Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
bmva
Geregistreerd op: 10-2-2007 Berichten: 148 Woonplaats: Ouderkerk aan de Amstel
|
Geplaatst: Do, 9 Jun. 2016, 0:07 Onderwerp: Snelheidsmeter 990 adventure valt uit. Oorzaak? |
|
|
Beste LC8 genoten.
Ik rijd momenteel in Frankrijk met een 990 adventure uit 2007, langs de Italiaanse grens en heb het probleem dat mijn snelheidsmeter er af en toe mee stopt ( meet geen snelheid; geeft 0 aan op het display) en daarom ook geen kilometers worden doorgeteld. alle andere functies van het display werken normaal.
Mijn vraag is aangezien ik geen schema bij de hand heb hoe de snelheid wordt gemeten, kan het zijn dat er een relais slecht contact maakt? Of mijn abs sensor? Waar kan ik het best zoeken naar de oorzaak?
Het is erg onprettig als de snelheid niet wordt aangegeven....
Gr.
Mark _________________ Oranje 990 Crispy design Adventure 2007, 690 Enduro R 2013 |
|
Naar boven |
|
 |
TomW_be

|
Geplaatst: Do, 9 Jun. 2016, 9:39 Onderwerp: |
|
|
Heb je ook abs ? Werkt die nog ? |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Do, 9 Jun. 2016, 10:14 Onderwerp: |
|
|
Snelheidssensor op je voorwiel. Aan je linkerpoot.
Weet niet of dit bij ABS modellen wel hetzelfde is _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
arno
Geregistreerd op: 28-9-2011 Berichten: 369 Woonplaats: Beveren-Waas (B)
|
Geplaatst: Do, 9 Jun. 2016, 14:11 Onderwerp: |
|
|
Slecht contact van de abs-zekering? _________________ KTM ADV 640 '03 |
|
Naar boven |
|
 |
ErnstB69
|
Geplaatst: Do, 9 Jun. 2016, 16:03 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een zelfde type en bouwjaar. Ik kreeg ook ineens klachten van dashboard uitval en snelheidsmeter. Zekeringen blok schoongemaakt. En ABS ding onder het zadel (dan staat je meter ook op 0). Maar uiteindelijk bleek - kreeg vrij snel meer uitval - m'n startrelais volledig vergaan.
Met twee stukjes koperdraad en soldeer kortgesloten. (Moest nog dag rijden) en daarna nieuwe erop. Klaar. Hoop dat je snel oorzaak hebt. Succes! |
|
Naar boven |
|
 |
|