Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Wo, 30 Dec. 2015, 15:45 Onderwerp: En terug bij m'n grote liefde! Enkele technische vraagjes. |
|
|
Na wat omzwervingen naar lichtere bikes staat er sinds enige dagen weer een KTM Adventure in m'n stal, een knaloranje 990 uit 2007. Toch wel een verschil tegenover mijn ouwe 950's; Deze is lager (maar daar wil ik nog wel wat aan gaan doen in de toekomst) en tevens beschik ik voor de eerste keer over een ABS...en dat is wennen!
Ik krijg die ABS trouwens met geen mogelijkheid uitgeschakeld. Wanneer ik de officiële procedure volg en het ABS knopje bij stilstand enkele seconden lang ingedrukt hou, knippert het lampje drie keer en gaat weer uit. Een remtest laat blijken dat ABS gewoon aanstaat. Na verschillende keren proberen heb ik het opgegeven. Weet iemand hier raad?
Mijn 990 beschikte vroeger over een immobilizer (alarm) en dat is er door de vorige eigenaar vandaan gehaald.
Ook staan er twee Leovince's op, zo goed als nieuw en een K&N luchtfilter. Mapping is niet aangepast volgens eigenaar. Natuurlijk ploft ie bij het dichtdraaien van het gas. Zijn er hier 990-eigenaars met aangepaste uitlaat en inlaatlijn die wat geëxperimenteerd hebben met mappings?
K&N luchtfilter denk ik eraf te gooien omdat ik graag offroad wil gaan rijden met deze machine. Leovinces zou ik het liefst inruilen tegen Akra's omdat die toch wat meer bass hebben!
Grtz,
Bert _________________ Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be |
|
Naar boven |
|
 |
TomW_be

|
Geplaatst: Wo, 30 Dec. 2015, 17:52 Onderwerp: |
|
|
Als ik de ABS wil uitschakelen trek ik altijd de sensor van het achterwiel uit aan de abs-pomp. Zo is de abs permanent uitgeschakeld, ook als ik de motor een keertje stil leg. |
|
Naar boven |
|
 |
Olivier_S
|
Geplaatst: Wo, 30 Dec. 2015, 18:47 Onderwerp: |
|
|
Hier ook gewoon het abs stekkertje uitgetrokken onder het zadel...
Ik heb Leovince's met de akra mapping, werkt perfect. _________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
 |
john68
|
Geplaatst: Wo, 30 Dec. 2015, 23:51 Onderwerp: abs |
|
|
knop indrukken en dan de contactsleutel omdraaien , abs lampje blijft dan knipperen en is uitgeschakeld . |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
|
Geplaatst: Do, 31 Dec. 2015, 0:06 Onderwerp: |
|
|
Hi Bert, gefeliciteerd!
Ik heb een 990R daar zit geen abs op. Maar mijn maat haalt de zekering van de abs eraf dacht ik.
Kwa mapping experimenteren heeft StevenD alle apparatuur. Dus als je een keer in de buurt van Amsterdam komt.....
Gr. Dekster _________________ 990 R & fe450 & IHZ Jupiter |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
|
Geplaatst: Do, 31 Dec. 2015, 15:02 Onderwerp: |
|
|
Ha kerels, bedankt voor de antwoorden. Dat stekkertje ga ik eens opzoeken en ik ga zeker ook de procedure eens uitvoeren zoals beschreven door john.
Ik had op mijn vorige Adv Unifilters waar ik heel tevreden over was. Wanneer ik de keuze van luchtfilter heb gemaakt en m'n inlaat en uitlaattraject vastligt, ben ik zeker te vinden voor een afstelling op maat in het verre Amsterdam! StevenD, laat maar weten wat en hoe.
Grtz,
info@bomen-snoeien.be |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Do, 31 Dec. 2015, 17:16 Onderwerp: |
|
|
veel geluk met je 990 en tot in de kuil voor het maken van de eerste krassen. _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
|
Geplaatst: Do, 31 Dec. 2015, 17:37 Onderwerp: |
|
|
Merci Rob, laat maar weten wanneer ge nog eens gaat!
grtz,
info@bomen-snoeien.be |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Do, 31 Dec. 2015, 18:20 Onderwerp: |
|
|
2006-2007 hadden een terugroepaktie voor een defecte ABS-schakelaar... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
|
Geplaatst: Do, 31 Dec. 2015, 19:20 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | 2006-2007 hadden een terugroepaktie voor een defecte ABS-schakelaar... |
Dan vermoed ik dat die nog openstaat, want die schakelaar doet hier niks buiten 3 keer flikkeren...
Gewoon binnengooien bij dealer naar keuze? _________________ Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Za, 2 Jan. 2016, 22:22 Onderwerp: |
|
|
yup, en mbv uw chassisnr weet die direct wat er nog openstaat. |
|
Naar boven |
|
 |
EP

|
Geplaatst: Vr, 22 Jan. 2016, 21:49 Onderwerp: |
|
|
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Vertrouw nooit op die schakelaar. 1 keer op een helling je motor stil remmen, weer starten, en het abs staat weer aan. Geleerd op een skipiste. Auauauaua.
Langer boutje bij de sensor aan de achterbrug, dikke ring onder de sensor is abs altijd uit. Dikke ring erboven is aan. Door de te grote afstand tussen de sensor en de ring op het wiel komt er geengoed signaal. Dat levert een foutmelding op waarna de abs automatisch wordt uitgeschakeld.
Have fun! _________________ PPM |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
|
Geplaatst: Za, 23 Jan. 2016, 10:00 Onderwerp: |
|
|
Hey EP, da's lang geldeden. Bedankt voor je skipiste-tip.
Rij jij ook nog met je LC8?
grtz,
info@bomen-snoeien.be |
|
Naar boven |
|
 |
EP

|
Geplaatst: Ma, 8 Feb. 2016, 17:24 Onderwerp: |
|
|
Jazeker. Maar de lc8 moet mijn liefde nu wel delen met een freeride  _________________ PPM |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Ma, 8 Feb. 2016, 19:31 Onderwerp: |
|
|
Ik zelf had 1 van de 2 draadjes van de achterste abs sensor onderbroken. draad aan gemaakt tot voor aan een schakelaar van daar weer naar achter en weer aan het andere eind van het draadje. zo kon ik gewoon de abs op en af zetten. simpel.
maar nu toch de hele boel er uit gesloopt. _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
|