lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

inhouden en knallen 990 R
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
adrianus

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Jan. 2015, 0:35    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas is er nog geen oplossing gevonden voor het probleem. De klachten die u omschrijft zijn nog steeds zeer herkenbaar bij mijn KTM. Bij mij ontstaat het ook alleen in het ca.2500/3500 toeren gebied daarboven doet hij wat hij moet doen, de klachten zijn minder erg bij koud weer. Alles is nog steeds origineel en dealer onderhouden. Ik denk dat ik er ondertussen wat aan gewend ben geraakt na 20000 km en heb mijn rijstijl aangepast door hem zoveel mogelijk uit het 2500/2500 toeren gebied te houden.
Volgende maand gaat hij weer binnen bij de dealer voor een grote beurt, dan toch maar eens wat meer druk erop zetten.
mocht er vooruitgang zijn dan laat ik het weten.

Adriaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider

BerichtGeplaatst: Za, 18 Apr. 2015, 16:32    Onderwerp: Reageer met quote

dukerider schreef:
Adrianus, ik ben zelf net terug van vakantie.
Heb daar ook met de motor gereden.
Nu met de O2 sensors uitgeschakeld met dezelfde map dan voordien en geen problemen meer gehad.
Ik ga nu de lambdasondes vervangen (garantie) en dan zien hoe hij rijdt, met de O2's ingeschakeld.

Na veeel te lange tijd dit probleem weer eens oprakelen.
Dat van die O2's vervangen in garantie daar is dus niks van in huis gekomen;

Aangezien KTM ervan uit gaat dat ik zelf al aan de motor geprutst heb met Tuneecu, heb ik geen garantie meer.
Nu heb ik zelf een tweedehands lambdasonde gekocht en deze om en om verwisseld met diegene in mijn motor, zonder resultaat.

Nu heb ik in overleg met mijn dealer de motor door hun op de testbank laten afstellen met de O2's uitgeschakeld.
In eerste instantie reed de motor goed, vooral de gasrespons (on/off) was drastische verbeterd.
Nu heb ik het afstellen laten doen omdat de motor veel verbruikt met O2's uitgeschakeld.
Na 200km op reserve dozey

Het verbruik is nog steeds hetzelfde al voordien, wel zijn de prestaties erop vooruit gegaan, meer koppel en meer power.
Hij is afgesteld met een K&N filter in de airbox.
Nu had ik al gemerkt dat hij soms een beetje hikte rond 3500omw, maar ze hebben me gezegd dat als er iets was zij hem nog wel even terug op de bank zouden zetten.
Ik ben niet direct teruggegaan en heb ondertussen een kleine 1000km met de motor gereden.
Het hikken wordt steeds erger en ook de smoothe gasrespons verdwijnt stilaan.

Ik had dit niet verwacht aangezien ik met O2's uitgeschakeld rondrijdt, maar blijkbaar stelt de ECU de waarden toch nog bij dan ???

Ik heb toen ik de eerste keer thuis kwam met de motor, na het afstellen, de map direct gedownload en opgeslagen met Tuneecu.
Daarstraks heb deze kopie er terug ingeladen en alles is weer zoals voordien.

Zal ik dat dan regelmatig moeten blijven doen ???

En is het effectief zo dat de ECU, zelfs met de O2's uitgeschakeld, de waarden blijft aanpassen ??

Is dat probleem eventueel op te lossen met de Rottweiler feuling dongles ?
http://www.rottweilerperformance.com/rottweiler-fueling-dongles-pair/

'23 890 SMT

Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: