lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Motorblok 990 adv

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Di, 26 Jul. 2016, 15:47    Onderwerp: Motorblok 990 adv Reageer met quote

Beste alle,
Ik ga binnenkort een 990 adv motorblok kopen. Wie kan mij vertellen hoe ik in 1 oog opslag kan zien dat ik met een 990 blok te maken heb of met een 950, er zitten nl geen carburateurs of gasbuizen van de injectie meer op.
Zelf dacht ik dat het kleppen deksel van de 950 een dubbele olie toevoer heeft en de 990 een enkele. Kan ik nog iets zien aan het serie nummer? 9-601*86245*
Alvast bedankt voor de moeite,
Gr Koen thumbsup

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2726
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jul. 2016, 19:24    Onderwerp: Reageer met quote

Advwnture, 2009.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jul. 2016, 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Koen,

Ik heb geen los blokken liggen dus ik kan het niet checkken

een 990 heeft ook 2 olie aansluitingen op de voorste kop, dat is niet anders volgens mij.

aan het nummer van de cilinder zou je het moeten kunnen zien, maar ik ken de coderingen echt niet. (Steven, is er enige logica in die nummers?)

uiterlijke verschillen 950 versus 950:


* Slag 100mm versus 101 mm. Ik denk dus dat de cilinder ook fysiek 1mm hoger is voor de 990 ! Dat zou je makkelijk kunenn meten dan weet je zeker welke cilinder er op zit.

*Bougie: CR 8E verus DCPR8E (injecties hebben altijd -R type bougies ivm storingen)



verder zie ik op de microfische
http://www.ktmworld.com/partfinder.html#/KTM/990_Adventure_DAKAR_Engine_-_2011/Cylinder_Head_Front/26%7c~42%7c~0005/26%7c~42%7c~0035

dat er rechts op de voorste kop, onder een van de 2 boutjes van het deksel aan de nokkenasketting kant een houderte zit bij de 990 voor de EFI-connector: 69006015050. dat zou makkelijk kunnen verraden of het een 990 is.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jul. 2016, 21:42    Onderwerp: Reageer met quote

Uitlaatpakking van een 990 blok is ook groter dan die van de 950.

Blokje staat inmiddels in mijn garage thumbsup
Na de vakantie eens goed inlezen en een plan van aanpak maken.
Bedankt voor de info,

Gr Koen

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jul. 2016, 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

ga je de carbs op een 990 blok zetten neem ik aan?
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif