in past,
 aanschroeven, moer met sluitring  op het uitstekende tapeind schroeven zodat je
 bv in de bankschroef dan het hele wiel omhoog kan "stoten "
 iod?
 _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| timieh 
 
 
 Geregistreerd op: 20-3-2013
 Berichten: 1482
 Woonplaats: Biddinghuizen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 23 Okt. 2016, 17:07    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Meestal en het meest robuuste is het met een stuk pijp proberen. Met een scherpe rand eraan. Zodat die niet makkelijk eraf glijd. 
 Verder heb je wel van die interne lagertrekkers. Maar als je zelf niet genoeg ruimte hebt om de pijp op de binnenring van het langer te kunnen zetten.
 
 Kunnen deze lagertrekkers ook geen grip krijgen. En gaat waarschijnlijk dat gereedschap beschadigt raken.
 
 Succes!
  _________________
 ------------
 Hartelijke groetjes uit Flevoland,
 Tim.
 KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
 www.motorkampeerwinkel.nl
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |