Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Fiveblade

|
Geplaatst: Ma, 21 Mrt. 2016, 22:30 Onderwerp: 990 bouwjaar 2006 knettert bij startpoging |
|
|
De motor heeft een half jaar stil gestaan omdat mijn bekken gekanteld was (en bleef kantelen). Eerste probleem dat ik tegenkwam was een (op 3 plaatsen lekkende brandstofleiding. Dit verholpen en hoopte op een probleemloze start.
Helaas, als ik op de startknop druk hoor ik alleen een knetterend geluid, dat achter de rechter tankhelft lijkt uit te komen. De startmotor draait niet rond. Brandstofpomp lijkt het wel te doen.
De accu was leeggelopen, aan de druppellader gehangen. Deze geeft 14V aan. Heb de spanning nog niet tijdens het starten zelf gemeten.
Wat is nu wijsheid? Proberen over te starten m.b.v auto accu?
Of kan het het startrelais zijn dat plakt? en waar zit het start relais, ik kom er met foto van het wph niet uit. Wie van jullie heeft een idee?
Alvast bedankt, grtz René _________________ FZ600 - FZ 750 - GSXR-1100 - GSXR1100W - GSXR-750 srad (2x) - CBR900RR - ADVENTURE 990 |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Ma, 21 Mrt. 2016, 22:53 Onderwerp: |
|
|
Nieuwe batterij. Met een lader eraan zal je wel wat spanning meten, maar de capaciteit om energie op te slaan is weg. Starten met externe batterij zal misschien wel lukken maar dan ga je het laadcircuit onnodig belasten met een batterij die op is.
Als je de spanning van de batterij kan meten is het een kleintje om dat ook te doen tijdens het starten (zonder lader eraan natuurlijk). Alles onder de 10V = batterij eraan voor de moeite. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Wo, 23 Mrt. 2016, 20:05 Onderwerp: |
|
|
Het geluid wat je hoor is een overslaand relais vermoedelijk door te weinig spanning. Dit is het startrelais. Probeer even een verse accu dit zal vast het probleem oplossen.
het relais zit rechts onderin achter je tank. Waar ook het geluid vandaan komt. Als ik jou was eerst even nieuwe accu proberen voordat je alles gaat loshalen.
Succes! en mocht er wat zijn je weet ons te vinden.
*Heb nog even ter verduideliking een foto uit mijn verzameltopic gepakt:
 _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
|