Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1601 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 20 Jul. 2015, 11:47 Onderwerp: agressiever na het kleppenstellen? |
|
|
Een hele tijd terug heb ik eens zelf de klepjes van m'n KTM 950 afgesteld. Dat was een behoorlijk okselzweterige bedoening want mijn ervaring beperkte zich tot het eenvoudige blokje van een R80GS. Dus na twintig keer controleren dan toch alles maar gemonteerd en ritje gaan doen. Wat metéén opviel toen ik onze oprit verliet was dat het blok een pàk agressief was geworden. Dat rukte als een gestoken pit-bull aan de ketting.
Nu vele duizende kms later is ie nog steeds zo wild
Maar graag had ik toch een mooi antwoord gehad op de vraag of het inderdaad zo kan zijn dat een andere klepspeling een blok zoveel pittiger kan maken? _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
zappa

|
Geplaatst: Ma, 20 Jul. 2015, 23:11 Onderwerp: |
|
|
moesten ze mijn kleppen stellen, ik zou ook agressief zijn , zelfs na duizende km's
afstelling bij een blok kan toch veel veranderen in 't gedrag?
zolange je beentjes niet achter je aan wapperen  _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis ! |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Di, 21 Jul. 2015, 7:20 Onderwerp: |
|
|
Mss is het goed om even je oude en nieuwe waarde van je kleppen hier neer te zetten. Lijkt me sterk dat da echt zo een verschil is. Dan moeten ze al erg slecht hebben gestaan. _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Di, 21 Jul. 2015, 14:02 Onderwerp: |
|
|
Als ze extreem veel speling hadden en ze zijn nu heel scherp afgesteld tegen de minimum speling dan zou dat zomaar eens kunnen. De klepoverlap wordt dan groter waardoor de vulling doorgaans beter wordt. Maar dan moet het echt wel een aanzienlijk verschil geweest zijn.
Daarbij komt ook dat klepspeling meestal minder wordt bij normaal gebruik, en niet zo snel meer (tenzij bij 2-klep boxers ). _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
|