Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Stef Geelen
|
Geplaatst: Di, 8 Mrt. 2016, 9:52 Onderwerp: Zoektocht naar een allroad helm |
|
|
Ik ben op zoek naar een Allroad helm.
Momenteel is de Nexx XD1 Baja de favoriet. Maar misschien zijn er hier nog andere die er betere kennen?
Vizier zou er vanaf moeten kunnen worden gehaald zodat je er in de zomer gewoon een cross bril op kan dragen zodat er lekker veel wind binnen kan!
Laat de suggesties dus maar komen  |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

|
|
Naar boven |
|
 |
TRooPER
|
Geplaatst: Di, 8 Mrt. 2016, 12:10 Onderwerp: |
|
|
ik gebruik ook een shoei hornet DS,
met klep en vizier,
ik draag een bril,
voor gewone baan/allroad ritten: zonder crossbril, dus met 'sport'bril (= plastiek bril op sterkte) en vizier dicht bij regen.
voor offroad: 'sport'bril en crossbril overheen, vizier kan open blijven, stoort niet met de crossbril
de hornet is volgens mij een vrij stille helm , ik ben alvast zeer tevreden, is nu mijn 3de al. |
|
Naar boven |
|
 |
HS

|
Geplaatst: Di, 8 Mrt. 2016, 12:44 Onderwerp: helm |
|
|
Heb een Arai X3 Snipe. Super pasvorm en comfort, erg tevreden. Had voorheen een normale X3 maar daarvan vond ik de klep bij hoge snelheid storend wapperen, dat doet deze snipe niet gelukkig  _________________ Kan Tegen Modder.. |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Di, 8 Mrt. 2016, 13:01 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat dit mijn keuze word
http://www.fc-moto.de/Shoei-Hornet-DS/nl
Prijs is heel goed voor wat het is. _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Stef Geelen
|
|
Naar boven |
|
 |
Blob

|
Geplaatst: Di, 8 Mrt. 2016, 14:35 Onderwerp: |
|
|
De Hornet is een prima helm, niet al te zwaar. Een paar opmerkingen: lawaaierig en wat wind lekkend op de snelweg. Oordopjes mee dus. En niet alle crossbrillen passen, dus daar vooraf even op letten. _________________ 990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk! |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1593 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 8 Mrt. 2016, 16:47 Onderwerp: |
|
|
Ook ik heb een Hornet DS, al enkele jaren.
Vorig jaar in oktober zalig gebruik van gemaakt.
Ik ben een brildrager, gevoelig aan zonlicht dus ik draag op de motorfiets veel een zonnebril ==> geen probleem, crossbril past daarover.
Begint het te regenen, ga je wat sneller rijden, wordt het frisser? ==> Geen probleem, vizier dicht ! Ik zit dan door vier vensters tegelijk te kijken : bril, zonnebril, crossbril en vizier ! Maf!
Je kan het vizier ook thuislaten, je kan rijden zonder zonneklep want je krijgt afdekplaatjes van de scharnieren mee etc etc
binnenvoering is duurzaam, robuust, ui-ter-mate tochtig en compleet ende geheel uitneembaar en simpel te wassen als je in de douche gaat bvb.
Super. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Toon_D
|
Geplaatst: Di, 8 Mrt. 2016, 17:20 Onderwerp: |
|
|
De Hornet is de beste!
Ik heb er al enkele geprobeerd. Heb nu de Suomy MX Tourer maar die is kwalitatief ondermaats voor die prijscategorie. Hij mag dan wel heel licht zijn maar het interieur is precies een fietshelm... _________________ KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150 |
|
Naar boven |
|
 |
deon

|
Geplaatst: Di, 14 Mrt. 2017, 16:45 Onderwerp: |
|
|
ik wil even wat advies ivm een ADV helm.
ik heb al 2 Arai Tour X helmen gehad.
Die passen perfect voor mij en qua turbulentie heel stil. ik had tot voor kort een Adventure 990 en nu een Adventure 1190.
sinds vorig jaar heb ik een KTM Arai Tour X-3, en die genereert zoveel turbulentie dat het niet te doen is.
ik heb gemerkt dat deze helm wat hoger uitgesneden is aan de zijkanten, en dat er daardoor meer wind in kan.
heeft er iemand soortgelijke ervaringen?
ik zie dat de tour X-4 weer ongeveer dezelfde vorm heeft als de Tour-X, dus misschien is dat weer de juiste helm voor me?
tips? suggesties?
thanks!
greetz
Pat |
|
Naar boven |
|
 |
Ger964
|
Geplaatst: Di, 14 Mrt. 2017, 18:32 Onderwerp: |
|
|
Ik heb recent een Nexx XD1 gekocht bij Louis.de in Essen.
Super tevreden en blij mee.
Fijn vind ik het extra zonnescherm aan de binnenzijde van de helm.
Zo kun je altijd met hetzelfde heldere pinlock vizier rijden.
De helm is nagenoeg dezelfde als de Touratech Aventuro.
Het verschil is dat de Nexx een mix van materialen voor de schaal heeft en de Aventuro een carbon schaal. Het zonvizier ontbreekt bij de Touratech.
Daarnaast is hij met zijn vanaf ongeveer 500,- veel duurder dan de Nexx.
Voor mijn Nexx heb ik 299,- betaald.
Het was een helm van 449,- die goedkoper weg mocht omdat hij overjarig was in combinatie met een klantenkaart korting van 50,-.
Qua geluid is hij iets minder stil dan een Shoei XR1000 en stiller dan een Shoei VFX-W.
Passen in een winkel zou ik zeker doen. Ik ging voor de Nishua Enduro Carbon.
Deze zat voor geen meter. De ene maat te klein en de andere maat te groot.
De Hornet heb ik ook gepast, zat goed maar vond het prijsverschil tov de Nexx veel te groot. _________________ KTM 950 adv op noppen |
|
Naar boven |
|
 |
Don

|
Geplaatst: Zo, 19 Mrt. 2017, 0:50 Onderwerp: |
|
|
Al twee jaar in bezit van een Arai X3 Snipe.
Fijne helm en aan te raden. |
|
Naar boven |
|
 |
|