Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
OLoiro
Geregistreerd op: 9-3-2014 Berichten: 80 Woonplaats: In't Groene Hart
|
|
Naar boven |
|
|
norwin
Geregistreerd op: 20-4-2015 Berichten: 97 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Di, 16 Jun. 2015, 23:20 Onderwerp: |
|
|
heeft er nog iemand een stukje ingestuurd.. en al het test rapport gelezen. |
|
Naar boven |
|
|
MROE
Geregistreerd op: 7-11-2013 Berichten: 173 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Geplaatst: Zo, 21 Jun. 2015, 9:31 Onderwerp: |
|
|
Wel gelezen, maar geen stukje ingestuurd. De motor kwam er erg goed uit. Alleen wel veel over het pendelen genoemd vond ik. |
|
Naar boven |
|
|
Bertje
Geregistreerd op: 12-9-2007 Berichten: 134 Woonplaats: Op de Veluwe
|
Geplaatst: Zo, 21 Jun. 2015, 20:37 Onderwerp: |
|
|
Dat pendelen is meer dan waar. !!!!!!
Lees het stukje bij de test maar. Ze kunnen het niet lokaliseren en het daarom ook niet verhelpen........... KTM erkent het maar loopt er dus voor weg.
Heb je veel geld uitgegeven voor een motor die sneller als 250 kmh moet kunnen rijden alleen is het praktisch onmogelijk. Max 150 kmh. Los van de discussie of dit echte of KTM kilometers zijn. (10% afwijking)
Voor zoveel geld schaf je twee Transalpjes aan.
Toch te zot voor woorden.
Groeten Bertje. _________________ De mooiste weg is een omweg. |
|
Naar boven |
|
|
P@UL
Geregistreerd op: 5-6-2013 Berichten: 23
|
Geplaatst: Di, 23 Jun. 2015, 11:45 Onderwerp: |
|
|
Pendelen wordt veroorzaakt door de voorband van Conti. Leg er een Metzler op en het probleem is verholpen. KTM kan dit natuurlijk niet als oplossing aandragen omdat de Conti de enige band is de voor de 1190 is goedgekeurd.
Fietsje loopt trouwens niet harder dan 250 echt km/h.
Dat is het tweede min-puntje...teller wijkt 11% af.
Oplossing voor de R-rijders...in de software een wielmaat van 19 inch instellen en de afwijking is al een stuk minder. |
|
Naar boven |
|
|
Kami
Geregistreerd op: 5-9-2013 Berichten: 111
|
Geplaatst: Di, 23 Jun. 2015, 18:49 Onderwerp: |
|
|
Dunlop Sportmax Roadsmart II is ook met de juiste snelheidsindicatie te krijgen, net als de Conti's. |
|
Naar boven |
|
|
Wheels
Geregistreerd op: 16-11-2014 Berichten: 135 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Di, 23 Jun. 2015, 22:15 Onderwerp: |
|
|
Kami schreef: | Dunlop Sportmax Roadsmart II is ook met de juiste snelheidsindicatie te krijgen, net als de Conti's. |
Dunlop trailsmart wordt momenteel door KTM getest en schijnt zich op hoge snelheid duidelijk beter te gedragen terwijl in de range rond 120-130 km p/u de band net zo goed functioneert als de conti en bij nat wegdek betrouwbaarder schijnt te zijn.
Dit heb ik gisteren uit eerste hand vernomen en naar verluid zal KTM deze band op termijn ook gaan monteren op de nieuwe productie fietsen. _________________ Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk |
|
Naar boven |
|
|
Wheels
Geregistreerd op: 16-11-2014 Berichten: 135 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Di, 5 Jul. 2016, 11:13 Onderwerp: |
|
|
Een setje Dunlop trailsmart versleten. Prima bandje, maar het verschil met de Conti in levensduur onder vergelijkbare omstandigheden is met te groot.
Scheelt liefst 4000 km met de Conti.
Mag je raden wat er weer onder ligt _________________ Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk |
|
Naar boven |
|
|
Martin
Geregistreerd op: 22-7-2013 Berichten: 181 Woonplaats: Heukelum
|
Geplaatst: Di, 5 Jul. 2016, 19:20 Onderwerp: |
|
|
Pirelli |
|
Naar boven |
|
|
Wheels
Geregistreerd op: 16-11-2014 Berichten: 135 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Di, 5 Jul. 2016, 19:58 Onderwerp: |
|
|
Martin schreef: | Pirelli |
Ik denk dat de scorpion een betere keuze is dan de Dunlop. _________________ Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk |
|
Naar boven |
|
|
Bertje
Geregistreerd op: 12-9-2007 Berichten: 134 Woonplaats: Op de Veluwe
|
Geplaatst: Wo, 6 Jul. 2016, 10:30 Onderwerp: |
|
|
Weet dat ik hier niets meer toe te voegen heb (geen LC8 rijder meer) maar kijk eens naar de laatste Allroad bandentest in Motoplus van twee weken terug. Verhaal spreekt voor zich.
Heb inmiddels ook wat ervaring met de Pirelli Scorpion maar dan wel op een sappige Japanse Viercilinder.
De Metzeler Tourance kwamen op deze sappige viercilinder, in tegenstelling tot een rukkende hoogvermogende en pendelende 2 cilinder, maar tot 9.000 km. Heel opmerkelijk. De tweecilinder realiseerde hier 10.500 - 11.000 km.
De Pirelli's zitten er nu 5.500 km op en halen zeer zeker de 8.500 km. Plakken kost immers toch wel iets meer rubber.
Over stuurprecisie en koersvastheid ben ik buitengewoon tevreden, nat en droog, ook met koffers eraan. Zo'n sappige viercilinder haalt natuurlijk niet de 255 (ktm) kmh. Hij stopt ergens bij 220 echte kmhs maar rijdt dan nog, niet pendelend, gewoon rechtuit.
Succes Bertje _________________ De mooiste weg is een omweg. |
|
Naar boven |
|
|
Wheels
Geregistreerd op: 16-11-2014 Berichten: 135 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Wo, 6 Jul. 2016, 18:09 Onderwerp: |
|
|
Nou is dat verhaal van het pendelen wel waar, maar wie wil er nu op een adventure 200+ kruisen. De mooie Multistrada leent zich daar ook niet voor. _________________ Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk |
|
Naar boven |
|
|
Kami
Geregistreerd op: 5-9-2013 Berichten: 111
|
Geplaatst: Wo, 6 Jul. 2016, 20:31 Onderwerp: |
|
|
Wheels schreef: | Nou is dat verhaal van het pendelen wel waar, maar wie wil er nu op een adventure 200+ kruisen. De mooie Multistrada leent zich daar ook niet voor. |
Heb regelmatig autobahnritjes met de Adv.....
En ja dan gebruik ik de power wel voor langere tijd achtereen.
Maar wel eens dat je zon fiets daar niet op uitzoekt.
Voor dat soort ritjes liever een 4-cilinder. |
|
Naar boven |
|
|
|