Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Blok33
|
Geplaatst: Za, 11 Jul. 2015, 7:45 Onderwerp: Voorbereiding vakantie gaat mis.. |
|
|
Ik ben wat ziek geweest en heb daardoor weinig tot niet kunnen rijden op mijn 950s Adv..
Nou gaat het allemaal weer en mijn vriendinnetje heeft ondertussen ook haar rijbewijs en hadden we volgende weekend willen vertrekken op een (niet al te lange) motor-trip.
Ik dacht gisteren de motor weer even "in te rijden" maar helaas.
Olielampje sprong na 3 km aan en ik hoorde een geratel alsof het de kettingspanner was (deed ie soms als ie koud was) maar dan redelijk wat luider.
Nou was ik natuurlijk ook riant laat om wat te gaan inrijden maar het ging niet eerder..
Mijn vragen, weet iemand een goed adres in de buurt van sittard (Li) die verstand heeft van KTM en waar ik hem met een gerust hart naar toe kan brengen?
Ik ben geen "sleutelaar" maar wat zou ik zelf kunnen proberen, olie verwisselen zou me nog lukken maar het druk veertje is misschien net wat heavy..
Of zou er iets dramatischer aan de hand kunnen zijn?
Excuses voor het wat onsamenhangend verhaal maar de ongerustheid slaat een beetje toe.. |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Za, 11 Jul. 2015, 8:36 Onderwerp: |
|
|
Klinkt als waterpomp vervangen. Oliefilter zal gevolgtrekkingen er uit zien in dat geval. En een oliewissel natuurlijk. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 11 Jul. 2015, 9:49 Onderwerp: |
|
|
tja.. motorcenter in Venlo is niet meer en opvolger is geen ktm dealer meer volgens mij.
KTM.nl website bestaat niet meer , alleen nog een engelse versie...
en een dealer locator hebben ze niet: zoeken op postcode ofzo is er niet bij
dus misschien ben je dan nog het beste af als je naar duitsland gaat, o.a. http://ktmteamwest.de/ in Oberhausen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Jos van Vliet
|
Geplaatst: Za, 11 Jul. 2015, 11:06 Onderwerp: |
|
|
Als er in Limburg niets is dan kom je snel uit bij Eddy Lemmens in Veldhoven. Werkplaats is zeker betrouwbaar, maar maak duidelijke afspraken over wanneer het klaar is, dat wil wel eens uitlopen.
Zit er niets in Belgie wat dichter bij is? _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
 |
Menno
|
Geplaatst: Za, 11 Jul. 2015, 23:11 Onderwerp: |
|
|
Ik ben drie weken geleden bij Motorcenter Venlo geweest. De eigenaar vertelde me dat het bedrijf doorgaat als exclusief Ktm Dealer. Volgens mij kun je je motor daar gewoon heen brengen.
Wellicht kun je ze even bellen. |
|
Naar boven |
|
 |
Blok33
|
Geplaatst: Zo, 12 Jul. 2015, 19:32 Onderwerp: |
|
|
Heren, allemaal bedankt...
Ik ga morgen eens rondbellen.
Is de waterpomp echt een optie (nu ik er aan denk heb ik ook het idee alsof mijn vaatje wat leeg lijkt te lopen, kan dat)?
Dat zou nog wel eens een honda (heb nog een vr staan) vakantie kunnen worden dan ipv een ktm vakantie.. en ik had me er op verheugd.. grr
Maar even afwachten tot morgen. |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Zo, 12 Jul. 2015, 21:05 Onderwerp: |
|
|
Waterpomp, bijna zeker. Klusje van niets. _________________ Go!!!!!!
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1601 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Zo, 12 Jul. 2015, 21:27 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Waterpomp, bijna zeker. Klusje van niets. |
Als je dat al vijf keer gedaan hebt geef ik je gelijk. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Blok33
|
Geplaatst: Ma, 13 Jul. 2015, 22:06 Onderwerp: |
|
|
Ben zo aan het balen dat ik misschien niet met de KTM weg kan..
F.. it ik ga een poging wagen alles bij elkaar te krijgen..
- Waterpomp
- Olie (Even zoeken welke voordat ik een nieuwe discussie begin) + filer
- Oliedrukveer
- Koelvloeistof
- Pakkingen???
Is er iemand die me kan aanvullen?
Een wpb digitaal (heb hem wel al op papier) |
|
Naar boven |
|
 |
BikeBrother

|
Geplaatst: Di, 14 Jul. 2015, 8:56 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Bij mijn Adventure bleef na het starten ook een keer het oliedruklampje branden en veel geratel vanuit de nokkenasettinspanner. Motor uit gezet en olie nivo gecontroleerd. Dit stond 2 cm boven max. (ik controleer dit regelmatig en is altijd goed). Dus olie kon niet uit de olietank worden weggepompt, te weining olie bij de spanners, geratel enz...
Ik heb in de olie retourleiding (vanuit de oliesump) de drukklep losgehaald en het bleek dat het kogeltje vast zat. Kogeltje losgedrukt, olie verwisseld (moest ik toch doen na 9000 km) en alles weer ok.
Check dit eerst even voordat je grote werkzaamheden gaat doen. _________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
 |
Blok33
|
Geplaatst: Di, 14 Jul. 2015, 9:06 Onderwerp: |
|
|
Ok, dank je voor de tip.
Kun je deze nood ook op weg helpen waar ik dat moet zoeken.. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 15 Jul. 2015, 0:05 Onderwerp: |
|
|
onderaan de uitstroomopening van de olietank. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Blok33
|
Geplaatst: Vr, 17 Jul. 2015, 10:38 Onderwerp: |
|
|
Heren bedankt...
Ik ben maar eens begonnen met de olie en het oliefilter te vervangen.
Nou leek het er toch op dat er verkeerde olie in zat...
Het ratelen is ook zo goed als weg..
Alleen viel het mij op dat na het rijden, bij het peilen van de olie, veel bubbeltjes in de olie zaten?? Ik heb al proberen te zoeken in het forum (want ik zou zweren dat ik het ergens voorbij heb zien komen) maar kan het even niet terug vinden..
In ieder geval ga ik nog proberen een 200 tal km op de teller te zetten voor zondag en dan beslissen of ik het aandurf om met de KTM richting Cochem te gaan voor een week.. Gister liep ie als een zonnetje maar nou zit er toch wat tussen de oren...  |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Vr, 17 Jul. 2015, 11:01 Onderwerp: |
|
|
Hoe ziet het filter er uit?foto? _________________ Go!!!!!!
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Vr, 17 Jul. 2015, 22:01 Onderwerp: |
|
|
Niveau koelvloeistof in het oog houden. Tot aan max vullen heeft geen zin, ze spuwen het toch uit tot net boven minimum. Maar daar moet het dan wel blijven staan. Als het koelwater verdwijnt na 300-500km is't 110% zeker de waterpomp. Dan zal ook het filter dichttrekken en komt de ratel uiteindelijk terug.
Geen bruinige drab in het expantievat te zien ? _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
|