lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Veel te arm..?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Apr. 2015, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

De opties zijn dus :

- akra mapping laten zitten, sas eraf laten zoals nu maar dan terug open dempers monteren

- de originele dempers blijven gebruiken zoals nu, maar dan moet de originele mapping en het sas er weer op.

De zaak op zijn beloop laten met de huidige setup is zowat het slechtste wat je kan doen.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Heijmans



Geregistreerd op: 15-7-2014
Berichten: 29
Woonplaats: Gennep

BerichtGeplaatst: Di, 7 Apr. 2015, 15:10    Onderwerp: Reageer met quote

Oke, bedankt voor de info. Het SAS systeem heb nog liggen dus die ga ik weer installeren, en dan de originele mapping + originele dempers (dat zijn de enige die ik heb).

Edit: Kleine draai in het verhaal: De kabel om KTM op pc aan te sluiten is ontvangen, en ik heb zojuist de mapping maar eens uitgelezen om zeker te weten welke erop staat. Nu blijkt er volgende mapping op te staan:

KM601EU1102001

Als ik daarop zoek op de TuneECU website vind ik volgende:

KM601EU1102001Map.hex OEM md5checksum KTM 990 Adventure 2011 model year with standard exhaust

Dat zou dus betekenen dat het niet de mapping is met de versie voor de Akrapovic dempers... En de vorige eigenaar dus toch net voor verkoop de mapping nog heeft omgezet..
Waarom zou dan de 2011 mapping erop zijn gezet, het bouwjaar van mijn motor is 2009. En het SAS-systeem is in de mapping uitgeschakeld, maar dat is dus nog niet zoals het hoort.. Maar ik denk dat dit wel fijner is voor de motor dan de Akra mapping...?

Zie onderstaand het printscreen van TuneECU van de mapping die ik uitgelezen heb.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
arno



Geregistreerd op: 28-9-2011
Berichten: 369
Woonplaats: Beveren-Waas (B)

BerichtGeplaatst: Di, 7 Apr. 2015, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet of het correct is maar denk dat de 2011 15pk meer heeft dan een pre-2010.

Misschien daarom de 2011-mapping???

_________________
KTM ADV 640 '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Apr. 2015, 1:02    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik mij niet vergis hebben de 2011 en 2012 een iets rijkere afstelling bij lagere toerentallen. Daardoor lopen ze aanzienlijk soepeler, is het on/off effect waar de vroegere injectiemodellen (negatief) voor gekend stonden enorm verminderd en gaan ze ook geen last meer hebben van het stilvallen bij terugschakelen van 3-2 en 2-1.

Nadeel is dat je verbruik hoger zal liggen, in de praktijk zo'n 1 tot 1,5l / 100km. Een nadeel dat ik er persoonlijk graag bijneem in ruil voor de veel betere gasrespons.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Heijmans



Geregistreerd op: 15-7-2014
Berichten: 29
Woonplaats: Gennep

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Apr. 2015, 7:35    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm oke, interessant. Dus wellicht deze mapping bewust toegepast om soepeler rijgedrag te krijgen..

Ik moet zeggen dat die van mij niet erg soepel liep bij lagere toerentallen / snelheden. Beetje bokkerig en lastig op een constante snelheid te houden.
Kan dit ook nog met het ontbreken van het SAS-systeem te maken hebben?

Maar in ieder geval 1 bougie ziet er sowieso niet goed uit. Op het ADV forum zei iemand dat het wellicht kwam doordat de bougie los heeft gezeten, maar het lijkt me niet dat je dan zo'n bougiebeeld krijgt..
Een bekende automonteur adviseerde om de injectors eens te laten testen, want als een injector niet goed inspuit zou je dit bougiebeeld kunnen krijgen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Heijmans



Geregistreerd op: 15-7-2014
Berichten: 29
Woonplaats: Gennep

BerichtGeplaatst: Do, 9 Apr. 2015, 23:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet nu dat de meest slecht uitziende bougie in de achterste cilinder zat. Als ik naar de vlinderkleppen en inlaattraject kijk is daar een hoop roet te vinden, terwijl het aan de voorzijde bijna helemaal schoon is. Ook het SAS membraan van de achterste cilinder heeft veel meer roet verzameld dan de voorste.

Ik ben nog wel zoekende naar een oorzaak, nu blijkt dat niet de Akra mapping geïnstalleerd is. Kan natuurlijk iets simpels zijn als een defecte bobine of bougie. Bougies komen er sowieso nieuwe in, kan ik die bobines doormeten?

Ik had elders op het forum gelezen dat injectors getest kunnen worden door de benzinetank erop aan te sluiten, en een keer te starten. Ik had er mooi een stuk karton onder gelegd (tussen injectie systeem en inlaten) zodat ik precies zou kunnen zien of de injectors gelijkmatig inspuiten. Enige probleem is dat er niks gebeurd als ik op de startknop druk. Accu zit vol, contact aan, linker benzinetank aangesloten, dikke vierkante ECU stekker aangesloten, standaard ingeklapt, noodschakelaar in goede stand.. Ik dacht dan werkt het wel, maar helaas..
Heb ik iets over het hoofd gezien.. Moeten de bobines + bougies ook geïnstalleerd worden? Ik kan een compressietester lenen van een bekende, als het dan toch los ligt... Maar dan heb je toch ook geen bougies geïnstalleerd, maar zou je wel de startmotor rond moeten kunnen laten gaan..

Onderstaand nog n paar foto's ter illustratie:

Achter:



Voor:




Wat is dit eigenlijk voor een stekker? Waar dient die voor?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Apr. 2015, 8:56    Onderwerp: Reageer met quote

Stekkers gebruik je bij inbouw alarm
_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Heijmans



Geregistreerd op: 15-7-2014
Berichten: 29
Woonplaats: Gennep

BerichtGeplaatst: Za, 18 Apr. 2015, 23:32    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de info Smile Kabels weer weggestoken, die heb ik dan verder niet nodig.

Heb nu nieuwe bougies erin gestoken, inlaatkanaal schoongemaakt met carb reiniger, SAS systeem geïnstalleerd en originele mapping erop zoals te vinden op TuneECU.com (hier staat trouwens wel EPC uitgeschakeld).

Eerste testritje gemaakt, vooral de eerste paar kilometer was de motor wat onrustig op het gas, maar daarna ging het prima. Maar ik moet kilometers gaan maken om alles goed te testen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif