Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Vanlierde
|
Geplaatst: Zo, 11 Sep. 2016, 9:48 Onderwerp: T-stuk 950 adventure uithalen |
|
|
Hoi,
Ik ben bezig mijn 950 adventure aan het demonteren om het kader, subframe en achterbrug te laten poederlakken,
ik heb de stuurplaat er al afgehaald en de vorkpoten eruit gehaald, maar nu krijg ik het Tstuk niet los uit het balhoofd.
ik heb nog niet echt hard geduwt, maar bij mijn andere motoren viel deze er praktisch uit, bij de ktm echter niet, en ik wil niets forceren voor ik zeker weet dat ik wat kracht mag gebruiken om deze eruit te halen.
alvast bedankt
mvg
bart |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 11 Sep. 2016, 10:20 Onderwerp: |
|
|
deze hoort er idd ook zo 'uit te vallen'
als ie blijft hangen is dat alleen op het bovenste kegellager (het onderste plitst immers.
de bionnenring van het bovenste kegellager zit losjes op de stuurpen: Deze zal dan wel een beetje vastgeroest zitten ofzo?
(neem aan dat je de bovenste kroonplaat, moer en afdichtring (platte ring met rubberkantje) verwijderd hebt.
Gewoon zagtjes paar kleine tikjes met een plastic hamertje: Pas op dat je de draad niet beschadigd! (ze de moer voor 90% op het uiteinde bijv., of leg er effe een houtje tussen). En dan valt ie er uit.. dus houdt er wat onder!
Ik schat zo dat je dan ook beter meteen de balhoofdlager kunt vervangen _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Vanlierde
|
Geplaatst: Zo, 11 Sep. 2016, 13:40 Onderwerp: |
|
|
hoi,
is er uit gekomen, omdat er onder de kroonplaat geen moer zit (wel het geval bij mijn wr250f en klx 300) dacht ik dat het op een andere manier vastzat en wilde ik dus niets "forceren" zonder me eerst te informeren.
Heel erg bedankt.
ps.: balhoofdlagers en cups worden vervangen. draaide totaal niet soepel meer  |
|
Naar boven |
|
 |
Vanlierde
|
Geplaatst: Zo, 11 Sep. 2016, 13:42 Onderwerp: |
|
|
 |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Zo, 11 Sep. 2016, 20:03 Onderwerp: |
|
|
Uhmmm wat voor motor is dit
Je pakt het grondig, benieuwd naar het eindresultaat  _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Vanlierde
|
Geplaatst: Zo, 11 Sep. 2016, 20:09 Onderwerp: |
|