Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Niek
Geregistreerd op: 29-6-2015 Berichten: 15 Woonplaats: Kampen
|
Geplaatst: Do, 1 Okt. 2015, 0:15 Onderwerp: Keuze |
|
|
Ben op zoek naar een adventure. Heb de keuze tussen een zwarte 950 2006 35000 dkm, eerste eigenaar, erg mooi en dealer onderhouden. Geen koffers, wel tanktas erbij. Bos uitlaten.
Of een 990 2007 45000 dkm, ook mooi, wel koffers, abs, akra's. Niet dealer onderhouden maar familie die bij ktm oostenrijk werkt kon de onderdelen goedkoop leveren. Dus ook netjes onderhouden. Prijs na invoer pak m beet hetzelfde als de 950.
Toch maar voor nieuwer, completer en abs gaan of.... |
|
Naar boven |
|
|
Martin
Geregistreerd op: 22-7-2013 Berichten: 181 Woonplaats: Heukelum
|
Geplaatst: Do, 1 Okt. 2015, 5:58 Onderwerp: |
|
|
Heb je op beide gereden? |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1498 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Do, 1 Okt. 2015, 14:01 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad, een carb rijdt heel anders dan een injectiemodel. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1459 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Do, 1 Okt. 2015, 14:01 Onderwerp: |
|
|
Beide lijken een prima motor uit jou omschrijving. Rijd op beide en kies wat je het lekkerste vind rijden. _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
Niek
Geregistreerd op: 29-6-2015 Berichten: 15 Woonplaats: Kampen
|
Geplaatst: Do, 1 Okt. 2015, 14:16 Onderwerp: |
|
|
zaterdag 2x 990 proberen.
Ben benieuwd naar het verschil. Vind de 950 erg leuk rijden... |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Do, 1 Okt. 2015, 15:01 Onderwerp: |
|
|
ik heb beide gehad vanaf 2003.
70k met 950 gereden,
daarna 20k met 990.
nu weer bewust voor een 950 gekozen,
dierijdt mijnsinziens toch het lekkerst.... _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1498 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Do, 1 Okt. 2015, 17:24 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | ik heb beide gehad vanaf 2003.
70k met 950 gereden,
daarna 20k met 990.
nu weer bewust voor een 950 gekozen,
dierijdt mijnsinziens toch het lekkerst.... |
tuurlijk, lekker analoge reaktie op je rechterpols, die injectie is echt hard aan/uit... _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Do, 1 Okt. 2015, 19:06 Onderwerp: |
|
|
jammer vond ik altijd van mijn 990 dat die niet zelf stationair af te stellen was, dus s'morgens vroeg met veels te hoog toerental in de opwarmfase
weg moeten rijden vond ik nooit fijn. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Niek
Geregistreerd op: 29-6-2015 Berichten: 15 Woonplaats: Kampen
|
Geplaatst: Do, 1 Okt. 2015, 22:06 Onderwerp: |
|
|
Ik ga het ervaren. Dank voor de reacties. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1498 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 2 Okt. 2015, 15:18 Onderwerp: |
|
|
Niek schreef: | Ik ga het ervaren. Dank voor de reacties. |
hm
versta ons niet verkeerd... je merkt dat er hier niemand is die één van beide modelllen gaat afbreken of zo, beide zijn subliem. Het zijn dan ook dan ook dezelfde moto's, enkel de gasreaktie is toch wel verschillend... _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Niek
Geregistreerd op: 29-6-2015 Berichten: 15 Woonplaats: Kampen
|
Geplaatst: Zo, 4 Okt. 2015, 21:37 Onderwerp: |
|
|
tis een (Belgische) 990 geworden. Heb er 2 gereden. De eerste vond ik erg happerig op het gas, vooral irritant na het uitkomen van en bocht. De 2de, die ik dus gekocht heb, heeft dat 85 % minder. Gashandel is vervangen door een progressieve en hij heeft akra's + bijbehorende mapping.
Om heel eerlijk te zijn vond ik de 950 het mooist op het gas reageren. Maar het exemplaar wat ik op het oog had was gewoonweg te duur in verhouding met de 990 die ik nu heb gekocht. Deze is compleet met alu-koffers, valbeugels en topkoffer.
Nu nog even invoeren. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1498 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 5 Okt. 2015, 12:47 Onderwerp: |
|
|
Niek schreef: | tis een (Belgische) 990 geworden. Heb er 2 gereden. De eerste vond ik erg happerig op het gas, vooral irritant na het uitkomen van en bocht. De 2de, die ik dus gekocht heb, heeft dat 85 % minder. Gashandel is vervangen door een progressieve en hij heeft akra's + bijbehorende mapping.
Om heel eerlijk te zijn vond ik de 950 het mooist op het gas reageren. Maar het exemplaar wat ik op het oog had was gewoonweg te duur in verhouding met de 990 die ik nu heb gekocht. Deze is compleet met alu-koffers, valbeugels en topkoffer.
Nu nog even invoeren. |
Zo'n progressief gashendel is inderdaad dé oplossing voor het happerige gas van een injectie. En jep, de 950 rijdt het soepelst. Proficiat met je aankoop ! (check pm trouwens) _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
f@zertje
Geregistreerd op: 19-7-2006 Berichten: 341 Woonplaats: Oirschot
|
Geplaatst: Ma, 5 Okt. 2015, 15:44 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat het niet aan het gashandel ligt maar aan de mapping.
De mijne reed met de Akra mapping ook veel smooter, en dan zonder gashendel.
Verbruik was een beetje hoger . _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
|
|