Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
evd

|
Geplaatst: Ma, 9 Nov. 2015, 22:13 Onderwerp: LC8 afstellen na verwijderen dB killers (Akrapovic) |
|
|
Hallo rijders,
Ik heb een KTM 950 SM uit 2005 met een set Akrapovic dempers. Nou ga ik er even vanuit dat de vorige eigenaar hem af heeft laten stellen op deze dempers inclusief dB killers.
Ik zou graag willen weten of ik mijn carburateur settings moet aanpassen als ik zonder dB killers wil gaan rijden. Zo ja, kunnen jullie mij tevens adviseren welke instelling ik aan kan houden. Of adviseren jullie om het sowieso op een test bank te doen?
Voor de duidelijkheid; het gaat om deze dempers.
Alvast bedankt! |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Di, 10 Nov. 2015, 0:08 Onderwerp: |
|
|
Voor akra's met dempers moet je helemaal niks opnieuw afstellen, dus daarvan uit gaan zou ik al helemaal niet doen. Waar ik wel vanuit zou gaan is dat 99% van alle motorrijders die andere dempers steken niks doen aan de afstelling .
Als je zonder dB killers gaat rijden moet je best wel opnieuw afstellen, en in de meeste gevallen gaat ie een eind rijker gezet worden. Hoeveel dat moet zijn kan je best op een testbank doen. Niemand kan je zomaar "een afstelling" geven, daarvoor zijn de verschillen tussen motoren veel te verscheiden...
Uit ervaring weet ik ondertussen ook al dat niet iedereen met een testbank een motorfiets kan afstellen...zelfs zogenaamd gerenommeerde namen durven soms ronduit beschamend afgestelde motorfietsen afleveren, omdat ze hun afstelling gaan doen op carburatoren die half verstopt zitten door vervuiling bvb. Ik durf je dus ook geen namen geven. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Wo, 11 Nov. 2015, 19:31 Onderwerp: |
|
|
Verpalen is een goeie zijn al meer fietsen op de bank geweest van dit forum. _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
|