Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1593 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 5 Sep. 2016, 17:16 Onderwerp: VERKOCHT KTM 950 Adventure van 2005 |
|
|
Bon,
de kogel is door de kerk. Bij deze bied ik mijn Belgische KTM te koop aan. Het is een prachtige bolide, van alle moto's die ik al gehad heb is dit de moto met de beste veerwegen, de meeste fun, het stijfste frame, het comfortabelste gelzadel, het schoonste oranje ter wereld (met van die kevergroene glinstertjes erin!) maar "the magic" tussen mij en deze KTM is voorbij. De bui hing al een tijdje klaar, maar zelfs een weekje Schotland eind augustus kon me niet meer overtuigen.
Na acht jaren en 90.000km dienst verkoop ik mijn oranje KTM 950 Adventure.
Je vindt nog 27 andere foto's als je op de link klikt onderaan deze advertentie.
Klassieke data:
bouwjaar: 2005
kmstand: 101.625km en daar gaat niets meer bjkomen, ik zet 'm gewoon aan de kant tot de koper langskomt.
aantal eigenaars: 2
Optische staat van het voertuig: gebruikt en toch nog verblindend mooi. Zo vertoont het kofferrek veel schrammen, en ook het kuipwerk heeft wel wat schade: wat krassen rechts, een breukje links in het zijpaneel van de kuip, een paar stukjes verf die los gesprongen zijn. De stuurkappen hebben ook gedaan wat ze moesten doen: mijn handen beschermen. De lelijkste schaafplek zit aan de rechtertank geheel verborgen onder het zwarte plastieken beschermkapje, doordat de eerste eigenaar er een lelijke schuiver mee gemaakt heeft. Ik zeg u dat nu, helaas heb ik dat zélf mogen ontdekken want de 1e eigenaar had daar niks van gezegd ....
Technische staat: subliem . Altijd tiptop perfect in orde gehouden. Elke 5000km een oliewissel, met 10W40, en de zeefjes bevatten nooit metaalschilfers. Op de vraag hoeveel olie het blok verbruikt kan ik enkel antwoorden dat ik tussen de wissels door niet moet bijvullen. Kleppen gesteld zoals het hoort. Voorvork en schokbreker achteraan zijn meermaals onderhouden en gereviseerd geweest door WP Suspension te Mol en Mototech te Westrem. De achterbrug heeft twee drainagegaatjes gekregen zodat het water eruit kan. Nergens spelingen, lagers draaien perfect zoals het hoort. Dit 2005-model is het laatste model dat carburateurs heeft, en alle kinderziektes die er ooit waren bij de modeljaren 2003-04 zijn perfect en duurzaam opgelost. Dit is, kortom, een "bugfree motorcycle"!
Gebruikt voor: off-roadreizen mee ondernomen in Roemenië, Marokko, de Alpen en Wales, wat asfaltweekendjes, een pak woonwerkverkeer, ...
Aanpassingen:
- voorwiel: Exel-velg met Talonnaaf en dikkere spaken
- achterwiel: Exel-velg met originele naaf en dikkere spaken
- Set Wings-dempers, twee db-killers aanwezig (stilste set is gemonteerd). Wol werd nog dit jaar vervangen.
- EPC en SAS verwijderd wegens overbodig
- Gasnaald is verzet naar het middenste groefje (www.ktm950.info) wat het blok meer punch geeft.
- linksvooraan een verstraler, rechtsvooraan een mistlamp, beide van Hella, te bedienen met knopje op het dashboard. Werkt enkel indien het contact is ingeschakeld.
- remschijf achteraan is een originele vrij recente, dus geen inloopsporen
- remmen vooraan zijn Braking, dat zijn zwevende, ook geen inloopsporen
- tankdoppen werden aangepast zodat er geen vacuum in de tank meer werd getrokken (www.ktm950.info)
- handvatverwarming
- de oude benzinepomp werd preventief vervangen door een exemplaar dat optisch aangestuurd wordt (info bij Dr.Bean op forum.lc8.nl)
- cameltoe van Touratech zodat ie niet kan wegzakken in een zachte grond.
Extra's:
- een mooi tot op het dashboard afgekort windscherm, zalig het hoofd in de wind in de zomer. Het originele scherm gebruikte ik in de koudere en nattere maanden.
- kofferrek (gemonteerd) en de twee traditionele grijze GOBI-koffers, met extra bevestigingsbeugeltjes bovenop de deksels. (duh, heb ik nog geen foto's van...)
- sas en epc krijg je er natuurlijk los bij geleverd
- de originele handvaten
- ik heb nog dat ktm-valiesje met het aflevercertificaat van deze moto, en er zit zelfs een KTM-pen in!
Hier vind je veel en grote foto's van deze moto : http://www.toonze.be/index.php?/category/15
De prijs: op marktplaats zie ik eentje met 90.000+ km waar ze nog € 4990,- voor vragen. Lijkt me wat gek, maar misschien is die optisch nog perfect. De mijne heeft wat krassen, mààr wel twee excel-velgen, die dempers, een kofferrek met koffers, dus laten we de vraagprijs op 3990 zetten. Wordt niet verstuurd met de post. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Laatst aangepast door Muug op Za, 1 Okt. 2016, 17:45, in totaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Do, 8 Sep. 2016, 16:10 Onderwerp: Re: KTM 950 Adventure van 2005 te koop |
|
|
Muug schreef: | hij moet plaats maken voor de volgende (en neen, 't is geen KTM. |
maar een ... ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1593 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Do, 8 Sep. 2016, 17:04 Onderwerp: Re: KTM 950 Adventure van 2005 te koop |
|
|
petervdc schreef: | Muug schreef: | hij moet plaats maken voor de volgende (en neen, 't is geen KTM. |
maar een ... ? |
wel, de beer loopt nog rond, dus ik kan moeilijk zijn vel al verkopen eh  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 758 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Zo, 11 Sep. 2016, 20:01 Onderwerp: |
|
|
Pang!
 |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

|
Geplaatst: Ma, 12 Sep. 2016, 12:58 Onderwerp: |
|
|
jep
gat in de muur
ik heb het zoekertje aangepast, alle details staan er nu in. Vragen kan je mailen, of via een pm of gewoon hier in deze topic. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|