Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Zo, 12 Jul. 2015, 17:41 Onderwerp: KTM 990 SMR 2012 + ABS + Wings + tuning |
|
|
Ingeruild _________________ LC8 Rules
Laatst aangepast door sharky_capas op Vr, 23 Okt. 2015, 20:37, in totaal 5 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 14 Jul. 2015, 2:13 Onderwerp: |
|
|
-knip-
MOD-EDit:
AUB geen discussie in 'koop en verkoop'; alleen berichten zoals vragen aan de verkoper over de aangeboden waren. |
|
Naar boven |
|
 |
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Wo, 5 Aug. 2015, 21:02 Onderwerp: |
|
|
Advertentie en prijs aangepast !
 _________________ LC8 Rules |
|
Naar boven |
|
 |
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Za, 8 Aug. 2015, 12:27 Onderwerp: |
|
|
Inmiddels 4 x een geïnteresseerde voor een testrit gehad.
Men is allemaal zeer onder de indruk van de staat, de accessoires en het geluid.
Maar wat wel op valt is dat men mijn SMR vergelijkt met een SM-T.
Tot nu toe wint de SM-T
Mijne lijkt te hardcore SM. Weinig windbescherming en door de aanpassingen meer vermogen en dit geeft een andere indruk als de SM-T.
Wie wil er een street Hooligan SMR?
 _________________ LC8 Rules |
|
Naar boven |
|
 |
wreckah

Geregistreerd op: 18-6-2009 Berichten: 176 Woonplaats: Gent, België
|
Geplaatst: Za, 8 Aug. 2015, 12:55 Onderwerp: |
|
|
prachtige moto,
en die opmerkingen ivm. SMT/SMR: is inderdaad vreemd...windbescherming bij een SMT gaat immers gepaard met een gigantisch gebulder, en de grote kuip vooraan geeft een wat logger sturende moto. Maar ja, de markt vraagt nu éénmaal nog steeds om grote touringschepen...
Ik heb mijn SMT in de loop van de jaren bijna volledig omgebouwd naar SM/SMR, met SMR zadel, SMR wielen en SMR voorkant...alles behalve de tank eigenlijk en ik keer nooit meer terug naar de SMT
veel succes met de verkoop!  _________________ '09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R |
|
Naar boven |
|
 |
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Za, 8 Aug. 2015, 13:03 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je reactie.
Als KTM eigenaar (het is mijn 4de) weet je wat het rijden op een KTM doet.
Ik heb nu 4 geïnteresseerden gehad voor een testrit welke geen KTM hebben gehad.
Ik vermoed dat ze komen omdat ze de motor mooi vinden en horen dat KTM een goede reputatie heeft.
Men is ook onder de indruk van de staat en het rijden, echter vind de mijne te extreem.
De een vond het teveel Supermotard ( ik zei het is een SM)
De ander vond te nakend/ te veel wind (volgens mij is dat op voorhand ook duidelijk)
De derde vond hem te bruut qua karakter topv een SM-T
Er zijn er 2 gegaan voor de Sm-t
Wel goed voor de SM-T markt
Maar zelf vond ik het uiterlijk van de SM-T maar dat is persoonlijk.
Zou het wel eens leuk vinden als er iemand kwam die komt voor de SMR en niet voor een mooie motor!
Ach heb er maar 1 nodig.
 _________________ LC8 Rules |
|
Naar boven |
|
 |
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Di, 11 Aug. 2015, 20:48 Onderwerp: |
|
|
vraagprijs/bodprijs aangepast _________________ LC8 Rules |
|
Naar boven |
|
 |
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Zo, 16 Aug. 2015, 21:00 Onderwerp: |
|
|
Nieuwe achterband aangeschaft.
Niemand geïnteresseerd in een KTM 990 Super Motard R?
 _________________ LC8 Rules |
|
Naar boven |
|
 |
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Do, 10 Sep. 2015, 20:53 Onderwerp: |
|
|
Zo eerst de KTM 990 SMR uitgelaten in de Eifel en wow het blijft de ultieme Eifel motor!
Vandaag testgereden op een 1190 Adventure.
Kreeg een bijzonder hoog bedrag terug qua inruil smr.
Maar na de testrit heb ik de deal niet genomen.
Adventure 1190 viel me tegen Iets wat ik niet had verwacht!
Het is enkel mijn ervaring, probeer niemand te beledigen, dit is mijn ervaring:
1190 adventure + alle electronika paketten
+ de zit en comfort
+ rijd soepel.
+ gaat erg hard.
+ mooi display en vele instellingen qua vering.
- bochtengedrag topv een SMR , zwaarder, grotere wielbasis en 19 ich
- remmen topv een SMR.
- Motorkarakter en koppel gevoel.
(koppel zit boven de 6500 toeren en niet onderin)
- KTM karakter weg, lijkt wel een BMW
( ik heb nu 4 KTM's gehad, maar dit karakter is heel beschaafd)
Je zult waarschijnlijk wel begrijpen,
Inrul qua KTM 1190 is niet mogelijk !
Dus SMR gaat enkel weg voor cash!
 _________________ LC8 Rules |
|
Naar boven |
|
 |
Toon_D
Geregistreerd op: 1-3-2013 Berichten: 219 Woonplaats: Kruibeke
|
Geplaatst: Do, 10 Sep. 2015, 21:08 Onderwerp: |
|
|
Als ik jou was zou ik er lekker mee blijven rijden
Geen blok zo hooligan als de 990 lc8  _________________ KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 11 Sep. 2015, 0:08 Onderwerp: |
|
|
sharky_capas schreef: | Zo eerst de KTM 990 SMR uitgelaten in de Eifel en wow het blijft de ultieme Eifel motor!
Vandaag testgereden op een 1190 Adventure.
Kreeg een bijzonder hoog bedrag terug qua inruil smr.
Maar na de testrit heb ik de deal niet genomen.
Adventure 1190 viel me tegen Iets wat ik niet had verwacht!
Het is enkel mijn ervaring, probeer niemand te beledigen, dit is mijn ervaring:
1190 adventure + alle electronika paketten
+ de zit en comfort
+ rijd soepel.
+ gaat erg hard.
+ mooi display en vele instellingen qua vering.
- bochtengedrag topv een SMR , zwaarder, grotere wielbasis en 19 ich
- remmen topv een SMR.
- Motorkarakter en koppel gevoel.
(koppel zit boven de 6500 toeren en niet onderin)
- KTM karakter weg, lijkt wel een BMW
( ik heb nu 4 KTM's gehad, maar dit karakter is heel beschaafd)
Je zult waarschijnlijk wel begrijpen,
Inrul qua KTM 1190 is niet mogelijk !
Dus SMR gaat enkel weg voor cash!
 |
bij welk ander merk verwacht je dezelfde sensatie als bij je speciaal geprepareerde SMR ?????
ik denk dat je weinig andere motoren zult vinden  |
|
Naar boven |
|
 |
toktok

Geregistreerd op: 15-12-2011 Berichten: 123 Woonplaats: Heerlen
|
Geplaatst: Vr, 11 Sep. 2015, 7:20 Onderwerp: |
|
|
sharky_capas schreef: | Zo eerst de KTM 990 SMR uitgelaten in de Eifel en wow het blijft de ultieme Eifel motor!
Vandaag testgereden op een 1190 Adventure.
Kreeg een bijzonder hoog bedrag terug qua inruil smr.
Maar na de testrit heb ik de deal niet genomen.
Adventure 1190 viel me tegen Iets wat ik niet had verwacht!
Het is enkel mijn ervaring, probeer niemand te beledigen, dit is mijn ervaring:
1190 adventure + alle electronika paketten
+ de zit en comfort
+ rijd soepel.
+ gaat erg hard.
+ mooi display en vele instellingen qua vering.
- bochtengedrag topv een SMR , zwaarder, grotere wielbasis en 19 ich
- remmen topv een SMR.
- Motorkarakter en koppel gevoel.
(koppel zit boven de 6500 toeren en niet onderin)
- KTM karakter weg, lijkt wel een BMW
( ik heb nu 4 KTM's gehad, maar dit karakter is heel beschaafd)
Je zult waarschijnlijk wel begrijpen,
Inrul qua KTM 1190 is niet mogelijk !
Dus SMR gaat enkel weg voor cash!
 |
Ik had hetzelfde met de 1050 Adventure waarbij mij de zitpositie ook nog eens heel erg tegen viel. Gisteren de SMR nog eens uitgelaten richting Luxemburg maar mijn lieve hemel, wat stuurt dat ding en wat remt dat ding. Heb ook op een 1290 superduke gezeten maar tegen de zitpositie op de SMR kan eigenlijk, voor mijn gevoel, niks tegen op.
Trouwens voor wie het weten wil, tussen Angleur (Luik) en Tilf (binnendoor weg, niet snelweg) staat een nieuwe flitspaal, richting Tilf, net voorbij die Fabriek in die mooie bocht. Ik ben geflitst, hopelijk enkel van voren.
