Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Di, 10 Mrt. 2015, 21:10 Onderwerp: Rammelende???? |
|
|
Ik heb iets raars, Bij het kleine aandrijf tandwiel had ik een geluid alsof de ketting versleten was en dat mocht wel na 50.000 km. Nu een nieuwe ketting en tandwielen, die er echt goed opgezet zijn, is dit geluid er nog steeds. Een losse ketting geluid dat verdwijnt als je gas geeft. Tja, doe eens een voorzet.
Bedankt, Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Bertje
Geregistreerd op: 12-9-2007 Berichten: 134 Woonplaats: Op de Veluwe
|
Geplaatst: Wo, 11 Mrt. 2015, 8:12 Onderwerp: |
|
|
Oef, je bent een prijswinnaar, 50.000 km met één ketting, ik kom nog niet aan de helft.
Dus alleen met trekkende ketting?
Heb je na al die kilometers het kunststof kettinggeleidestuk om het draaipunt van de achtervork ook gecontroleerd op slijtage?
Weet je zeker dat er een ketting van dezelfde breedte maat op is gegaan want dat luistert heel sterk met bovenstaand geleidestuk.
Is het nieuwe voortandwiel voorzien van geluiddempende rubberen vulcanisatie op weerzijden? Kettingspanning wel juist? Achtertandwiel niet gedraaid gemonteerd, dan loopt de ketting niet meer in lijn?
Met trekkende ketting spant hij de boel wel op en heb je relatief weinig kans op bijgeluiden. Met remmende ketting loopt alles aan de bovenkant min of meer vrij en voor je het weet gaat de ketting op zoek naar z'n eigen spoor.
In ieder geval succes met je zoektocht. _________________ De mooiste weg is een omweg. |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1599 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 11 Mrt. 2015, 10:28 Onderwerp: |
|
|
Bertje schreef: | Oef, je bent een prijswinnaar, 50.000 km met één ketting, ik kom nog niet aan de helft. |
Sterker nog, ook met één voortandwiel zegt hij. Mij lijkt dat technisch onmogelijk, 't is me alleszins nog nooit gelukt om zelfs tot aan 20.000 te geraken.  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Wo, 11 Mrt. 2015, 23:22 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een osco oiler die ik netjes gebruik alleen de dealer vind het niets omdat mijn linker motorhelft altijd zwart is. en ik heb er natuurlijk 15.000 km mee gereden van Kyrgisie terug. Dan doe je geen gekke dingen met je motor. Maar dat rammelen, Ik zal die ketting rubber eens nakijken.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 12 Mrt. 2015, 2:25 Onderwerp: |
|
|
Uitgelebberde vertanding van de uitgaande versnellingsbakas en niet meer vastzitten van het voorste tandwiel ? _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 12 Mrt. 2015, 3:37 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Uitgelebberde vertanding van de uitgaande versnellingsbakas en niet meer vastzitten van het voorste tandwiel ? |
lijkt me heel sterk voor iemand die 50.000 km met zijn voortandwiel doet  |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 12 Mrt. 2015, 18:12 Onderwerp: |
|
|
Euh, net daarom wel ...Als dat tandwiel al een eeuwigheid op die as zit, en dat is op een gegeven moment wat speling beginnen krijgen, altijd maar verder en verder uithameren...dan krijg je zoiets dus.
De moer van het tandwiel kan losgekomen zijn mettertijd, waardoor het tandwiel zelf niet meer vast zit. De moer moet er daarom niet eens afvliegen want er zit immers een vergrendelingsrondsel op.
Heb ik bij m'n vorige 990 trouwens gehad na 125k km. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 12 Mrt. 2015, 22:34 Onderwerp: |
|
|
ketting door de kettinggeleider op de achterbrug heen geslepen?
dat zwarte ding.. niet duur overigens _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
|
Naar boven |
|
 |
Bertje
Geregistreerd op: 12-9-2007 Berichten: 134 Woonplaats: Op de Veluwe
|
Geplaatst: Zo, 15 Mrt. 2015, 14:56 Onderwerp: |
|
|
Deze in ieder geval niet.
Partsfinder is momenteel de weg een beetje kwijt maar zoek op "Chain guard ADV LC8"
Succes, Bertje _________________ De mooiste weg is een omweg. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 15 Mrt. 2015, 22:23 Onderwerp: |
|
|
60004066000 CHAIN SLID. GUARD SWINGARM 03 $19.99
zit een schroefje boven en een schorefje onder, met een soort metalen schotelje in een groot gat in dat plastic.
zorg dat ie niet losrammelt, want dan vreet de ketting er dwars doorheen met alle gevolgen van dien.
2x deze dus:
72210079000 BUCKET $2.19
0015060103 HH COLLAR SCREW M6X10 $1.69 _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|