Grt, Tok |
|
Naar boven |
|
 |
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Vr, 11 Sep. 2015, 10:07 Onderwerp: |
|
|
[quote="mr wheely"] sharky_capas schreef: |
bij welk ander merk verwacht je dezelfde sensatie als bij je speciaal geprepareerde SMR ?????
ik denk dat je weinig andere motoren zult vinden  |
Tja mogelijk heb je daar en goed punt.
Ik verwachte meer van de 1190. hij heeft natuurlijk veel meer vermogen en komt goed uit de testen.
Het is ook qua adventure een mega vooruitgang.
echter,
Ik rij misschien te lang supermotard en ktm 2 cilinders. (oude stempel) Ik hou van koppel onderin. Brute trekkracht ipv eerst wachten tot 6500 toeren en dan pas een knal. Dit laatste ervaarde ik bij de 1190. Het neigt voor mij naar 4 cilinder gedrag. De dealer bevestigde dit overigens. zou zo een groter segment qua kopers hebben.
Ik ben onlangs wezen testrijden op een oudere (2010) Ducati Multistrada.
Ik heb zeer slechte ervaringen met Ducati en was eigenlijk vooraf al overtuigd dat het niets zou worden.
Nu wil ik niet vloeken in onze KTM kerk, maar na de testrit was ik meteen zwaar onder de indruk. Dus om antowoord te geven op jou reactie. De multistrada gaf me dus dwel dat gevoel. Deze heeft onderin dus echt meer power als een 1190 en stuurt ook beter. (mijn goevoel)
Natuurlijk ook iets anders als mijn SMR, echter als ik de vergelijking 1190 vs multistrada moet maken heeft jammer genoeg de multi echt mijn voorkeur.
 _________________ LC8 Rules |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 11 Sep. 2015, 22:35 Onderwerp: |
|
|
[quote="sharky_capas"] mr wheely schreef: | sharky_capas schreef: |
bij welk ander merk verwacht je dezelfde sensatie als bij je speciaal geprepareerde SMR ?????
ik denk dat je weinig andere motoren zult vinden  |
Tja mogelijk heb je daar en goed punt.
Ik verwachte meer van de 1190. hij heeft natuurlijk veel meer vermogen en komt goed uit de testen.
Het is ook qua adventure een mega vooruitgang.
echter,
Ik rij misschien te lang supermotard en ktm 2 cilinders. (oude stempel) Ik hou van koppel onderin. Brute trekkracht ipv eerst wachten tot 6500 toeren en dan pas een knal. Dit laatste ervaarde ik bij de 1190. Het neigt voor mij naar 4 cilinder gedrag. De dealer bevestigde dit overigens. zou zo een groter segment qua kopers hebben.
Ik ben onlangs wezen testrijden op een oudere (2010) Ducati Multistrada.
Ik heb zeer slechte ervaringen met Ducati en was eigenlijk vooraf al overtuigd dat het niets zou worden.
Nu wil ik niet vloeken in onze KTM kerk, maar na de testrit was ik meteen zwaar onder de indruk. Dus om antowoord te geven op jou reactie. De multistrada gaf me dus dwel dat gevoel. Deze heeft onderin dus echt meer power als een 1190 en stuurt ook beter. (mijn goevoel)
Natuurlijk ook iets anders als mijn SMR, echter als ik de vergelijking 1190 vs multistrada moet maken heeft jammer genoeg de multi echt mijn voorkeur.
 |
ook een koppelliefhebber tja voor mij ook 2 geliefde motormerken
en van allebei al meerdere mogen bezitten...
ducati beetje haat liefde verhouding (ducati stuk gaat tie)
ktm pure adrenaline voor mij de motor om het moeilijkste om normaal mee te doen, maar das dan ook wat ik zoek in een motor.
heb je al eens op een V4 motor gereden
dan ga je nog meer twijfelen.... maar betrouwbaarheid eeeejjjjj...... |
|
Naar boven |
|
 |
wreckah

Geregistreerd op: 18-6-2009 Berichten: 176 Woonplaats: Gent, België
|
Geplaatst: Vr, 18 Sep. 2015, 23:05 Onderwerp: |
|
|
ik heb dezelfde ervaringen als jij sharky
ook even met de 1190 gereden...het is helaas een boot in vergelijking met de SM. (zonder disrespect hoor)
En motorkarakter idd zeer lineair...
Je moet eens met een hypermotard 1100 rijden, of dé budget hooliganbike...de écht oude (lelijke) multistrada 1000...dat zijn heerlijke koppelblokken met zalig stuurgedrag.
En ik weet ook wel, met een hyper kun je enkel rond de kerk toeren, niet te vergelijken met een 1190 ofzo, maar toch
Ooit komt er nog een goeikope duc in huis hier. _________________ '09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R |
|
Naar boven |
|
 |
|